AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Kom over «Mexican laundry» på TikTok, og ser generelt litt ulike cleantok videoer der inne. Men er mange merker og ulike produkter som ikke er vanlige i norske butikker. Hva bruker du for å få klær, sengetøy og andre tekstiler i hjemmet til å lukte godt? Skjønner man har ulike preferanser, men nevn gjerne merker og type produkter, så kan jeg sniffe meg frem til hvilke varianter av de ulike jeg vil gå for. Flytende vs pulver, forvask, perler, tekstilspray osv. Gi meg dine beste tips for velduftende klær og hjem! Anonymkode: 7f753...46a
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Etter mange år med erfaring bruker jeg kun Omo vaskepulver. Det gir et snev av lukt. Alt annet blir for intenst, men man blir dessverre immun mot parfymert skyllemiddel, og da er det naturlig å øke dosen for å kjenne på ren lukt i huset. Dessverre er dette intenst og plagsomt for folk som ikke har vært gjennom det samme immunitetsprogrammet, og de tenker man lukter vondt og sterkt av dosåpe. Så mitt tips er å vaske med minst mulig parfyme, og henge opp eller tørke klærne innen få timer etter at vaskeprosessen er ferdig. Anonymkode: 221b0...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Bruker vaskemiddel uten parfyme. Som nevnt over, parfymerte produkter lukter kunstig dospray. Anonymkode: b8748...217 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli (Hvis klærne er rene, lukter de godt uten parfyme) Anonymkode: b8748...217
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Bruker tøyballer til vaskemaskin, med eteriske oljer. Gjerne lavendel til sengetøy. Neroli, bergemont, sitrus... Ellers synes jeg Milo lukter veldig godt. I garderoben bruker jeg Zara Absolute Linen. Anonymkode: cfd99...239
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Jeg synes det aller beste for god lukt i klærne er å henge dem til tørk ute. Ser at veldig få gjør dette nå til dags. Meg selv inkludert, jeg gjør det nesten bare på hytta. Men klær og sengetøy lukter altså så godt av å lufttørke ute! Ellers er jeg nok av dem som liker tilsatt god lukt, og bruker skyllemiddelet blå Comfort «Fresh Tech», den lukter ultrarent og godt. Anonymkode: 3f770...b24 1
Hmmmmmm Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Den beste lukta av rene klær får jeg av denne. Eller den lyseblå. Bruker ikke skyllemiddel. Det er ikke noe særlig bra for vaskemaskin. Men anbefaler denne🌸🌺🌷 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Rituals har et deilig skyllemiddel, test det, ts! Anonymkode: abfb1...7b5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det aller beste for god lukt i klærne er å henge dem til tørk ute. Ser at veldig få gjør dette nå til dags. Meg selv inkludert, jeg gjør det nesten bare på hytta. Men klær og sengetøy lukter altså så godt av å lufttørke ute! Ellers er jeg nok av dem som liker tilsatt god lukt, og bruker skyllemiddelet blå Comfort «Fresh Tech», den lukter ultrarent og godt. Anonymkode: 3f770...b24 Grunnen til at mange ikke tørker det ute lenger er pga allergi og forurensning… asfaltstøv og bjørkepollen, burot eller gress? Nei takk - jeg vil sove, ikke klø 😂 Anonymkode: 4f034...2d5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Etter mange år med erfaring bruker jeg kun Omo vaskepulver. Det gir et snev av lukt. Alt annet blir for intenst, men man blir dessverre immun mot parfymert skyllemiddel, og da er det naturlig å øke dosen for å kjenne på ren lukt i huset. Dessverre er dette intenst og plagsomt for folk som ikke har vært gjennom det samme immunitetsprogrammet, og de tenker man lukter vondt og sterkt av dosåpe. Så mitt tips er å vaske med minst mulig parfyme, og henge opp eller tørke klærne innen få timer etter at vaskeprosessen er ferdig. Anonymkode: 221b0...6c1 Hvis du tror omo vaskepulver gir et snev av lukt så må jeg desverre skuffe deg, for du har tydeligvis blitt immun mot parfymerte produkter du også. Omo stinker nemlig parfyme 😅. min samboer kjøpte omo ved et uhell en gang, og klærne våre luktet så voldsomt den perioden vi brukte det (og neida, jeg brukte ikke for mye vaskepulver), så det ble rett tilbake til blenda sensitiv etter at den boksen ble tom for å si det slik. Anonymkode: 73bfc...7ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det aller beste for god lukt i klærne er å henge dem til tørk ute. Ser at veldig få gjør dette nå til dags. Meg selv inkludert, jeg gjør det nesten bare på hytta. Men klær og sengetøy lukter altså så godt av å lufttørke ute! Ellers er jeg nok av dem som liker tilsatt god lukt, og bruker skyllemiddelet blå Comfort «Fresh Tech», den lukter ultrarent og godt. Anonymkode: 3f770...b24 Det er så mye pollen og partikler i lufta som jeg ikke vil ha i sengetøy, handklær og slik. Tørketrommel er best i sommerhalvåret. Men tørker sengetøy ute utenfor pollensesong, når lufta er renere. Alltid trommel for handklær og det meste av klær, da det blir så mykt. Anonymkode: cfd99...239
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli Jeg bruker Rema 1000 sensitiv parfymefritt pulver, evr Blenda sensitive. Da lukter tøyet rent og ikke parfyme. Tørker utendørs så snart været tillater, utelukt er godt. Eier ikke tørketrommel. Anonymkode: b4613...3d7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli Bruker Neutral vaskemiddel i pulverform. Omo er så «parfymert» og Blenda for farget tøy gir klærne en sur lukt. Sengeklær og håndklær tromler jeg stort sett etterpå, og blir myke og gode uten bruk av tøymykner. Lukter rent og godt - men sengeklær lukter enda friskere om de får tørke ute. Vanlige klær bruker jeg en ørliten dæsj med Blenda Sensitive - nok til at de blir myke, men uten noe særlig lukt. For huset generelt, er det å lufte litt hver dag en god vane. Anonymkode: d4d0c...552 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli (Jeg tromler bevisst minst mulig av andre klær enn sengetøy, håndklær og sokker/undertøy, for å unngå unødvendig slitasje på klær - derfor heller bittelitt tøymykner) Anonymkode: d4d0c...552 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli Omo er det eneste vaskepulveret jeg ikke klarer å bruke, for det lukter så sterkt. Bruker Blenda Sensitive (skulle gjerne brukt Neutral, men synes ikke at klærne blir rene av det, dårlig på flekker). Bruker litt Comfort parfymerfri tøymykner på klær som ikke skal i tørketrommel (ca 1/4 av anbefalt dose, og ikke på jeans eller syntetiske plagg). Tørker det meste ute hele året. Anonymkode: 34bc0...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bruker Neutral vaskemiddel i pulverform. Omo er så «parfymert» og Blenda for farget tøy gir klærne en sur lukt. Sengeklær og håndklær tromler jeg stort sett etterpå, og blir myke og gode uten bruk av tøymykner. Lukter rent og godt - men sengeklær lukter enda friskere om de får tørke ute. Vanlige klær bruker jeg en ørliten dæsj med Comfort Sensitive - nok til at de blir myke, men uten noe særlig lukt. For huset generelt, er det å lufte litt hver dag en god vane. Anonymkode: d4d0c...552 Comfort, ikke Blenda Sensitive. Anonymkode: d4d0c...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå