Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok mange som drømmer om hytte på sjøen, millioner på bok, fancy hus osv. Jeg drømmer om nedbetalt bolig, trygg sparekonto og buffer. Samt å kunne dra på dagligvarebutikken å kunne legge det jeg vil av varer i kurven UTEN å tenke på pris. Akkurat så rik vil jeg bli… Så vil jeg ha råd til en helt vanlig utenlandstur i året. Har jeg lagt lista veldig lavt? 

Anonymkode: 0e67c...b06

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jeg lagt lista veldig lavt? 

Nei. 

Anonymkode: 21498...e11

Skrevet

Nei, jeg har det sånn. Synes maten er litt dyr, men det er ikke noe jeg tenker over. Spiser den samme maten :) 

• Liker 1
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg har det sånn. Synes maten er litt dyr, men det er ikke noe jeg tenker over. Spiser den samme maten :) 

Jeg er svært glad i mat, gode råvarer, spiser minst mulig ultraprosessert osv. Og det koster. Og jeg er nok litt rar sånn sett, men jeg elsker å handle i dagligvarebutikker med godt utvalg 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er svært glad i mat, gode råvarer, spiser minst mulig ultraprosessert osv. Og det koster. Og jeg er nok litt rar sånn sett, men jeg elsker å handle i dagligvarebutikker med godt utvalg 😅

Ser den, jeg liker en del dyr mat. Men tror det er en del toll på produktene når de er fra utlandet :) 

• Nyttig 2
Skrevet

Her om dagen tenkte jeg faktisk på at det er deilig å storhandle uten å tenke over hvor mye som går ut av konto, at det ikke gjør meg noe at strømprisen er høyere i sør enn i nord, og at om jeg skulle vinne i Pantelotteriet, så hadde det ikke gjort noe endring i livet. Husker hvordan livet var for et halvt liv siden, altså da jeg var student, og da var jeg så fattig at jeg ikke hadde råd til busskort, dusjsåpe og mat en sommer. Levde i håpet da om at jeg skulle komme skikkelig ovenpå ift økonomien en gang - og det gjorde jeg heldigvis.

Anonymkode: 58939...7ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke dagligvarebutikker har godt utvalg synes du?

Anonymkode: 7f7cf...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er nok mange som drømmer om hytte på sjøen, millioner på bok, fancy hus osv. Jeg drømmer om nedbetalt bolig, trygg sparekonto og buffer. Samt å kunne dra på dagligvarebutikken å kunne legge det jeg vil av varer i kurven UTEN å tenke på pris. Akkurat så rik vil jeg bli… Så vil jeg ha råd til en helt vanlig utenlandstur i året. Har jeg lagt lista veldig lavt? 

Du legger jo lista akkurat der du vil, det er jo ikke akkurat som om det finnes en fasit… 

Spørsmålet er jo: Hva gjør du for å oppnå målet ditt? Man kommer ikke langt med å bare drømme. 

Skrevet

Tror du må jobbe endel for å oppnå dette ja: "Jeg drømmer om nedbetalt bolig, trygg sparekonto og buffer"

Anonymkode: 8c72a...fe9

Skrevet

Jeg drømmer om å ha en lettstelt leilighet som jeg kan bo i resten av livet, at den er nedbetalt, at jeg er gjeldsfri, at jeg har råd til å bli pensjonist når jeg er 62-64 år, at jeg da fortsatt har råd til mat, tannlege, bil osv. 💜💜

Anonymkode: 77801...2ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det synes jeg er fornuftige mål. Her har vi det slik du beskriver, et par i 50-årene med lange akademiske utdannelser, som begge har jobbet (og fortsatt jobber) svært mye. Ingen arv. Vi har riktignok hytte og noe gjeld på bolig fortsatt, men helt innenfor vår kontroll. Vi føler oss rike. 

Anonymkode: 11353...a6a

Skrevet

Jeg drømmer om å eie en bolig. Det begynner å bli et oppnåelig mål nå! Ingen familie, lite nettverk, vokst opp under BV i foster- og barnehjem. Livet har vært litt utfordrende, men nå i 40-åra begynner det å bli stabilt. Relativt begrenset liv, men i hvert fall stabilt, og kjøp av en bolig vil gjøre det enda tryggere.

Anonymkode: 7bfd1...b04

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at du ligger på et fornuftig nivå, men også at denne friheten med å aldri måtte tenke på hva ting koster nok krever at man skrur av hodet helt. Her er vi glade i tall, og selv om vi har god råd og (nesten) nedbetalt bolig i Oslo, så klarer jeg ikke å betaler 3-4-5 kr mer for ting på meny eller andre idiotiske ting. Skal man betale ned bolig og spare kan man jo ikke bruke det man har og må sånn sett være gjerrigknark, iaf for en periode mens man sparer. 50000 på sparekonto eller til utenlandstur, liksom?

Vi har hytte på fjellet men den er for langt unna til bare helgetur. Jeg drømmer om hytte i sjøkanten nå som hus og barn og alt annet er på plass.

Anonymkode: 896b6...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...