AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Vil alle foreldre med barn under 12 år få godkjent å jobbe redusert? Kan man velge stillingsprosent selv? Eller er det noen som ikke får dette godkjent i det hele tatt? Anonymkode: 043dc...caf
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Det er ingen selvfølge å få det godkjent. Men arbeidsgiver må sannsynliggjøre at ulempene ved å jobbe deltid blir for store for arbeidsgiver, og det er arbeidsgiver som har bevisbyrden. Anonymkode: 2837e...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Nei, alle får det ikke godkjent. Hos oss får ingen godkjent å jobbe redusert fordi det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver Anonymkode: 9c6e1...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vil alle foreldre med barn under 12 år få godkjent å jobbe redusert? Kan man velge stillingsprosent selv? Eller er det noen som ikke får dette godkjent i det hele tatt? Anonymkode: 043dc...caf Selvsagt ikke. Anonymkode: 2fa1c...bb1
mommyaka Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Er det også sykdom eller utfordringer siden barnet er så gammelt?
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli mommyaka skrev (1 time siden): Er det også sykdom eller utfordringer siden barnet er så gammelt? Nei, har bare lyst på mer tid til familien. Ts. Anonymkode: 043dc...caf
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Hos oss (helsevesen) får folk godkjent redusert stilling, men det betyr ikke at de selv kan velge NÅR de vil ta ut den delen som er redusert. Dvs har du 20% redusert så er det arbeidsgiver som bestemmer hvilken da du har fri, du kan ikke selv bestemme at du vil begynne senere hver dag, ha halv dag torsdag og torsdag eller kun jobbe annenhver fredag. Anonymkode: 41ff6...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, alle får det ikke godkjent. Hos oss får ingen godkjent å jobbe redusert fordi det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver Anonymkode: 9c6e1...0ef Hva slags type sted er det som ikke kan ansette vikarer på deltid? Hva skjer om noen blir langtidssykemeldte? Hva om noen blir syk, skadet, gravid eller lignende, og må jobbe redusert? Tvinger dere dem ut i fulltidsfravær istedetfor? Anonymkode: f0260...d71
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Barn under 10 år ansees som god nok grunn til å be om redusert stilling. Ikke 12 år. Du kan be om en ønsket stillingsprosent, men du er ikke garantert akkurat den prosenten. Det kommer an på arbeidsplassen, og hvordan ditt fravær vil bli dekket opp. Det skal mye til før arbeidsgiver kan si nei. At de må ansette vikar er ikke god nok grunn til å si nei. Men hvis du innehar en særlig viktig kompetanse, og det ikke er mulig få tak i en vikar med lignende kompetanse, og heller ikke omrokkere oppgavene dine, så kan du risikere få nei, eller at du må forhandle litt om prosentandelen. Anonymkode: f0260...d71
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags type sted er det som ikke kan ansette vikarer på deltid? Hva skjer om noen blir langtidssykemeldte? Hva om noen blir syk, skadet, gravid eller lignende, og må jobbe redusert? Tvinger dere dem ut i fulltidsfravær istedetfor? Anonymkode: f0260...d71 Ikke meg du siterte, men hos oss kommer det ikke inn vikarer. Er jeg borte, så blir arbeidsmengden min i hovedsak liggende og vente. Jeg har en noe sær kompetanse som det vil være veldig vanskelig å ansette noen på deltid i, de som er kvalifiserte vil som regel ha fulltidsstillinger. Da jeg var sykemeldt så leide vi inn noe konsulenter for å ta unna det aller mest pressende, men det er en sabla dyr tilnærming da de koster flere tusen kroner timen, i tillegg til å trenge opplæringsbehov og klargjøring av oppgavene, tilganger og en del tekniske aspekter som må på plass. Det blir rett og slett sabla dyrt. Når det kommer til en permanent redusert stilling så er ikke jobben interessert i dette. Det er kun jeg som har min stilling i et stort konsern, og det vil være bortimot umulig å finne noen som er villige til å ta resten av min stilling, i tillegg til at det vil by på en del merarbeid og mindre effektivitet. Anonymkode: a380b...308
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags type sted er det som ikke kan ansette vikarer på deltid? Hva skjer om noen blir langtidssykemeldte? Hva om noen blir syk, skadet, gravid eller lignende, og må jobbe redusert? Tvinger dere dem ut i fulltidsfravær istedetfor? Anonymkode: f0260...d71 Ikke meg du siterer, men hos oss får vi heller ikke tak i vikarer fordi det er flust av faste stillinger tilgjengelig, og kompetansen er spesiell. Derfor er det ansatt flere enn det man egentlig trenger i bemanningen, sånn at sykdom, permisjoner og annet fravær dekkes mest mulig av dette. De gangene mange har vært gravide samtidig og det blir behov for vikar, er vi nødt å lyse ut 100% for å ha sjans til å lokke folk. et vikariat på 40% hadde vi ikke fått søkere til, og det hadde også tatt så lang tid med opplæring at de ikke hadde vært ferdig opplært før vikariatet gikk ut. Er fraværet større enn det som trengs i drift, reduseres driften, som førerer til økt ventetid for pasientene. Anonymkode: 41ff6...ac6
mommyaka Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, har bare lyst på mer tid til familien. Ts. Anonymkode: 043dc...caf Skjønner. Du har da eventuelt jobb der du slutter eks 18-23?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå