AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Ingen. Mer fordommer mot bergensere. Anonymkode: d983b...062 5 1
c_buk Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Ingen. Kjenner såpass mange nordlendinger at de fordommer som potensielt kunne eksistert har blitt motbevist. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli De har et begrenset ordforråd, for de erstatter alle adjektiver med "hælvettes" eller "jækla" eller "jævla" og "forbainna". Anonymkode: e2a26...68e 11 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Kultur med mye alkoholbruk, utroskap og voldtekt. Alle steder nord er ikke like ille, men alle slekter der bærer preg av det på en eller annen måte. Jeg er halvt finnmarking, men heldigvis ikke vokst opp der Anonymkode: 1d428...84a 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kultur med mye alkoholbruk, utroskap og voldtekt. Alle steder nord er ikke like ille, men alle slekter der bærer preg av det på en eller annen måte. Jeg er halvt finnmarking, men heldigvis ikke vokst opp der Anonymkode: 1d428...84a Som over alt i det ganske land ellers. Hilsen særping. Anonymkode: fbbb4...fc1 12 1 2
Sinnanordlendig Skrevet 25. juli Forfatter #8 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen. Mer fordommer mot bergensere. Anonymkode: d983b...062 Og hva er de da?
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Ingen, eneste som ikke ga opp Norge uten videre under andre verdenskrig - eneste som kjempet mot. Anonymkode: 92760...b68 3 7 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen. Mer fordommer mot bergensere. Anonymkode: d983b...062 Helt enig! Rasisme er på topp i Bergen, vokst opp med å stadig bli fortalt at Oslo er "Afrika i Norge" pga holdnings apparatet som er i Bergen. Når en kommer til Oslo, så er verden og holdningene ganske annerledes. Anonymkode: 92760...b68
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli Ingen fordommer mot nordnorge. Anonymkode: 716c7...a3f 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli De jeg kjenner er hyggelige folk.Hilsen Vestlending. Anonymkode: 1ec87...e26 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kultur med mye alkoholbruk, utroskap og voldtekt. Alle steder nord er ikke like ille, men alle slekter der bærer preg av det på en eller annen måte. Jeg er halvt finnmarking, men heldigvis ikke vokst opp der Anonymkode: 1d428...84a Ikke i min slekt. Kjenner heller ikke til andre familier på mitt hjemsted der noen av disse har vært tema. Anonymkode: 425ea...0a9 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingen, eneste som ikke ga opp Norge uten videre under andre verdenskrig - eneste som kjempet mot. Anonymkode: 92760...b68 Hvor har du dette fra? Anonymkode: d0664...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli Jeg liker nordlendinger og er gift med en. Men jeg kjenner ingen fra den bygda som ikke kommer fra dysfunksjonelle familier, så det er en fordom jeg har. Mest mot den bygda da, men det er de nordlendingene jeg kjenner. Anonymkode: 75eb7...126 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Sinnanordlendig skrev (5 timer siden): Hvilke fordommer har du mot nordlendinger? Ikke lenge før hele landsdelen er ufør. De scorer allerede høyt på statistikken over de som har fullført høyere utdanning, de scorer høyest på statistikken over fedme, de får barn i ung alder (før de har sikret seg utdanning, økonomi, bosted m.m) - skal ikke se bort i fra de at også scorer høytt på statistikken over alenemødre også.. JANTELOVEN får de genetisk, de ønsker å leve på tilskudd og stønader uten å arbeide for pengene. det er sånn cirka en typisk nordlending. Anonymkode: d0664...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker nordlendinger og er gift med en. Men jeg kjenner ingen fra den bygda som ikke kommer fra dysfunksjonelle familier, så det er en fordom jeg har. Mest mot den bygda da, men det er de nordlendingene jeg kjenner. Anonymkode: 75eb7...126 Ah, du har helt rett. Det glemte jeg helt. Av alle plasser jeg har vært i Norge så topper nordlendinger høyest på dysfunksjonelle familier. Der familier er splittet opp i 3-4-5 fraksjoner, som gjør at alle ikke får lov tl å være med på dåp, begravelser, konfirmasjon, bryllup, bursdager.. Anonymkode: d0664...1f7 3
Gjest Linneah2013 Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli Sinnanordlendig skrev (5 timer siden): Hvilke fordommer har du mot nordlendinger? Oi, visste ikke at noen har fordommer mot nordlendinger
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli Jeg har det motsatte av fordommer mot nordlendinger: alle jeg kjenner fra nord, både familie og venner, er triveligere, mer interessante og bedre mennesker enn de jeg har vokst opp med på østlandet. Anonymkode: b45a4...faa 9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, du har helt rett. Det glemte jeg helt. Av alle plasser jeg har vært i Norge så topper nordlendinger høyest på dysfunksjonelle familier. Der familier er splittet opp i 3-4-5 fraksjoner, som gjør at alle ikke får lov tl å være med på dåp, begravelser, konfirmasjon, bryllup, bursdager.. Anonymkode: d0664...1f7 Drama og dysfunksjonelle familier er det like mye av lenger sør også. Det er bare sterkere kultur for å skjule det. Anonymkode: b45a4...faa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå