Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på tidlig ul, privat 7+2, der kunne ikke legen se noe i fostersekken. Ble henvist til sykehuset dagen etter på og der var èn lege usikker på om hun så noe, mens en annen som kom innom mente det ikke var noe. Skal tilbake på sykehuset 8+3, for å se om det er noe der da. De ville ikke gi meg tabletter i tilfelle dette skulle gå bra allikevel. Fikk beskjed om at det kunne fremdeles være for tidlig, Har høy hcg, og normal økning, kan bare ikke forstå at det ikke er noe der. Forbereder meg på MA og tabletter, men er rimelig desperat etter å høre om noen har opplevd at det gikk bra? Er det noen som har solskinnshistorier hvor man en uke ikke ser noe, mens neste uke ser noe?

Opplevelser som ikke har gått bra, er ikke det jeg ser etter, så vennligst ikke kommenter dersom det ikke gikk. Er fullstendig klar over at dette mest sannsynlig ikke går bra.... takk på forhånd💕

Anonymkode: 43213...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du 100 prosent sikker på eggløsning? At du kan være tidligere 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Er du 100 prosent sikker på eggløsning? At du kan være tidligere 

ja, dette er IVF.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg har dessverre ikke en solskinnshistore å komme med, da jeg aldri har opplevd lignende. Og jeg får litt inntrykk av at du er klar over at dette ikke er et godt tegn, men ønsker å være optimist. 

Så jeg kan komme med et lite bidrag. Jeg oppdaget min graviditet tidlig, 8 dpo. Grunnet nylig graviditet utenfor livmor, ønsket de meg inn til sjekk før jeg reiste på ferie, og fikk dermed ul før uke 4. De fant ingenting. Ingen graviditet, noe sted. Hadde hcg, men ingen påvisbar graviditet. Forståelig nok, siden dette var tidlig. Da vi kom hjem fra ferie, 12 dager senere, hadde mye skjedd og jeg fikk se hjerteslag. 

Så… mye kan skje på kort tid, og det _kan_ være noe der når du kommer tilbake. Vi krysser fingrene. 

Anonymkode: 68957...a32

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en vanlig BO (blighted ovum), dessverre 

Anonymkode: e3589...75e

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre veldig sannsynlig at dette ikke er noe men de venter til 8+3 for helt sikkerhets skyld. I tilfelle de skal finne noe da. Men vanligvis skal man finne noe på ultralyd allerede i uke 7. For meg var det tilfellet, var ingenting der heller neste skanning. Det er veldig trist og hjerteskjærende, særlig om man har måttet gjennomgå fertilitetsbehandling

Anonymkode: 07a5e...f8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dessverre veldig sannsynlig at dette ikke er noe men de venter til 8+3 for helt sikkerhets skyld. I tilfelle de skal finne noe da. Men vanligvis skal man finne noe på ultralyd allerede i uke 7. For meg var det tilfellet, var ingenting der heller neste skanning. Det er veldig trist og hjerteskjærende, særlig om man har måttet gjennomgå fertilitetsbehandling

Anonymkode: 07a5e...f8a

Som jeg skrev i innlegget er jeg veldig klar over det. Så ikke etter erfaringer som ikke gikk bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Som jeg skrev i innlegget er jeg veldig klar over det. Så ikke etter erfaringer som ikke gikk bra.

Kan jeg spørre hvorfor? Tenker det er dumt å kun søke etter positive historier, det gir ikke et nyansert bilde av sannsynlig utfall. Tenker også at med tanke på så lite respons som du har fått her, så er det ikke vanlig med et positivt utfall i lignende situasjoner. 

Beklager å være negativ, men det må jo på alle måter være bedre å være mentalt forberedt på et negativt utfall, slik situasjonen din er per nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke helt uke, for det er så lenge siden. Men jeg opplevde tom fostersekk. Jeg fikk beskjed om å vente å se. Det gikk bra og han er i dag 18 år 🥰 Krysser fingrene for deg ❤️

Anonymkode: 30f48...776

AnonymBruker
Skrevet

Var på sykehuset i går, i livmoren er det nå en helt normal graviditet. Alt ser ut til å være som det skal. 

jeg spør, fordi sånne ting kan skje, og ville høre andres erfaringer. Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Bruker ikke mer tid på å forklare hvorfor dette er viktig for meg. Og håper du aldri opplever lignende eller andre problemstillinger når du vil bli/er eller har vært gravid. 

takk til deg som faktisk svarte på det jeg spurte om❤️

TS

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Fant de foster med hjerteslag?  Er jo helt utrolig at de gikk glipp av det først

Anonymkode: cea1e...f6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Var på sykehuset i går, i livmoren er det nå en helt normal graviditet. Alt ser ut til å være som det skal. 

jeg spør, fordi sånne ting kan skje, og ville høre andres erfaringer. Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Bruker ikke mer tid på å forklare hvorfor dette er viktig for meg. Og håper du aldri opplever lignende eller andre problemstillinger når du vil bli/er eller har vært gravid. 

TS

Regner med svaret var til meg? Hvis du ser lengre opp her, så har jeg faktisk svart deg på det du spurte om. 

Men når du ønsker positive historier, for å støtte opp under et håp om at ting går bra, og spesifikt ber om at kvinner i lignende situasjoner med negativt utfall ikke svarer, så skaper du et lite nyansert bilde av statistikken og for meg er det litt uforståelig at man ikke ønsker å realitetsorientere seg på alle mulige utfall. Kunnskap og forberedelse vil alltid gjøre deg styrket til å takle ting som er vanskelig. Derfor spurte jeg om hvorfor. 

Og hvis det er meg du spør, så har jeg faktisk opplevd lignende. Kom til ul i uke 8, og ultralyd viste en graviditet som var i uke 5. Altså en MA. Jeg har selv vært i en slik situasjon, og for min del hadde ting bare blitt verre hvis jeg skulle møte opp på neste ultralyd med 20 solkskinnshistorier i ryggsekken og risikere å bli kjempeskuffet hvis min situasjon endte negativt. Spoiler: Det endte selvsagt i MA og medisinsk abort, men jeg er glad jeg møtte forberedt til ultralyden som bekreftet MA. Derfor lurer jeg oppriktig, fordi dette for meg er helt uforståelig, og jeg beklager at du oppfattet dette så negativt. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Åååh så bra TS! Jeg leste tråden din og tenkte det ikke hørtes lovende ut, og ble så lei meg da du ikke fikk de positive historiene du hadde behov for. Tenker dette må ha vært en stor lettelse for deg! ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men når du ønsker positive historier, for å støtte opp under et håp om at ting går bra, og spesifikt ber om at kvinner i lignende situasjoner med negativt utfall ikke svarer, så skaper du et lite nyansert bilde av statistikken og for meg er det litt uforståelig at man ikke ønsker å realitetsorientere seg på alle mulige utfall. Kunnskap og forberedelse vil alltid gjøre deg styrket til å takle ting som er vanskelig. 

Folk har veldig forskjellig måte å takle ting på. Man trenger ikke forstå, men man kan respektere det. ❤️

Jeg går selv igjennom IVF og vet hvor beinhardt og sjeleknusende det er. "Kunnskap og forberedelse vil alltid gjøre deg styrket til å takle ting som er vanskelig" stemmer bare til et visst punkt. Når man allerede har alle odds i mot seg, og ting ser skikkelig dårlig ut, så er det de små glimtene av håp som gjør at man i det hele tatt klarer å komme seg ut av senga og ikke gå til grunne som menneske både fysisk, psykisk og mentalt. Alle positive historier, uansett hvor fjerne de måtte høres ut for andre, er enormt dyrebare.

Derfor bør man allltid respektere trådstartere sine ønsker om å høre positive utfall, og ikke negative utfall. Man skal aldri undervurdere effekten av håp og positiv tenking - noe som forøvrig er dokumentert i studier som omhandler psykisk helse og ivf suksess rater. Det er kjempeviktig!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...