Gå til innhold

Hvor mange kvm, og hvor mye strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan strømforbruket til folk er. Syns vi har ganske høyt forbruk, uten at jeg helt skjønner hvor strømmen blir av.

Vi har vannbåren varme i hele 1 etasje, så det tar jo litt strøm, men jeg syns forventet forbruk på ca 25 000 kw er voldsomt mye alikevel. Har 1,5 etasje, ca 130 kvm tilsammen.

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shadowlyn
Skrevet

Jeg bor på 40 kvm, og har et forventet strømbruk på 11000 kw.

Skrevet (endret)

70 kvm -forventet forbruk 4648 kwh

(hjelper på at fyring og varmtvann er inkludert da)

Endret av IdaH
Gjest Gjest
Skrevet
Lurer litt på hvordan strømforbruket til folk er. Syns vi har ganske høyt forbruk, uten at jeg helt skjønner hvor strømmen blir av.

Vi har vannbåren varme i hele 1 etasje, så det tar jo litt strøm, men jeg syns forventet forbruk på ca 25 000 kw er voldsomt mye alikevel. Har 1,5 etasje, ca 130 kvm tilsammen.

Hvordan er det hos dere?

Vi har to etasjer og det er helt åpent. Stuer både oppe og nede som vi bruker.

I fjor brukte vi vel ca 9000 kw, så jeg synes du har et veldig stort forbruk. Vi har 15 kvadrat mindre enn deg. Fyrer med ved. Hva ligger regningen in på?

Skrevet
Vi har to etasjer og det er helt åpent. Stuer både oppe og nede som vi bruker.

I fjor brukte vi vel ca 9000 kw, så jeg synes du har et veldig stort forbruk. Vi har 15 kvadrat mindre enn deg. Fyrer med ved. Hva ligger regningen in på?

Oj, 9000 hva lite. Regningen er altfor høy! Ca 3000 i mnd for strøm og nettleie. Vi har også en peis vi fyrer med, men antar at det er gulvvarmen som drar en del.

Skrevet

Har ca 150 kvm med stue som har røstet tak (dvs. helt åpent 4 meter opp). Har peis i stuen, men panelovner ellers. Gulvvarme på bad og i yttergang.

Har et forbruk (hadde i fjor) på rett i underkant av 20.000 kvh.

Synes dette er litt høyt, men gjør ikke stort for å spare heller..... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har 65 kvadrat, og et forbruk på 12000 kWh. Bor i underetasje, som nok er litt dyrere å varme opp. (Min nabo over får gulvvarmen ferdig fra meg...) Men jeg synes det er mye, til tross for at jeg driver sparetiltak og ikke sløser med strøm her.

Gjest Gjest
Skrevet
Oj, 9000 hva lite. Regningen er altfor høy! Ca 3000 i mnd for strøm og nettleie. Vi har også en peis vi fyrer med, men antar at det er gulvvarmen som drar en del.

36000 i året? Himla meg, sier jeg. Høres helt utrolig ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Står så mye om vannbåren varme i boligblader ol, det skal være SÅ billigere energi,men dette høres veldig drøyt ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor i toppetasje i blokk i en leilighet som er 65 kvm. Jeg betaler 1800 hvert kvartal = 7200. Borettslaget har en god avtale på strøm. Betaler for både varmtvann og oppvarming.

Skrevet
36000 i året? Himla meg, sier jeg. Høres helt utrolig ut.

Du sier ikke det. Det syns jeg er mye også nemlig, men så må man huske på at man bruker mye mindre strøm om sommeren da. Da blir det nok en del mindre i måneden håper jeg.

Skrevet

Vi har ca. 60 kvm, og har et forventet årsforbruk på 9345 kw. Fyrer med ved når vi er hjemme, og panelovnene i stua og kjøkkenet står på ca. 18-19 grader. På soverommet setter vi den på 18-19 grader når vi gjør oss klare til å legge oss, og så setter vi den på 15-16 grader når vi har stått opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...