Gå til innhold

Ikke helt det samme å være på hytta som til svigers vel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir så provosert over mannen at jeg sprekker. Om vi er en uke på hytta, så mener han at vi skal være like lenge til svigers. Jeg mener det ikke kan sidestilles. Når vi er her så lager vi middag selv, vasker klær når vi vil, ser på hva vi vil osv. stor forskjell å være hjemme på besøk til noen enn å være i eget. Eller hva mener du?

Så lei det evige maset om at han skal hjem til de. Jeg har sagt de kan komme til oss også, veien er like lang begge veier….

Anonymkode: 6e02a...047

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at de bor langt fra dere. Det er selvsagt kjipt, men slik er det å ha partner som har foreldre langt fra der man bor. Som oftest er man samlet sett mer sammen med familie som bor i nærheten. 

Sånn bør man tenke på før man innleder forhold til folk som kommer langveis fra. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at de bor langt fra dere. Det er selvsagt kjipt, men slik er det å ha partner som har foreldre langt fra der man bor. Som oftest er man samlet sett mer sammen med familie som bor i nærheten. 

Sånn bør man tenke på før man innleder forhold til folk som kommer langveis fra. 

Nei ikke så langt unna. Vi må dit hver eneste ferie… 

AnonymBruker
Skrevet

Han kan da dra dit alene. 

Anonymkode: 6f7cd...49c

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på at ethvert hyttebesøk skal gjenytes med like langt besøk hos svigers. Og oppmuntret ham til å ta noen turer alene eller ham og barna også. 

Hvor langt unna bor dine foreldre, og hvor ofte besøker dere/han dem?

Anonymkode: da4e9...117

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han kan reise alene.

Anonymkode: b4bd6...8ac

• Liker 3
Skrevet

Ta en dag på hytta. Morro og sett om det da ble en dag hos svigers.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dine foreldre på hytta dere er på?

Foreslå følgende; en uke på hytta, en hos hans foreldre og en hos dine foreldre.

Anonymkode: 8b289...215

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sjonkel-Donkel skrev (1 minutt siden):

Ta en dag på hytta. Morro og sett om det da ble en dag hos svigers.

Eller ingen dager🙃

Anonymkode: 8b289...215

Skrevet

Tenker det samme som de som svarer at han dra dit alene. Det er hans foreldre, og hans behov. Dere må vel ikke være sammen hele tiden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke uvanlig å besøke en eller begges foreldre i ferier om man er samboer/gift. Man ønsker gjerne en tur til hjemstedet sitt, treffe familie og venner osv. Man kan også dele seg opp noen ganger, og dra hver til sitt.

Vi bor på mitt hjemsted (hurra, jeg er heldig 🙂). Drar ofte en uke om sommeren til mannens hjemsted. Han tar ofte et par langhelger dit i løpet av året, med eller uten meg.og vi har masse besøk her fra hans familie. De bor ca 100 mil unna.

Når man blir et par, så må man være rause med hverandre, og gi og ta.

Anonymkode: 82117...351

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her drar vi til våre respektive alene etpar ganger i året og så drar vi en gang sammen.. 

Anonymkode: dfb02...494

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du overfor dine foreldre. Er du der i flere dager?

Normalt er faktisk at en besøker sine foreldre og er der noen dager, hvis en ikke ses mye ellers i året. Men ser desverre her inne er det jævli mange kvinner som ikke vil være eller ha kontakt med foreldrene til mann sin. 

Så da får han dra alene, men da får du og si at mannen behøver ikke å bli med til dine foreldre.

Anonymkode: 6e2ab...4fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tid med svigers... vårt evige diskusjonspunkt, ladet av følelser, selv etter 25 år sammen... I et ellers veldig harmonisk og lykkelig ekteskap, med lavt konfliktnivå. Og det tross at familiene på begge sider er veldig ok og oppegående. (er nok derfor begge ønsker mer - det er lykkelige barndomshjem) 

Vi går inn i detaljene, historikken, timene, kvalitetstid brukt, fasiliteter, hva som kan likestilles... Jeg kan få høre at vi var der hyppig da vi bodde der (for 20 år siden!!), han kan få høre at hans er ofte innom her - og at et besøk er like mye verdt uansett om det er fire timer eller fire dager.

Vi reiser en del alene, det løste spenningsnivået en del. Det var vinn-vinn når vi måtte splitte oss i vinter- og høstferier. Og går enda bedre nå når vi reiser litt helt alene. Kjenner det betyr ekstra mye nå når vi vet det kan være slutt når som helst. Så nå er vi veldig rause når den andre vil dra, men er jo også i en livsfase der det er mye enklere å holde fortet hjemme. 

Så tross lang erfaring med temaet så har jeg ingen fasit til deg, utover at dere må fortsette å prate godt sammen. 

Anonymkode: 77f5f...563

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Én uke hos svigers er lenge. Jeg er i lik situasjonen mtp svigers langt unna og løser det med at jeg blir med noen ganger, og andre ganger reiser mannen og barnet alene mens jeg blir hjemme.

Anonymkode: 618a6...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo reise alene selvsagt, men samtidig så er det jo kjipt å ikke få være med barna sine. Vi er ikke her med mine foreldre nei. Det er veldig kos at han er så nær foreldre, men det er faktisk veldig styr at han må dit hele tiden det er ferie… For jeg kunne tenkt meg andre steder av og til også

AnonymBruker
Skrevet

Er det dine foreldres hytte?

Anonymkode: a90de...157

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker han hytta da, eller er det sånn at du vil på hytta og han vil til svigers? Jeg hater hytter, så jeg kan lett se argumentet hans.

Anonymkode: 42813...696

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte er dere hos dine foreldre da?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan han ikke reise alene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...