Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i arbeidsavklaring, og det ser ut som at jeg vil bli vurdert 50% ufør. Har antatt dette selv, men har ønsket å jobbe fulltid da jeg anser det som mye lettere å få seg jobb i 100% stilling, man blir mer inkludert i det kollegiale arbeidsmiljøet, og selvsagt vil lønnen bli bedre. Synes det er få deltidsstillinger som krever bachelor som er utlyst. Noen her med liknende erfaring, som for eksempel har blitt delvis ufør men som har klart å få en ny deltidsjobb - og som er fornøyd med tilværelsen? 

Anonymkode: a0417...15a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som spesialrådgiver i fylkeskommunen, deler stilling med en annen. Jeg kom fra en annen rådgiver stilling, også i 50%. Før 

Er nok færre stillinger ja, men også færre søkere så konkurransen er ofte mindre.

Har ca 520 000 i lønn og uføretrygd. 

Anonymkode: a1ba2...325

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jobber som spesialrådgiver i fylkeskommunen, deler stilling med en annen. Jeg kom fra en annen rådgiver stilling, også i 50%. Før 

Er nok færre stillinger ja, men også færre søkere så konkurransen er ofte mindre.

Har ca 520 000 i lønn og uføretrygd. 

Anonymkode: a1ba2...325

Det var en fin ordning, pluss at lønnen er akseptabel. Jeg jobbet dessverre kun 60% (grunnet barn) de siste årene før jeg var i en ulykke, så tror at 50% ufør gir meg ca. 150,000. Så det blir trolig lav inntekt på meg, men har ikke noe annet valg. Ts.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er i arbeidsavklaring, og det ser ut som at jeg vil bli vurdert 50% ufør. Har antatt dette selv, men har ønsket å jobbe fulltid da jeg anser det som mye lettere å få seg jobb i 100% stilling, man blir mer inkludert i det kollegiale arbeidsmiljøet, og selvsagt vil lønnen bli bedre. Synes det er få deltidsstillinger som krever bachelor som er utlyst. Noen her med liknende erfaring, som for eksempel har blitt delvis ufør men som har klart å få en ny deltidsjobb - og som er fornøyd med tilværelsen? 

Her i sør er det masse deltidsstillinger, jeg kan kun ha 100% så er kanskje derfor jeg legger merke til det. Men det avhenger sikkert av hvilken bransje og felt du vil inn i. Hadde en i tidligere jobb som var ufør og jobbet 50%, virka som om det funka flott for henne :) 

Anonymkode: 8e602...e53

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her i sør er det masse deltidsstillinger, jeg kan kun ha 100% så er kanskje derfor jeg legger merke til det. Men det avhenger sikkert av hvilken bransje og felt du vil inn i. Hadde en i tidligere jobb som var ufør og jobbet 50%, virka som om det funka flott for henne :) 

Så utrolig bra at kollegaen din var fornøyd! Jeg ser på veileder, rådgiver, koordinator - stillinger, men synes at alt er fulltid i stor Oslo. Men, det ordner seg nok for meg også. Ts 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har fått meg en liten relevant stilling men jeg skulle gjerne hatt litt mer. Det er veldig vanskelig å finne relevant fast deltid. 

Anonymkode: 1a4b4...0af

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var en fin ordning, pluss at lønnen er akseptabel. Jeg jobbet dessverre kun 60% (grunnet barn) de siste årene før jeg var i en ulykke, så tror at 50% ufør gir meg ca. 150,000. Så det blir trolig lav inntekt på meg, men har ikke noe annet valg. Ts.

Det er skikkelig kjip situasjon. Jeg har samme utfordring. Jobbet i mange år, kjente at jeg måtte bytte yrke og tok en bachelor. Ble syk etter den og dermed minstesats her og. Kjedelig at det skal være så vanskelig å få deltidsarbeid 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er skikkelig kjip situasjon. Jeg har samme utfordring. Jobbet i mange år, kjente at jeg måtte bytte yrke og tok en bachelor. Ble syk etter den og dermed minstesats her og. Kjedelig at det skal være så vanskelig å få deltidsarbeid 

Uff, ja det er virkelig kjedelig. Hvis jeg ikke hadde bodd med mannen min tror jeg det virkelig ville blitt vanskelig økonomisk sett. 😢 Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det mange uføre som opplever. De både kan og vil jobbe litt, men finner ikke en jobb.

Anonymkode: d97a6...11c

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette er det mange uføre som opplever. De både kan og vil jobbe litt, men finner ikke en jobb.

Anonymkode: d97a6...11c

Hvordan blir det da, må de kun leve på sin delvise uføregrad? Stakkars, det må bli vanskelig. Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så utrolig bra at kollegaen din var fornøyd! Jeg ser på veileder, rådgiver, koordinator - stillinger, men synes at alt er fulltid i stor Oslo. Men, det ordner seg nok for meg også. Ts 😃

Det hun gjorde, som du kanskje kan dra nytte av, var å melde seg på tilkallingsvakter et sted. Hun forklarte situasjonen og fikk noen vakter i uka. Når det dukka opp en 50% stilling så stilte hun sterkt  i søknadsprosessen. Ikke vær redd for å ta kontakt med steder du kunne tenke deg å jobbe. (tenk også privat sektor)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig heldig og hadde fast 100% jobb i det offentlige før jeg ble syk og 50% ufør. Så hadde rett på å få gi fra meg kun 50% av stillingen min. Men ser jo at jeg aldri kan bytte jobb, jeg finner ikke en slik stilling utlyst.

Anonymkode: 29ef8...2a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg var veldig heldig og hadde fast 100% jobb i det offentlige før jeg ble syk og 50% ufør. Så hadde rett på å få gi fra meg kun 50% av stillingen min. Men ser jo at jeg aldri kan bytte jobb, jeg finner ikke en slik stilling utlyst.

Anonymkode: 29ef8...2a5

Jeg hadde også fast 100% stilling. Ble aldri tilbudt delvis jobb, opplevde tvert om å bli forsøkt presset ut på grunn av helsen. « vennlige forslag» om at jeg skulle finne på noe annet» Det til tross for at de var fornøyd med arbeidet mitt fra før. Jeg fungerer helt fint og er uten fravær i min deltidsstilling. Der trives jeg også med at jeg er ønsket, selv om jeg ikke jobber 100%. Hvis samfunnet vil ha flere i jobb må man i det minste forvente at arbeidstaker blir ivaretatt i det offentlige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...