Gå til innhold

Dere som har et lite sosialt liv - hvor ofte tar dere selvpleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går nesten aldri ut. I år har jeg ikke vært på noen middager eller deltatt i noe sosialt her hjemme - det har ført til at jeg ofte ikke vasker, skrubber eller pleie ansiktet. Har sluttet å trene, spiser det jeg vil og tar lite vare på hår, bryn etc. 

jeg har bestemt meg for å endre på det, men vil ikke bruke mange tusener på produkter når man bare sitter hjemme å blomstrer. Så tenkte å høre med dere - hvor ofte tar dere vare på dere, dere som ikke gjør så mye?

Anonymkode: 7bb7c...b7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er på jobb hver dag, selv om jeg ikke er så sosial. Jobber du ikke??

Så ja, jeg tar godt vare på huden, utseende, passer vekta osv. 

Anonymkode: 1e0c3...3c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å ta en dusj/ lett vask om dagen. Vasker håret ca 3 ganger i uka. Langt hår, så jeg bruker balsam eller hårkur. Vasker ansikt morgen og kveld, pusser tenner morgen og kveld. Lett sminke på jobb. Farger hår selv en gang i mnd. Trener 3-4 gang i uka. Spiser sunt og regelmessig og holder meg normalvektig. 

Anonymkode: 973be...78c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle for min del om jeg går eller ikke. Dusjer like ofte uansett, bruker aldri "dasseklær".

Anonymkode: 9e832...7f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer og tar vare på meg selv for min egen del, ikke andres…. Så det gjør null forskjell.

Anonymkode: 8903f...b93

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har aldri forstått dette tullet. Jeg hadde spadag med meg selv hver fredag fra jeg var 22 til jeg var 30.  Om jeg hadde arbeidshelg ble det torsdag. Dette gjorde jeg etter husvask.

Du trenger ikke mann for å være grei med deg selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er på jobb hver dag, selv om jeg ikke er så sosial. Jobber du ikke??

Så ja, jeg tar godt vare på huden, utseende, passer vekta osv. 

Anonymkode: 1e0c3...3c3

Hjemmekontor 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på hår, negler, hudkremer og behandlinger? Føler det er blitt en trend nå og alle bruker masse penger på det. Ser i hvert fall at alle jenter har nye vipper og negler hver måned. Men jeg ser lite vits i det når jeg jobber hjemmefra. Samme med håret. Er det vits å farge det når man bare er hjemme? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye penger bruker dere på hår, negler, hudkremer og behandlinger? Føler det er blitt en trend nå og alle bruker masse penger på det. Ser i hvert fall at alle jenter har nye vipper og negler hver måned. Men jeg ser lite vits i det når jeg jobber hjemmefra. Samme med håret. Er det vits å farge det når man bare er hjemme? 

Farger du håret for deg selv eller for andre?

Jeg er hjemme 99% av tiden (hjemmekontor og lite sosialt liv), men jeg bruker store summer på kosmetiske behandlinger allikevel. Det handler om at jeg skal trives med det jeg ser i speilet, ikke hva noen andre måtte mene.

Anonymkode: 23fdc...8b0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hårfarge av frisørkvalitet bestilles på nett når jeg finner tilbud. Kjøper flere og farger hver 2/3 mnd. Hårkur tas en gang i uken, fordi jeg ikke liker at håret er kråkereir selv om jeg trives best hjemme og omtrent aldri går ut. 

Ansiktet vaskes hver kveld, men pga allergier er det et billig, såpe- og parfymefritt skum jeg kjøper på normal. En flaske holder flere mnd. Hver morgen trener jeg og dusjer. 

Mascara og litt fremheving av bryn (mangler litt hår noen steder og må fylle i) tas på hver dag. Litt mer, som øyeskygge og eyeliner om jeg en sjelden gang skal ut. Begge deler kjøpes på normal. Kjente merker, lavere pris enn andre steder. 

Smører meg etter dusj, også det med rimelig, god body lotion fra normal. Fjerner hår hver 2/3 dag der jeg ikke vil ha pels.

Det eneste jeg bruker som er "dyrt" er spesiell shampo og balsam fordi jeg har slitt håret med striper i fjor. Denne er jevnlig på tilbud på apoteket og varer lenge, så det er ingen stor kostnad det heller. 

Negler får på middel som skal styrke dem en gang og to i uken og files. Ingen pålimte, dyre klør her.

Hvis jeg skulle tippe sum i mnd i gjennomsnitt vil jeg si et par hundrelapper, og jeg er velstelt hver dag. Også om jeg dasser hjemme i joggebukse. Det finnes joggebukser/ tightser som ser ok ut, det finnes topper som matcher og jeg føler meg mer vel som ren og stelt. 

Blir vanskelig å ta tak i hverdagen om jeg lar alt skli ut. Liten tro på at man orker trening om man står opp, trør håret i en dult, sitter i pysjen ig spiser dritt fra morgenen av liksom 😅

Anonymkode: 5fe33...66c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 'spadag' en dag i uka der jeg tar godt vare på hud, hår og det som er. Jeg er riktignok ikke særlig sosial men er likevel glad i meg selv og trenger egenpleie for å føle meg vel. 

Å trene/spise sunt gjør jeg også av respekt for meg selv. Har lite med andre å gjøre. 

Anonymkode: 2be0d...011

AnonymBruker
Skrevet

Under Korona fortsatte jeg som før, også nå når jeg er en god del på hjemmekontoret.

Dusjer hver dag. Har hudpleierutiner. Epilerer hår en gang i uka. Fikser negler en gang i uka. Føner ut håret 1-2 ganger i uka med gode produkter. Trener ca hver fjerde dag, men går gjerne en tur de dagene jeg ikke trener. Sminker meg lett når jeg skal ut døra, eller ha videomøte, litt mer om jeg drar inn på kontoret, eller møter noen. Men går stort sett sminkeløs hjemme. Ingenting av dette koster noe særlig.

I tillegg har jeg blekskinne jeg bruker annethvert år, og går fast til tannlege. Tar pedikyr hver 6. uke. Tar ansiktspleie i salong 2-3 ganger i året. Frisør to ganger i året (lettstelt mellomlangt hår). I kategorien av ting som koster litt mer penger. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er heldig og liker min naturlige hårfarge, bleker litt med spray. Har dyre produkter. Så frisør utgjør bare 2400 i året. 

Pedikyr - 1200 hver 6.uke. En liten luksus da jeg elsker utseendet og følelsen - de sliper og renser, og fjerner hard hud. 

Behandlinger - 1600, 2-3 ganger i året. Igjen elsker jeg følelsen det gir.

Tannbleking - skinnen kostet vel ca 3000. Nå er det bare et-par hundrelapper til blekemiddel annethvert år. 

Sminke og hudpleie - en god del, men er også en interesse. 

Om det er noen "vits"? For meg er det velvære og egenpleie, jeg liker følelsen det gir meg. Er en godt gift kvinne i 40-årene, og bryr meg lite om hva andre synes. Men selv midt på vinteren, og med en mann som ikke ser forskjell, så gir det meg en god følelse å se ned på hårfrie legger med velstelte føtter. 

Anonymkode: 20484...66f

AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør jeg de tingene for min del uavhengig av om jeg skal på noe eller ikke så for meg ville det vært skikkelig ille å droppe det, jeg ville følt meg uvel og ikke som meg rett og slett.. Jeg går til frisør regelmessig, jeg går og får stelt bryn og vipper regelmessig og jeg bruker min rens og hudpleie hver morgen og kveld like naturlig som tannpussen og jeg dusjer, trener og tar vare på meg selv fordi jeg liker meg, ikke for at andre skal like meg

Anonymkode: 0077e...712

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal forresten ikke møte noen på halvannen uke nå. Jeg dusjer hver dag, skal ta en lang løpetur i dag. Jeg vasket håret og brukte gode produkter for to dager siden - men droppet utføningen da jeg uansett bare går med det i en topp i varmen. Jeg sminker meg lett hver morgen (solkrem med farge, bryn, vipper, og litt rouge og øyeskygge). Jeg fikset neglene i går. I dag vurderer jeg "spa-dag" etter løpeturen, med peeling og ansiktsmaske, bad, og gode kremer. 

Anonymkode: 20484...66f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hårfarge av frisørkvalitet bestilles på nett når jeg finner tilbud. Kjøper flere og farger hver 2/3 mnd. Hårkur tas en gang i uken, fordi jeg ikke liker at håret er kråkereir selv om jeg trives best hjemme og omtrent aldri går ut. 

Kan jeg spørre hvilken type hårfarge dette er, som har frisørkvalitet? Og hvor kjøper du den?

Ikke ts, men jeg bruker de vanlige fargene som man får overalt, og er nysgjerrig på hvilke som har bedre kvalitet. 

Anonymkode: 3bd8d...f2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan jeg spørre hvilken type hårfarge dette er, som har frisørkvalitet? Og hvor kjøper du den?

Ikke ts, men jeg bruker de vanlige fargene som man får overalt, og er nysgjerrig på hvilke som har bedre kvalitet. 

Anonymkode: 3bd8d...f2b

Ikke meg du spurte, men jeg bruker Wella Professionals color touch. Den selger de ofte på frisørsalonger og du kan få den ganske rimelig på nett.

Anonymkode: fecf6...fc4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg går nesten aldri ut. I år har jeg ikke vært på noen middager eller deltatt i noe sosialt her hjemme - det har ført til at jeg ofte ikke vasker, skrubber eller pleie ansiktet. Har sluttet å trene, spiser det jeg vil og tar lite vare på hår, bryn etc. 

jeg har bestemt meg for å endre på det, men vil ikke bruke mange tusener på produkter når man bare sitter hjemme å blomstrer. Så tenkte å høre med dere - hvor ofte tar dere vare på dere, dere som ikke gjør så mye?

Jeg kan ikke kalle meg veldig lite sosial eller lite aktiv men jeg er ganske enkel ang hygiene og selvpleie i det daglige. 

Vasker meg veldig godt i ansiktet med våt klut uten såpe hver morgen og kveld. Smører meg med en enkel og passe billig hudkrem, nå om dagen går det i Dr.greve Vitamin C Ansiktskrem. Men jeg bruker også Canoderm noen ganger om kvelden, dette er en fetere krem som passer for de som sliter med noe lett irritert/ eksemhud. Canoderm er dyrt(synes jeg) og fås kjøpt på apotek. Napper øyenbrynene litt med pinsett. Klemmer ut hudormer, kviser og milier når det trengs, jeg fikser ikke å la de være. Orker ikke tanken på å ha sånt 😅

Ellers så vasker jeg håret 2 til 4 ganger i uken med en velduftende shampoo og balsam fra den lokale butikken, jeg bruker langt fra de dyreste. Som regel går det i Sunsilk. Bruker en sjelden gang en hårmaske, om jeg gidder og husker,  Aussie Deep Hydration Hair Mask. Jeg farger ikke håret og klipper det ca 2 ganger i året. 

Har en favoritt leppepomade på leppene flere ganger om dagen. Burt's Bees Lip Balm Honey.

Kroppsskrubber kroppen min i badekar eller i dusjen ett par ganger i uka når jeg dusjer med en våt hampvott. Smører da som regel huden med canoderm etterpå. 

Barberer meg litt under armene, underliv og legger innimellom om jeg ikke bruker epilator(en hårfjerningmaskin som napper ut hårene). Kjøper Gillette Mach3 eller Gillette fushion5, da jeg har håndtak til begge. Billigere å kjøpe disse enn damegreiene. 

Ang såpe så kjøper jeg x-tra flytende håndsåpe refill som jeg fyller på alle pumpeflasker mm rundt om ved kjøkkenvask, vasken på badene og bruker den også til dusjsåpe i dusjen/badekaret. Den lukter ikke så mye men jeg føler den gjør nytta. 

Ang sminke bruker jeg også ganske enkle og passe billige produkter vil jeg si.

- solpudder i ansiktet når jeg føler jeg trenger litt mer brunfarge. Loreal bronzer.

- rouge på kinnene når jeg føler jeg trenger litt rødhet. Loreal true match, rose. 

- maskara. Loreal Volume Million Lashes Waterproof Mascara.

- øye og bryns liner. Soft kajal eye pencil fra H&M Beauty. 

- sminkefjerner når jeg fjerner sminken om kvelden om jeg har tatt det på meg. Loreal Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof.

Bruker å kjøpe Idun Minerals Retractable Kabuki Brush for å påføre solpudder og rouge, har en til hver. 

Bruker å kjøpe en flerpakning med spoolie på nærbutikken eller Normal, brukes på øyenbryn og øyevipper for å få bort evt klumper av maskara eller fordele vippene penere o.l + at jevner ut fargen og formen på brynene. 

Pusser tenner med Zendium Classic,  bruker myk børste eller el.tannbørste x 2 pr dag. 

Negler steller jeg selv, filer de litt selv og innimellom bruker jeg neglelakk. Synes at Isadora Wonder er best nå for tiden. Går også uten neglelakk, man MÅ jo ikke bruke dette men jeg liker å føle meg litt finere der da jeg generelt synes hendene mine ikke er så fine. 

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så veldig sosial jeg heller, men jeg har en sosial jobb, og jeg liker å ta vare på meg selv for egen del. Det betyr hudpleie morgen og kveld, adekvat tannpleie med tanntråd etc, fotpleie, passe på kosthold så jeg ikke eser for mye ut, og helst trening 2-3 ganger i uken. Tar også mye tilskudd. Er 50 og vil leve godt så lenge som mulig, og jeg vil trives med meg selv.

Anonymkode: bd000...885

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb der jeg er sosial, men har ikke noe sosialt liv utenom jobb. Bruker også uniform i jobben min, så trenger ikke tenke på klær. Jeg bruker ikke sminke, mest fordi jeg ikke gidder men også fordi jeg i et par år nå har vært veldig misfornøyd med utseende og kropp etter stor vektoppgang. Men det går greit, jeg ser ikke på det som et problem. Lider i tillegg av depresjon, gjort det i mange år. 

Jeg dusjer en gang om dagen, årsaken til det er mest fordi jeg må vaske håret mitt daglig på grunn av utrolig fet hodebunn som blir sår om jeg ikke rengjør den ofte. Da kan jeg like godt vaske kroppen også. Jeg barberer meg ikke for jeg viser verken underarmer eller bein, men i blant tar jeg bikinilinjen fordi jeg føler meg mer "ryddig", samme med under armene. Jeg steller føttene (skrubber, filer, vasker godt og smører, klipper neglene) fordi jeg liker følelsen av det. Jeg bruker i blant body lotion fordi det lukter godt, men jeg har ikke tørr hud så det er egentlig ikke nødvendig. 

Når det kommer til hudpleie har jeg hatt hudpleierutine i mange år, startet med hudpleie etter at jeg slet mye med kviser og dårlig hud. Liker å prøve nye ting i blant, og jeg går for asiatisk hudpleie, med andre ord er det sjeldent veldig dyrt. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en rens og en fuktighetskrem, det er en fin begynnelse og etter hvert kan du introdusere andre produkter om du har lyst. Det føles godt å vaske og smøre ansiktet morgen og kveld. Jeg bruker tid på tannpuss, har elektrisk tannbørste og bruker den i 2 minutter, deretter tanntråd (bare på kvelden), og så munnskyll. Tannhelse er så viktig, det er svindyrt å fikse skader og smerter, så å ta vare på tennene er veldig viktig. 

Håret bryr jeg meg ikke så mye om. Vasker det, bruker varmebeskyttelse om jeg føner det, prøver å lufttørke så ofte som mulig. Hårkur bruker jeg når jeg vasker dusjen, det tar et par minutter å skrubbe veggene og glassene, så da får hårkuren tid til å virke. Om du begynner å barbere eller bruke kroppsskrubb og lignende kan du la hårkur virke imens. Trenger ikke bruke en dyr hårkur, det finnes mange billige som gjør jobben helt greit. Jeg har en stor boks fra Garnier som kosta knapt 100 kroner og som fungerer helt fint. For ordens skyld; jeg har tidligere brukt dyre hår og hudpleieprodukter, merker som for eksempel Oribe og K18 (hår) og Drunk Elephant og SkinCeuticals (hud), og jeg må si at jeg vet ikke om ett eneste dyrt produkt som er "holy grail" i forhold til andre billigere alternativer... Så ikke la deg lure av salgstriks etc. Det koster lite å bruke hudpleie og hårpleie! Har som sagt prøvd veldig mye, nå kjøper jeg sjeldent et hårprodukt som koster over 200 kroner eller hudpleieprodukter fra andre merker enn de som er i Asia. 

Dette ble lang tekst og vet ikke om du syns det var hjelpsomt. Men jeg bruker lite tid på utseende og kropp. Hudpleie tar knapt et par minutter (nå bruker jeg en del produkter i blant da så varierer litt, kveld tar lenger tid enn morgen), tannpuss og tannstell noen minutter (tanntråd tar litt tid..), dusjen går fort (sjampo og kroppssåpe og intimvask, noen ganger balsam, hårkur når jeg vasker dusjen) så ca. 5 minutter. Fotpleie et par minutter, fotbad er digg å ta i blant. 

Anonymkode: 675ee...ebd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 23.35):

Mangler du respekt for deg selv og din egen kropp? Da bryr du deg ikke om kroppen din. Lite heldig mentalt, og kroppslig, å være så likegyldig til å ivareta seg selv. 

Anonymkode: 43f2c...419

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...