Gjest Linneah2013 Skrevet 27. juli #61 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 22.18): Vi skal campe men har ikke sovepose. Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor? Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det Anonymkode: 5dd96...722 Hvis jeg skulle lånt bort soveposen min, hadde jeg forventet at jeg fikk den tilbake vasket og i orden.
Agatha Skrevet 27. juli #62 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 22.39): Takk for forslaget Det er rundt 15 grader om natta. Tror du det går fint med genser og tjukk teppe? Ts Anonymkode: 5dd96...722 Det blir fort mye kaldere enn man skulle tro når man ligger på underlag direkte mot bakken. Jeg fryser alltid i telt nesten uansett hvor varmt det er. Sovepose er det beste, uten tvil. Som flere foreslår har de fleste kommuner BUA de låner ut nytt og flott utstyr gratis!
Gjest jegerrinne Skrevet 27. juli #63 Skrevet 27. juli Der jeg bor har vi noe som heter BUA som vi kan låne alt mulig, sko, klær, telt, fiske utstyr, henge køya, sovepose,ligge underlag osv
Fru Uperfekt Skrevet 28. juli #64 Skrevet 28. juli Million skrev (På 25.7.2025 den 17.59): Jeg hadde ikke likt å låne bort det jeg selv skal sove i. Man får ikke vasket en sovepose på samme måte som sengetøy vel? De må ev inn til skikkelig renseri, og det koster jo penger. Nei, sovepose hadde jeg nok ikke lånt vekk. Men greit, du kan jo alltids spørre, men folk kan jo stusse litt over den typen spørsmål om å skulle dele noe så "intimt". Jeg kjører våre i vaskemaskinen
Million Skrevet 28. juli #65 Skrevet 28. juli Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Jeg kjører våre i vaskemaskinen Blir de ikke klumpete og rare? De er jo sydd og fylt etter samme prinsipp som dyner. Jeg har dårlig erfaring med å vaske dyner, og soveposer er jo noe av det samme. Leverte to dyner med syntetisk fyll inn på det lokale renseriet i fjor. Tenkte de klarte å rengjøre dem profesjonelt og bedre enn meg hjemme med vaskemaskina. Hentet dem ved disken da de var ferdige, og de ble levert pent sammenrullet og innpakket i plast. Så veldig profft ut. Kom hjem med de og pakket de ut.... det var bare klump klump klump over hele. Begge dynene var totalt ødelagte! Fyllet lå i klumper over hele dynene. Og det betalte jeg hundrevis av kroner for! Heretter blir det bruk og kast mht dyner... Jeg bare ser for meg at vask av soveposer kan gi samme resultat, særlig om man prøver hjemme.
Fru Uperfekt Skrevet 28. juli #66 Skrevet 28. juli Million skrev (7 timer siden): Blir de ikke klumpete og rare? De er jo sydd og fylt etter samme prinsipp som dyner. Jeg har dårlig erfaring med å vaske dyner, og soveposer er jo noe av det samme. Leverte to dyner med syntetisk fyll inn på det lokale renseriet i fjor. Tenkte de klarte å rengjøre dem profesjonelt og bedre enn meg hjemme med vaskemaskina. Hentet dem ved disken da de var ferdige, og de ble levert pent sammenrullet og innpakket i plast. Så veldig profft ut. Kom hjem med de og pakket de ut.... det var bare klump klump klump over hele. Begge dynene var totalt ødelagte! Fyllet lå i klumper over hele dynene. Og det betalte jeg hundrevis av kroner for! Heretter blir det bruk og kast mht dyner... Jeg bare ser for meg at vask av soveposer kan gi samme resultat, særlig om man prøver hjemme. Nei men bruker tennisballer i maskinen (de brukes kun til vasking)
Million Skrevet 28. juli #67 Skrevet 28. juli (endret) Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden): Nei men bruker tennisballer i maskinen (de brukes kun til vasking) Det burde jo renseriet har brukt da? De kan ikke ha gjort det, for som sagt ble begge dynene ødelagte. Jeg kjøpte nye. Det vil jeg gjøre neste gang også, i stedet for å prøve vask/rens, så går de gamle i søpla. Kostet meg nesten 600 i renseri-utgift, for noe som bare måtte kastes. Endret 28. juli av Million
Fru Uperfekt Skrevet 28. juli #68 Skrevet 28. juli Million skrev (3 minutter siden): Det burde jo renseriet har brukt da? De kan ikke ha gjort det, for som sagt ble begge dynene ødelagte. Jeg kjøpte nye. Det vil jeg gjøre neste gang også, i stedet for å prøve vask/rens, så går de gamle i søpla. Prøv å ta de i maskinen, sensitiv vask med tennisballer kjør de gjerne med de samme ballene i tørketrommelen om du har. Jeg har dyner som er 10+ år gamle og de er som nye etter vask 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå