Gå til innhold

Er det frekt å spørre om sovepose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal campe men har ikke sovepose.

Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor?

Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det 

Anonymkode: 5dd96...722

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo i utgangspunktet ikke frekt egentlig, men jeg hadde ikke hatt lyst til å låne bort en sovepose. For meg er det personlig, på en måte. Noen soveposer kan jo vaskes greit, da blir det litt annerledes. Men jeg ville verken brukt en sovepose som en jeg knapt kjenner har brukt før meg, eller lånt bort en til noen utenfor familie eller nære venner. Klarer ikke helt forklare hvorfor, men det blir litt som å skulle låne bort dyna si uten å kunne bytte dynetrekk, om du skjønner....

Anonymkode: cc4b4...24b

• Liker 31
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

JEG PERSONLIG hadde ikke lånt sovepose av noen tilfeldige folk - hovedsakelig av hygieniske årsaker, altså, du aner ikke hva folk gjør med tinga sine 🤣

frekt å spørre? nei 

Innafor? Tja

Hørt med BUA i din kommune om de har noe utstyr til utlån? 

Anonymkode: c87b5...01c

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi skal campe men har ikke sovepose.

Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor?

Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det 

Hva som er innafor å spørre om i borettslaget ditt, vet du nok best selv. Jeg hadde ikke lånt bort campingutstyr til fremmede. Men det finns jo alternativer? Mange steder har en versjon av BUA hvor man kan leie alt mulig sport- og fritidsutstyr. Bor du sentralt så er det også en del som leier ut turutstyr pr natt på finn.no.

Endret av Tripptrapp1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sovepose er personlig. Ta kontakt med de som låner ut fritidsutstyr i bydelen/kommunen.

Anonymkode: 4aafc...e12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å spørre om. Kommer du til å vaske den etter bruk? Mange soveposer er såpass store at de ikke går i vanlig vaskemaskin. 

Anonymkode: 0cffa...c5c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare å prøve. Jeg hadde aldri lånt ut soveposen min. Jeg er veldig var på parfyme, andres kroppslukt/svette, røyklukt o.l, så hadde ikke gjort det. Det blir som å låne ut senga uten å bytte sengetøy 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk frekt å spørre om. Til nød absolutt nærmeste familie.

Anonymkode: 568ea...1cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her i kommunen har de et sted man kan låne slikt utstyr, sjekk det.

Anonymkode: 40625...de5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo i utgangspunktet ikke frekt egentlig, men jeg hadde ikke hatt lyst til å låne bort en sovepose. For meg er det personlig, på en måte. Noen soveposer kan jo vaskes greit, da blir det litt annerledes. Men jeg ville verken brukt en sovepose som en jeg knapt kjenner har brukt før meg, eller lånt bort en til noen utenfor familie eller nære venner. Klarer ikke helt forklare hvorfor, men det blir litt som å skulle låne bort dyna si uten å kunne bytte dynetrekk, om du skjønner....

Anonymkode: cc4b4...24b

Det er vel vanleg med lakenpose i soveposen? 

Anonymkode: 8ed87...264

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ekkelt å låne ut til fremmede. Ta med dynetrekk bare om temperaturen ikke går for langt ned om natta.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk frekt å spørre om. Til nød absolutt nærmeste familie.

Anonymkode: 568ea...1cb

Octopus skrev (2 minutter siden):

Det er bare å prøve. Jeg hadde aldri lånt ut soveposen min. Jeg er veldig var på parfyme, andres kroppslukt/svette, røyklukt o.l, så hadde ikke gjort det. Det blir som å låne ut senga uten å bytte sengetøy 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er rart å spørre om. Kommer du til å vaske den etter bruk? Mange soveposer er såpass store at de ikke går i vanlig vaskemaskin. 

Anonymkode: 0cffa...c5c

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sovepose er personlig. Ta kontakt med de som låner ut fritidsutstyr i bydelen/kommunen.

Anonymkode: 4aafc...e12

Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden):

Hva som er innafor å spørre om i borettslaget ditt, vet du nok best selv. Jeg hadde ikke lånt bort campingutstyr til fremmede. Men det finns jo alternativer? Mange steder har en versjon av BUA hvor man kan leie alt mulig sport- og fritidsutstyr. Bor du sentralt så er det også en del som leier ut turutstyr pr natt på finn.no.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

JEG PERSONLIG hadde ikke lånt sovepose av noen tilfeldige folk - hovedsakelig av hygieniske årsaker, altså, du aner ikke hva folk gjør med tinga sine 🤣

frekt å spørre? nei 

Innafor? Tja

Hørt med BUA i din kommune om de har noe utstyr til utlån? 

Anonymkode: c87b5...01c

Ts her

Ok da skal jeg ikke spørre. Kjøper min egen i morgen.🙂 men hva om redningsvest?? Er det Også personlig ting??

Skrevet

Redningsvest er helt greit synes jeg👍

Hvis det ikke er veldig kaldt der du skal overnatte, kan du ta med et pledd eller sengetøy i steden for sovepose. Evt sov med klær på under.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Ok da skal jeg ikke spørre. Kjøper min egen i morgen.🙂 men hva om redningsvest?? Er det Også personlig ting??

Hva får deg til å mene at fremmede folk skal låne deg tingene sine? Det minste du kan gjøre er å spørre om du kan få LEIE de.

Jeg hadde ikke giddet å låne fremmede flytevester min heller. Det er ikke en personlig ting, men det blir bare styr og arbeid om de ødelegger noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sniff76 skrev (4 minutter siden):

Redningsvest er helt greit synes jeg👍

Hvis det ikke er veldig kaldt der du skal overnatte, kan du ta med et pledd eller sengetøy i steden for sovepose. Evt sov med klær på under.

Takk for forslaget

Det er rundt 15 grader om natta. Tror du det går fint med genser og tjukk teppe?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor å spørre😀 Vi har flust med soveposer og hadde glatt lånt bort både 1 og 2 poser

Anonymkode: 5f54f...c4a

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei alenemor på vennelisten min på face som stadig spør om å arve eller kjøpe billig. Det er da snakk om barneklær og utstyr til dem.

Nå er ikke jeg i målgruppen hennes, men det virker som at hun ofte får positiv respons.

Tenker at det er helt greit, spesielt i dag som alt har blitt så dyrt.

Det skal også sies at hun innimellom legge ut ting som gis bort eller selges billig.

Anonymkode: 21516...aee

AnonymBruker
Skrevet

Kunne fint lånt bort soveposen min til en natt. Går å vaske. Redningsvest også. 

Anonymkode: 0d6f8...7cf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tatt med meg dyne. Eventuelt ullundertøy og teppe inni et dynetrekk. 

Anonymkode: 04fef...4dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts her

Sjekk Bua eller lignende i kommunen du bor. De låner ut slikt utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...