Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I april ble jeg permittert 50%. Jeg stilte meg uforstående til dette, da grunnen dem brukte for permittering ikke ville gi meg mindre arbeid. Jeg måtte allikevel være tilgjengelig på telefon/mail 24/7. Samt reising/kundemøter/skrive rapporter osv innenfor vanlig arb.tid. 

Tok dette opp med min arb.giver der jeg påpekte arbeidet mitt, samt jeg regnet ut antall timer eksakt jeg hadde brukt på mail og telefon utenom arb.tid. Fikk beskjed om at han trekte permitteringen og jeg skulle få etter-betalt lønnen min. 

Etter mye om og men, fikk jeg etterbetalt timene jeg hadde henvist til, stusset i dette da jeg har fast-lønn. Tok kontakt med fag-forbund som sa at når man har fast-lønn kan man ikke bare gå over til time-lønn, det må da evt spesifiseres i en ny arb.avtale. Sendte dette videre til arb.giver å henviste til beskjeden jeg hadde fått. Samt at jeg ville ha utbetalt for resterende timer som tilsa fast-lønnen min. 

Plutselig får jeg da ett skriftlig varsel der han har påpekt en del ting som han er misfornøyd med, å at jeg fyller ikke kravene som står i stillings-beskrivelsen. Jeg beklaget meg, tilføyde at jeg skulle ønske at han hadde gitt beskjed om dette tidligere, å at jeg syns det var rart at han kom med dette nå etter «styret» som var med lønnen min. Videre tok jeg opp dette med time-lønn/fast-lønn å at jeg har krav på resterende lønn av perioden jeg har vært 50% permittert. Kan også nevne at når jeg fikk varsel om permitering så nevnte jeg i samtale at om det er ting jeg kan bli bedre på, så vil jeg ha beskjed. Men fikk da vite at dem er fornøyd med meg, å det har ingenting med mine kvalifikasjoner å gjøre eller med meg som person. 

For 2 dager siden fikk jeg en mail om at dem skal omorganisere bedriften, og at dem skal kutte i ene stillingen. Å at det står mellom 2 stk som da blir oppsagt, den ene er da meg og den andre som er navngitt har vært der i 5 år. Videre skriver han at det kommer til å vurdere ansiennitet og kvalifikasjoner. For min del så sier det seg selv at det er jeg som blir oppsagt. Datoen for at vi skal få beskjed er tilfeldigvis første dagen min på jobb etter ferien også.

Noen som har peiling? Bør jeg kontakte advokat? Har vært i dialog med NAV, der får ikke jeg dagpenger siden jeg faktisk jobber mer en 50%. 

Rotete å kronglete forklart, men håper dere forstår. 

Anonymkode: b9957...a98

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fagforbundet ditt igjen, og se deg om etter en ny jobb. Uansett hvordan det går - det høres ikke ut som et sted du bør fortsette på.. 

Anonymkode: d3dbb...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...