Gå til innhold

Solskadet hud? Fregner? Melasma? Trenger hjelp til å fjerne det. Bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Av diverse årsaker har jeg ikke vært særlig mye i sola de siste årene, og det er jeg nå. Jeg har vært flink å smøre meg hver dag med solkrem, tror jeg, og kan ikke huske å ha blitt solbrent. Men brunfargen på armene mine er veldig ujevn og fregnete. Jeg vil gjerne fjerne det og vet ikke helt hva slags krem eller hva jeg burde gjøre.

Skrubbing og fuktighetskrem står på første pri fremover, men hva mer ? La ved bilde, men usikker på hvor bra bildet er... 

De største føflekkene der har jeg hatt til evig tid, så ikke noe nytt med dem..

PXL_20250725_070828865.jpg

PXL_20250725_070831111.jpg

Anonymkode: f4d5a...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare vente. 

Skrevet

Ser ikke hva problemet er.

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det der vil gå bort av seg selv høst/vinter. Husk å smør hver 2.time med solkrem. 

Anonymkode: 2081e...5d1

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (20 minutter siden):

Jeg beskriver problemet og legger ved bilde, at du ikke kan se det sier meg at du har dårlig syn :)

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det der vil gå bort av seg selv høst/vinter. Husk å smør hver 2.time med solkrem. 

Anonymkode: 2081e...5d1

Håper det..!

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (21 minutter siden):

Ikke jeg heller.

Anonymkode: 51654...8be

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke jeg heller.

Du ser ikke at det er ujevnt ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ser ikke at det er ujevnt ? 

Nei.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Pigmentene blir mer ujevne når vi blir eldre, så er sånn huden reagerer på sol nå..

jeg bruker selvbruning ellers faktor 50

K42

Anonymkode: 67d4a...450

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pigmentene blir mer ujevne når vi blir eldre, så er sånn huden reagerer på sol nå..

jeg bruker selvbruning ellers faktor 50

K42

Anonymkode: 67d4a...450

Jeg er 35 så det forklarer kanskje.

Skrevet

Jeg er ikke blind, men tror kanskje du har studert huden din altfor nøye, eller sammenligner med filtrerte bilder av folk på nett. Du mener kanskje du hadde jevnere farge før, det kan vi bare ta ditt ord på. Uansett skjer det forandringer i huden og hele deg konstant. Fra du ble unnfanget til etter du dør. Dessuten kan det jo hende det er noe med synet ditt som gjør at du ser større forskjeller enn hva det egentlig er. Eller det var bare noe jeg sa, men det forundrer meg ikke om det er mulig. 

• Liker 8
Skrevet

Mine er likedan, syns dem var fine jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare sånn hud ser ut. 

Anonymkode: d82c2...47f

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 35 så det forklarer kanskje.

Bruker du hormonprevensjon? Ja etter 35 begynner huden lettere å få utfordringer med ujevn pigmentering

Anonymkode: 144bf...761

AnonymBruker
Skrevet

Ser en fin arm!😊

Anonymkode: ba3ad...692

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er bilde av en normal arm. Føflekkene du har er jo normale, nytter ikke og skrubbe de vekk. Bare vent til du blir eldre. Huden endrer seg med årene. Det er mange som får ujevn farge når man soler seg. Eneste du oppnår hvis du skrubber for mye er en hud som blir sår og tørr. 

Anonymkode: c2365...7a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får jo ikke fjernet pigmentflekker eller føflekker med kremer! Hvorfor tror du det? Hud er hud, det er ingen måte å skrubbe vekk eller smøre inn noe som liksom fjerner pigmenter i huden vår. Eller jo, Michael Jackson klarte det på et eller annet vis, han gikk fra afroamerikaner til hvit på noen år. Men det var nok litt spesielt. Ikke noe du vil? For du vil vel ikke bli helt kritthvit?

Jeg ser forøvrig heller ikke noe galt med de armene du viser bilde av. Helt normal hud. Du har pene hender :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da fregner. Helt normalt!

Anonymkode: ddfde...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

Man får jo ikke fjernet pigmentflekker eller føflekker med kremer! Hvorfor tror du det? Hud er hud, det er ingen måte å skrubbe vekk eller smøre inn noe som liksom fjerner pigmenter i huden vår. Eller jo, Michael Jackson klarte det på et eller annet vis, han gikk fra afroamerikaner til hvit på noen år. Men det var nok litt spesielt. Ikke noe du vil? For du vil vel ikke bli helt kritthvit?

Jeg ser forøvrig heller ikke noe galt med de armene du viser bilde av. Helt normal hud. Du har pene hender :) 

Vitiligo, Google it. 

Anonymkode: 505c2...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg blir brun virker det som om jeg bare får flere å flere fregner helt til de dekker huden og jeg er jevnt brun..

Anonymkode: 1bf7f...482

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...