Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått for mye feriepenger og sa fra om dette. Trodde det var snakk om noen få tusen, men fikk lønn igår - 5000 kroner. Ser at det var snakk om mye mer, men regnskapsfører har ikke kontaktet meg eller noe, kun dette trekket. 

Leser at dette ikke er lov uten en avtale med meg først og at jeg skal ha til livsopphold, klarer meg jo ikke denne måneden nå.. de kunne i det minste ha delt det i to, dette er jo rett og slett slemt. I tillegg var det regnskapsføreren som har gjort feilen her, jeg sa ifra og så skjer dette. 

Anonymkode: f8208...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du var jo klar over dette. Hvorfor satt du ikke av penger? 

Anonymkode: 4dc6a...fff

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo formodentlig det du fikk for mye i feriepenger å bruke denne måneden? Så det bør jo ikke være noe problem. 

Anonymkode: a4d2b...d4f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke såå rart om regnskapsføreren har tenkt at du høyst sannsynlig ikke har brukt opp penger du visste at ikke var dine?

Anonymkode: 50781...3a6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor brukte du alle feriepenger når du viste ikke alle var dine?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde fått for mye feriepenger og sa fra om dette. Trodde det var snakk om noen få tusen, men fikk lønn igår - 5000 kroner. Ser at det var snakk om mye mer, men regnskapsfører har ikke kontaktet meg eller noe, kun dette trekket. 

Leser at dette ikke er lov uten en avtale med meg først og at jeg skal ha til livsopphold, klarer meg jo ikke denne måneden nå.. de kunne i det minste ha delt det i to, dette er jo rett og slett slemt. I tillegg var det regnskapsføreren som har gjort feilen her, jeg sa ifra og så skjer dette. 

Avtalen er vel kontrakten du har skrevet under? Det er jo logisk at du har igjen masse penger i fra forrige utbetaling, dette vet jo regnskapsfører , så selvsagt har du nok til livsopphold. Eller har du brukt penger som ikke var dine? Du blander kanskje med trekk fra statens innkrevingssentral eller livsopphold fra nav? 

Anonymkode: fab76...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du har fått altfor mye utbetalt og visste om det, men svei av alle pengene likevel, vel vitende om at de ble trekt ved neste lønning? Det falt deg ikke inn å sette til side litt?

Feriepenger utgjør en viss prosentandel av årslønnen din i fjor, noe du sikkert vet, så det blir for dumt å påstå at du ikke merker om du har fått 20-30.000 for mye utbetalt. Spesielt hvis du er i en situasjon hvor du lever måned til måned.

Anonymkode: 0e209...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig står det på kontrakten din at feil på lønn korrigeres på neste lønn. Du burde satt det du fikk for mye til side forrige måned så dette er helt og holdent ditt ansvar. Kjipt at det ble betalt ut feil men bruken av de er ditt ansvar.

Anonymkode: 850e6...31b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De pengene du fikk for mye har du vel igjen og kan leve for dem til neste lønn. Burde være en smal sak det da. 

Anonymkode: dca73...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...