Gå til innhold

Camping med småbarn for første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er en vennegjeng av meg som skal på camping og de ber meg også om å  bli med på dette. Jeg syns det blir litt tungvint på med 2 barn. Jeg har aldri i mitt liv vært på camping før. Ikke har vi noe utstyr. Har bare dagen i dag til å kjøpe alt vi trenger 🙂↕️

De står for mat og drikke. De har telt også. Så dette trenger jeg ikke å tenke på heldigvis. Men jeg må ordne sovepose og redningsvest både til meg selv og begge barna. Dette er noe jeg må kjøpe. Har sjekket bua men de holder stengt i dag. Jeg skal ta en tur til nærmeste XXL eller thansen.

Kan dere komme med tips og råd av hva jeg bør ta med på camping utenom sovepose og redningsvest? Hvor masse klær trenger vi? Eller noe annet som er lurt å ta med? Vi skal på Hvaltjern på Fetsund. 

Barna er 5 og 4 år gamle

Anonymkode: 558d2...2b5

• Hjerte 1
Skrevet

Liggeunderlag, sovepose.

Vil tro det er varmt nå, så trenger ikke noen spesielle klær. Kommer langt med joggesko/sandaler og shorts og T-skjorte. 

og OBS! Det er veldig mye tarmbakterier i Hvalstjern nå, så det er anbefalt å holde seg unna bading der. 

Anonymkode: 97d01...a4b

Skrevet

Skal dere på campingplass? Har dere vil? Hvis svaret på begge deler er ja, så ville jeg stappet bilen full av madrasser og dynetrekk med tepper i. Sikrer en deilig overnattingsopplevelse. 

Selv kjøpte jeg nylig teppeposer til barna mine på outletn på OBS for 100,- pr. stk. Fine, med fisker på. Til og med det ble for varmt for mine om natta når vi lå i telt noen dager. Men da var det varmt ute, vet ikke hvordan det er hos deg. 

Anonymkode: ca283...40c

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Liggeunderlag, sovepose.

Vil tro det er varmt nå, så trenger ikke noen spesielle klær. Kommer langt med joggesko/sandaler og shorts og T-skjorte. 

og OBS! Det er veldig mye tarmbakterier i Hvalstjern nå, så det er anbefalt å holde seg unna bading der. 

Barna elsker å bade. Vanskelig å holde dem unna😪

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna elsker å bade. Vanskelig å holde dem unna😪

Det må du jo bare. Om du ikke ønsker at dere skal ligge å spy i ettertid så klart

Anonymkode: 17c2b...8c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skal dere på campingplass? Har dere vil? Hvis svaret på begge deler er ja, så ville jeg stappet bilen full av madrasser og dynetrekk med tepper i. Sikrer en deilig overnattingsopplevelse. 

Selv kjøpte jeg nylig teppeposer til barna mine på outletn på OBS for 100,- pr. stk. Fine, med fisker på. Til og med det ble for varmt for mine om natta når vi lå i telt noen dager. Men da var det varmt ute, vet ikke hvordan det er hos deg. 

Anonymkode: ca283...40c

Takk for forslaget jeg fant disse soveposene på obs til 100 kr. Står at de er 160cm lange. Kan jeg som voksen også bruke de? Jeg er 159cm😅 vil ikke bruke unødvendige penger for en natt liksom😅

Ts

Skrevet

Myggspray. Normal har billig og den funker utmerket, men de har gjerne på Xxl også så slipper du flere stopp. 

Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Myggspray. Normal har billig og den funker utmerket, men de har gjerne på Xxl også så slipper du flere stopp. 

Dette var et smart tips. Er jo mye mygg nå.

• Hjerte 1
Skrevet

En liten førstehjelpsmappe med f.eks plaster, Pyrisept, Eurax til å smøre på stikk... Spør på Apoteket,så gir du råd.

Soveposer og liggeunderlag kommer du vel til å trenge til barna (og deg) i mange år fremover, så like greit å kjøpe noe bra. Plutselig skal de på leirskole, flere teltturer osv.

Anonymkode: eaf6d...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En liten førstehjelpsmappe med f.eks plaster, Pyrisept, Eurax til å smøre på stikk... Spør på Apoteket,så gir du råd.

Soveposer og liggeunderlag kommer du vel til å trenge til barna (og deg) i mange år fremover, så like greit å kjøpe noe bra. Plutselig skal de på leirskole, flere teltturer osv.

...gir DE råd 😄

Skrevet

Billige soveposer er for kalde når det er kaldt, og for varme når det er varmt.

Jeg ville nok vurder noen skikkelige soveposer men det koster når du skal ha tre. Alternativet siden dere skal på campingplass (og har bil?) er å kjøpe noen enkle oppblåsbare madrasser på Clas og bare bruke dyner. De madrassene får du fort bruk for med gjester eller når barna skal på overnatting andre steder.

Dersom dere skal ha sovepose så kjøp tre enkle liggeunderlag på XXL som går under navnet Bamse Exteme. De er tykke og isolerer godt. Mest bang for buck.

Ellers er ei hodelykt eller to lurt. Myggspray. Litt førstehjelp. Og selv om det er sommer og varmt hadde jeg uansett pakket med meg et lag ull inkludert ullsokker og ulllue til hver. Ikke sikkert det trengs, men det er bedre å ha det med kl 2 på natta en å lide seg igjennom natta fordi det er kaldt.

Skrevet

Men hvor skal dere bæsje da?

Anonymkode: bd305...69e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

på utedoen?

Anonymkode: 778af...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

campingplasser har da sanitæranlegg med do/dusj

Skrevet

Klær - sommertøy + et sett med joggebukse og genser, noen gode sokker, joggesko og sandaler. Undertøy 

myggspray, solkrem, tannbørste og tannkrem.

Liggeunderlag, pute og noen pledd er greit å ha. 
Håndklær / kluter for vask. 

hadde kjøpt en kanne vann på butikken hvis dere skal kjøre frem dit dere skal sove. 

Ladebank, kortstokk / brettspill eller lignende. Snacks! nok drikke. 

poser til søppel og skittent tøy. 

Ellers lettvint med knekkebrød / ferdig oppskåret brød, pålegg på tube, frukt og grønnsaker. Tallerkner, kopper og bestikk i plast , eventuelt engangs. 

vannflasker. 

ta med noe førstehjelpsutstyr (plaster, pyrisept, Paracet, pinsett). 

Anonymkode: 6225d...99e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

på utedoen?

Er ikke det fælt? Du kikker nedi hullet med en sånn pyramide med bæsj?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klær - sommertøy + et sett med joggebukse og genser, noen gode sokker, joggesko og sandaler. Undertøy 

myggspray, solkrem, tannbørste og tannkrem.

Liggeunderlag, pute og noen pledd er greit å ha. 
Håndklær / kluter for vask. 

hadde kjøpt en kanne vann på butikken hvis dere skal kjøre frem dit dere skal sove. 

Ladebank, kortstokk / brettspill eller lignende. Snacks! nok drikke. 

poser til søppel og skittent tøy. 

Ellers lettvint med knekkebrød / ferdig oppskåret brød, pålegg på tube, frukt og grønnsaker. Tallerkner, kopper og bestikk i plast , eventuelt engangs. 

vannflasker. 

ta med noe førstehjelpsutstyr (plaster, pyrisept, Paracet, pinsett). 

Anonymkode: 6225d...99e

Bra liste! Og eurax i tilfelle insektstikk. Og hold ungene unna vannet 😬

Dyne og pute fra senga er kjempebra om dere skal kjøre helt frem.

Anonymkode: 56ff3...f1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke det fælt? Du kikker nedi hullet med en sånn pyramide med bæsj?

Uvant første gang. Går helt greit. Du må ikke kikke nedi hva folk har gjort før deg. Hold fast på barna hvis de er små og hullet er stort - søsteren min falt delvis oppi en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...