AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Vi skal campe men har ikke sovepose. Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor? Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det Anonymkode: 5dd96...722 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Det er jo i utgangspunktet ikke frekt egentlig, men jeg hadde ikke hatt lyst til å låne bort en sovepose. For meg er det personlig, på en måte. Noen soveposer kan jo vaskes greit, da blir det litt annerledes. Men jeg ville verken brukt en sovepose som en jeg knapt kjenner har brukt før meg, eller lånt bort en til noen utenfor familie eller nære venner. Klarer ikke helt forklare hvorfor, men det blir litt som å skulle låne bort dyna si uten å kunne bytte dynetrekk, om du skjønner.... Anonymkode: cc4b4...24b 31 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli JEG PERSONLIG hadde ikke lånt sovepose av noen tilfeldige folk - hovedsakelig av hygieniske årsaker, altså, du aner ikke hva folk gjør med tinga sine 🤣 frekt å spørre? nei Innafor? Tja Hørt med BUA i din kommune om de har noe utstyr til utlån? Anonymkode: c87b5...01c 10 3
Tripptrapp1 Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi skal campe men har ikke sovepose. Tenker å spørre på fb side der alle fra borretslaget vårt er om noen har soveposer vi kan låne for en dag. Syns du det blir rart/frekt å spørre?? Eller er det innafor? Skal bare campe en dag. Syns det er litt bortkasta penger å kjøpe det Anonymkode: 5dd96...722 Hva som er innafor å spørre om i borettslaget ditt, vet du nok best selv. Jeg hadde ikke lånt bort campingutstyr til fremmede. Men det finns jo alternativer? Mange steder har en versjon av BUA hvor man kan leie alt mulig sport- og fritidsutstyr. Bor du sentralt så er det også en del som leier ut turutstyr pr natt på finn.no. Endret 24. juli av Tripptrapp1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Sovepose er personlig. Ta kontakt med de som låner ut fritidsutstyr i bydelen/kommunen. Anonymkode: 4aafc...e12 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Jeg synes det er rart å spørre om. Kommer du til å vaske den etter bruk? Mange soveposer er såpass store at de ikke går i vanlig vaskemaskin. Anonymkode: 0cffa...c5c 4 1
Octopus Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Det er bare å prøve. Jeg hadde aldri lånt ut soveposen min. Jeg er veldig var på parfyme, andres kroppslukt/svette, røyklukt o.l, så hadde ikke gjort det. Det blir som å låne ut senga uten å bytte sengetøy 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Det er faktisk frekt å spørre om. Til nød absolutt nærmeste familie. Anonymkode: 568ea...1cb 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Her i kommunen har de et sted man kan låne slikt utstyr, sjekk det. Anonymkode: 40625...de5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo i utgangspunktet ikke frekt egentlig, men jeg hadde ikke hatt lyst til å låne bort en sovepose. For meg er det personlig, på en måte. Noen soveposer kan jo vaskes greit, da blir det litt annerledes. Men jeg ville verken brukt en sovepose som en jeg knapt kjenner har brukt før meg, eller lånt bort en til noen utenfor familie eller nære venner. Klarer ikke helt forklare hvorfor, men det blir litt som å skulle låne bort dyna si uten å kunne bytte dynetrekk, om du skjønner.... Anonymkode: cc4b4...24b Det er vel vanleg med lakenpose i soveposen? Anonymkode: 8ed87...264 1 1
visp Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli Det er jo ekkelt å låne ut til fremmede. Ta med dynetrekk bare om temperaturen ikke går for langt ned om natta.
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk frekt å spørre om. Til nød absolutt nærmeste familie. Anonymkode: 568ea...1cb Octopus skrev (2 minutter siden): Det er bare å prøve. Jeg hadde aldri lånt ut soveposen min. Jeg er veldig var på parfyme, andres kroppslukt/svette, røyklukt o.l, så hadde ikke gjort det. Det blir som å låne ut senga uten å bytte sengetøy AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er rart å spørre om. Kommer du til å vaske den etter bruk? Mange soveposer er såpass store at de ikke går i vanlig vaskemaskin. Anonymkode: 0cffa...c5c AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sovepose er personlig. Ta kontakt med de som låner ut fritidsutstyr i bydelen/kommunen. Anonymkode: 4aafc...e12 Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden): Hva som er innafor å spørre om i borettslaget ditt, vet du nok best selv. Jeg hadde ikke lånt bort campingutstyr til fremmede. Men det finns jo alternativer? Mange steder har en versjon av BUA hvor man kan leie alt mulig sport- og fritidsutstyr. Bor du sentralt så er det også en del som leier ut turutstyr pr natt på finn.no. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): JEG PERSONLIG hadde ikke lånt sovepose av noen tilfeldige folk - hovedsakelig av hygieniske årsaker, altså, du aner ikke hva folk gjør med tinga sine 🤣 frekt å spørre? nei Innafor? Tja Hørt med BUA i din kommune om de har noe utstyr til utlån? Anonymkode: c87b5...01c Ts her Ok da skal jeg ikke spørre. Kjøper min egen i morgen.🙂 men hva om redningsvest?? Er det Også personlig ting?? Anonymkode: 5dd96...722
Sniff76 Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Redningsvest er helt greit synes jeg👍 Hvis det ikke er veldig kaldt der du skal overnatte, kan du ta med et pledd eller sengetøy i steden for sovepose. Evt sov med klær på under. 1
Tripptrapp1 Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her Ok da skal jeg ikke spørre. Kjøper min egen i morgen.🙂 men hva om redningsvest?? Er det Også personlig ting?? Anonymkode: 5dd96...722 Hva får deg til å mene at fremmede folk skal låne deg tingene sine? Det minste du kan gjøre er å spørre om du kan få LEIE de. Jeg hadde ikke giddet å låne fremmede flytevester min heller. Det er ikke en personlig ting, men det blir bare styr og arbeid om de ødelegger noe. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli Sniff76 skrev (4 minutter siden): Redningsvest er helt greit synes jeg👍 Hvis det ikke er veldig kaldt der du skal overnatte, kan du ta med et pledd eller sengetøy i steden for sovepose. Evt sov med klær på under. Takk for forslaget Det er rundt 15 grader om natta. Tror du det går fint med genser og tjukk teppe? Ts Anonymkode: 5dd96...722 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli Helt innafor å spørre😀 Vi har flust med soveposer og hadde glatt lånt bort både 1 og 2 poser Anonymkode: 5f54f...c4a 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli Har ei alenemor på vennelisten min på face som stadig spør om å arve eller kjøpe billig. Det er da snakk om barneklær og utstyr til dem. Nå er ikke jeg i målgruppen hennes, men det virker som at hun ofte får positiv respons. Tenker at det er helt greit, spesielt i dag som alt har blitt så dyrt. Det skal også sies at hun innimellom legge ut ting som gis bort eller selges billig. Anonymkode: 21516...aee
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli Kunne fint lånt bort soveposen min til en natt. Går å vaske. Redningsvest også. Anonymkode: 0d6f8...7cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli Ville heller tatt med meg dyne. Eventuelt ullundertøy og teppe inni et dynetrekk. Anonymkode: 04fef...4dc 2
Brunello Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts her Ok da skal jeg ikke spørre. Kjøper min egen i morgen.🙂 men hva om redningsvest?? Er det Også personlig ting?? Anonymkode: 5dd96...722 Sjekk Bua eller lignende i kommunen du bor. De låner ut slikt utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå