Gå til innhold

Er det feil å koble av fra familielivet når man er på tur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå befinner mannen seg med barna på hotellet, mens jeg er ute å tar noen drinker alene. 

Mannen spurte om dette for noen dager siden, om han kunne gå ut mens jeg passet på barna, mens han ville se fotball kamp og sa nei. 

Kjenner at jeg har skikkelig dårlig samvittighet for å ha sagt nei. Hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: 914ca...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Man må være rause med hverandre. Hvorfor har du gått ut alene for å ta noen drinker når du ikke ga han lov? Syns han fortjener en unnskyldning og en dytt ut døra så han kan få puste litt med en øl og fotball. 

Anonymkode: 3e172...8e7

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du burde latt han få lov og tatt "din kveld" en annen kveld. Dette ble jo bare ufint. Dere skal jo ønske hverandre godt og jobbe som et team. 

Anonymkode: bff63...1cc

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva ville dere ha gjort?

Det bør bli fotballkamp på han.

Anonymkode: e1616...ad8

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt får han lov når du får lov…. 

Anonymkode: 38de7...36a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt skikkelig unnskyld når jeg kom tilbake til hotellet, takket og satt pris på at han var så chill med å gi meg "fri" og sagt at jeg innså at det var helt feil å si nei, og at han bare må velge seg en dag å gjøre det samme. 

Anonymkode: 963ce...2b9

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er logikken i at du sa nei til han for så å dra ut alene senere? Hvordan gikk det seg til?

Anonymkode: 8f75c...aa5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det må være likt for begge, ja! Her har du bomma, og du må beklage til mannen din for at du har vært urimelig.

Anonymkode: 4fc59...936

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg gir hverandre rom for egentid mens vi har ferie.

Anonymkode: 2029a...23e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva var grunnen til at du sa nei til han men følte det var greit for deg å gå ut? Må gå begge veier synes jeg. Jeg liker ikke at det må spørres om lov. Her sier vi passer det at vi gjør sånn og sånn. 

Anonymkode: 01ceb...6cf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er logikken i at du sa nei til han for så å dra ut alene senere? Hvordan gikk det seg til?

Han tok det greit, da han vet hva jeg føler om det. Jeg er ikke så sosial som han, da han er flink/lett med å få kontakt med andre ukjente personer.

Er bare jeg som tenker det verste/misunner over hvor lett han kommer i kontakt med andre mennesker, uavhengig kjønn/alkohol.

Energien/pratemåten og hele han gir en feelgod-vibe når man er med han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han tok det greit, da han vet hva jeg føler om det. Jeg er ikke så sosial som han, da han er flink/lett med å få kontakt med andre ukjente personer.

Er bare jeg som tenker det verste/misunner over hvor lett han kommer i kontakt med andre mennesker, uavhengig kjønn/alkohol.

Så heldig du har som har en så flott mann! Han bør du ta godt vare på. Ikke være dobbeltmoralsk overfor. 

Anonymkode: 963ce...2b9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fortsatt ikke riktig at du nekter han å gå ut, mens du selv gjør det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fortsatt ikke riktig at du nekter han å gå ut, mens du selv gjør det. 

Det er derfor jeg har dårlig samvittighet. Kjenner på det hvergang han spør, og jeg sier nei, mens han sier at:det går greit, jeg kan passe på barna"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er derfor jeg har dårlig samvittighet. Kjenner på det hvergang han spør, og jeg sier nei, mens han sier at:det går greit, jeg kan passe på barna"

Du har dårlig samvittighet for en grunn. På tide at du tar et oppgjør med din egen usikkerhet og lar mannen din få litt tid ute. Hadde aldri orket et sånn forhold

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat nå befinner mannen seg med barna på hotellet, mens jeg er ute å tar noen drinker alene. 

Mannen spurte om dette for noen dager siden, om han kunne gå ut mens jeg passet på barna, mens han ville se fotball kamp og sa nei. 

Kjenner at jeg har skikkelig dårlig samvittighet for å ha sagt nei. Hva ville dere ha gjort?

Du bør ha dårlig samvittighet. Hvorfor i himmelens navn mener du deg berettiget noe du selv nekter han? Drittsekkoppførsel, enkelt og greit.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (16 minutter siden):

Du bør ha dårlig samvittighet. Hvorfor i himmelens navn mener du deg berettiget noe du selv nekter han? Drittsekkoppførsel, enkelt og greit.

Takk. Jeg trenger å høre dette. Vet at det er dobbelmoralsk, men på en annen side så tenker jeg at for han sin del så veier dette opp for min usikkerhet. 

Ja, han valgte meg og han vet om mine problemer når det gjelder det å stole på et annet menneske.  Han er sosial av seg, og jeg er redd for at jeg blir forlatt igjen.. men igjen, så tenker jeg at, hvor lenge vil han holde ut med meg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk. Jeg trenger å høre dette. Vet at det er dobbelmoralsk, men på en annen side så tenker jeg at for han sin del så veier dette opp for min usikkerhet. 

Ja, han valgte meg og han vet om mine problemer når det gjelder det å stole på et annet menneske.  Han er sosial av seg, og jeg er redd for at jeg blir forlatt igjen.. men igjen, så tenker jeg at, hvor lenge vil han holde ut med meg?

Det siste der hadde jeg også bekymret meg for hvis jeg var deg. Hadde du i det minste vært rettferdig og ikke dratt ut og hatt din egen «egentid», så hadde det i det minste vært en symmetri i hva du krever og hva du gir, men det er det ikke. Du har anerkjent at dette er et deg-problem. Det er bra. Neste er at du må jobbe deg gjennom det, for du kan faktisk ikke gå rundt og mistro en partner uten grunn, og herse med han på denne måten «fordi du har trust issues og er redd for å bli forlatt».

Personlig hadde oppførselen din skjøvet oss i fra hverandre. Jeg hadde ikke giddet å gå rundt og blitt mistrodd uten grunn.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det berettiget av deg å tenke på. Du har et problem og han er den som bærer byrden av det. Hvor lenge hadde du giddet å gjøre det om det var motsatt? Du kan fort være i ferd med å skape det du frykter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Atte hva?? Så fordi du mener han er bedre sosialt enn deg så lar du han ikke dra ut alene, mens du gjør det selv?

Ærlig talt, her må du rett og slett skjerpe deg. Invester i et par-tre terapitimer kanskje for å komme til bunns i følelsene og oppførselen. 

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...