Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen ting du prøver å spise ekstra mye av i graviditeten? Sånn for helsemessige årsaker?

Anonymkode: 82b72...21c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egg, det inneholder veldig mye vitaminer! Ellers et normalt sunt kosthold.

Anonymkode: 35b28...14f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Proteiner 

Anonymkode: 46e3b...5da

AnonymBruker
Skrevet

Mye av egg, linser, kikerter, fisk, grønnsaker, bær, nøtter, frø, avokado, og litt frukt. 

Anonymkode: 20420...2ed

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg ikke gravid lenger, men det gikk mye i proteiner her. Altså egg, melk, kylling, ellers ett normalt og variert kosthold. Unngår selvsagt en del matvarer som er fyfy for gravide. 

AnonymBruker
Skrevet

En del salat, frukt og grønnsaker, smoothies, dadler, nøtter

Anonymkode: 4583c...5b1

Skrevet

Jeg spiste masse serroskinke, salami og brie i min første gravditet, det andre var jeg veganer og spiste bare stekte bønner, potet og løk.

Skrevet

Spiste helt vanlig som før. Det eneste som var ekstra var jerntilskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Spiste veldig proteinrikt etter de første 3 månedene når kvalmen ga seg. Klarte mest kjeks, knekkebrød osv frem til det.. 

De siste 2 månedene spiste jeg 3 store medhold dadler hver dag. Dette er det mye forskning på, bare å google. De hjelper til å mykne opp livmorhalsen og forkorte fødsel blant annet. Min fødsel var rask og ukomplisert, kom inn på sykehuset med 8 cm og fødte 1 time senere. Måtte ikke sy ett sting etterpå. (Tok også bringebærblad-kapsler)

Anonymkode: 156f8...a41

AnonymBruker
Skrevet

Medjool dadler*

Anonymkode: 156f8...a41

AnonymBruker
Skrevet

Første trimester: hva enn jeg klarte å få ned. Gikk mye i knekkebrød med Nutella og druer. Spiste knapt et ‘måltid’ på nesten tre mnd.

Andre trimester: mindre måltider, fortsatt ganske uggen men prøvde å være litt mer på gode ting som egg, avocado osv. 

Tredje semester i sommervarme: mengder med acai bowls (pasteurisert), diverse salater, knekkebrød med gulost, frukt og dadler.

Kosttilskudd hele veien.

Anonymkode: 15b59...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Spiste helt som vanlig, bortsett fra at jeg måtte lære meg å spise frokost. Fant ut at det ikke var sunt å gå uten. Så det ble en yoghurt med korn hver morgen 🙂. Ble kanskje litt ekstra glad i grønne epler 😄.

Var ikke kvalm eller dårlig på andre måter. La på meg 12 kg.

Ser at mange influencere stapper innpå med boller, kaker og godteri under graviditeten, som om de aldri får nok. Det er nok ikke så veldig lurt.

Anonymkode: 9f07f...b21

AnonymBruker
Skrevet

Har fått svangerskapsdiabetes så har aldri spist så sunt. Mye egg, fisk, grønnsaker. Har ikke gått opp noe siden jeg fikk påvist sv.dia. 

Anonymkode: 7952b...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så kvalm hele graviditeten at ingenting sukker (godteri) var fristende, aldri spist så lite snop som da jeg var gravid. Spiste mye havregrøt, avocado, knekkebrød og frukt. Ting gikk i perioder etter hva jeg hadde lyst på og hva kvalmen tillot. Min favoritt ble havregrøt med tahini, banan, mandler og honning!

Anonymkode: c7bd8...c67

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp født, men jeg spiste ikke ultraprosessert mat, og kanskje max et par hundre gram sukker totalt. Spiste så økologisk som mulig, og så variert som mulig. Mye vilt, egg innmat og kraft, variert grøntfor. 

Jeg spiste sånn i et år før vi begynte prøvingen (og bra renvarekosthold før også, men litt mer rom for utskeielser). Ble gravid på 3. eggløsning, har ikke hatt en eneste svangerskapsutfordring, og fødte naturlig med 2,5 timers aktiv fødsel. ❤️

Trente crossfit og yoga gjennom svangerskapet. ❤️

Anonymkode: de05a...225

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste alt jeg klarte, for jeg hadde hyperemesis hele svangerskapet og kastet opp hver dag. Så alt som gikk ned var velkomment. Spiste en periode kun chilli cheese, da detvar det eneste jeg kunne spise uten å spy det opp. Frukt, grønt og bær kom opp med det samme. 

Hadde ingen andre plager enn kvalme og oppkast, og hadde en fødsel som jeg gjerne gjentar! Knappe 2 timer i aktiv fødsel, og en frisk og fin baby. Jeg var i superform etter fødsel. Tror ikke du trenger bekymre deg så mye for hva du spiser - det blir som det blir😊 

Anonymkode: a18b1...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...