Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan anbefale de gøyeste lekene som blir brukt mye, og populære bøker til 2 åringer ? 

Anonymkode: bec1b...a33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøkkenting, butikkleker (som kassapparat), togbane, babyborn, duplo, vannleker, playdoh😄

Anonymkode: 00150...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Da mine var to leste vi mye gruffalo og den lille larven aldri mett. Og mulvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja på hodet hans. 
De likte å leke med ting som speilet det virkelige livet. Kjøkkensaker, lekeverktøy og konstruksjonsleker. 

Anonymkode: bb5ba...549

AnonymBruker
Skrevet

Min liker Brio tog, Sabeltann utstyr + leker, Paw Patrol leker, biler, leke kjøkken + koppestell utstyr til kjøkkenlek. Bilgarasje med heis. Duplo. 

Anonymkode: c1e96...444

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Barn i den alderen kan leke med kjøkkenutstyr (ikke kniver og saks såklart)

kjøp noen bøker på et gjenbruk.

Anonymkode: 5de15...f9d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da min var 2 år var det populært med dukke og dukkevogn, sparkesykkel og karaokemaskin. Men den store favoritten var puslespill!

Av bøker var bukkene bruse, bjørnis og Pippi populært. 

Anonymkode: 1bf24...1cf

Skrevet

Det kommer veldig an på det barnet liker å drive med. Vår elsket biler og kjøretøy på den alderen. Han hadde en transporter truck med en del mindre biler som favoritt leke da, samt en bilbane. Jeg synes ingen leker er must på den alderen. Det viktigste er å finne noe barnet liker.

Skrevet

Anbefaler å låne bøker på biblioteket! Da får du en pekepinn på hvilke bøker barnet liker.

2-åringer leker med så mye forskjellig! Vi fikk tak i ting gratis/billig på finn, og så kjøpte vi heller nytt av de lekene vi så som faktisk ble brukt. Og ga bort videre det som bare ble lekt med de første dagene. Vi så også på hva hun var interessert i når vi var på besøk hos andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ball

play do

kjøkken og mat til

biler

paw patrol 

duplo

togbsne

store perler 

det ble mest brukt her

Anonymkode: 5de13...8a1

Skrevet (endret)

På denne tiden av året, spesielt med varmen som er nå - vann. Plaskebasseng er genialt om dere har veranda eller hage. Kjøkkenleker (kopper, kjeler osv) og bøtter er geniale vannleker. 

De kjøkkenlekene mine har likt best er ikke koppestell fra lekebutikk men de som var fra vanlig kjøkken. Barneservise i plast (som var godt brukt fra eldre unger), små kjeler som var blitt stygge osv. Og et lekekjøkken med kjøkkenbenk (som egentlig var en hylle med to hyller) blei også brukt enormt mye. Vi hadde en lekestue ved siden av sandkassa og spesielt datteren min brukte sinnsykt mange timer der på sommeren. Når hun blei eldre hadde hun ofte  også en bøtte med vann der. Kanskje ikke så tidlig som to år, men ikke så lenge etter. Det hun likte best å bruke der var forøvrig ting hun rappa i kjøkkenskapet mitt - så jeg anbefaler å finne ting i eget kjøkkenskap som du ikke vil ha mer eller å dra på bruktbutikk og finne ting der..Lekestue er forøvrig genial vinterbod for sommerleker.

Det siste avsnittet er nok kanskje din litt liten til enda men kan være greit å tenke på til seinere.

Men sånn generelt så liker barn ofte å være med på det foreldrene gjør, eventuelt gjøre noe i samme gate.

Endret av lillesnillelilla
  • Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her var det

Dublo 

Brio togbane

Tråtraktor

Spade og bøtte

Biler og traktor 

AnonymBruker
Skrevet

Lekekjøkken. Duplo. 

Anonymkode: 9d2fa...e92

AnonymBruker
Skrevet

Eldste elsket kosedyr og trillet dem rundt i sånn briotralle. Og tåteflasker til babydukker. Yngste elsket bøker, så vi var medlem av bokklubb. Dinosaurer og dyr var noe han alltid hadde i hånda :D

Det er nok veldig forskjellig, mine var veldig stereotypisk for jente og gutt, men altså.. ikke vits å gå til storinnkjøp av en liste. Det holder med det de interesserer seg for, eller kjøkkenting. Bokser å putte dyr oppi eller vannlek.. særlig i den alderen, da vil de bare utforske og få lov å leke med ting.

Anonymkode: 9d213...b69

AnonymBruker
Skrevet

Vår er snart 3år. Frem til nylig hadde hun ingen store "interesser". Gått i duplo, verktøysleker (verktøy og sett til å skru/fikse ting), tegne, male, bøker/klaffebøker, dukke. 

Nå har hun begynt å få interesse for dyr, kjøkkenting, leker mer med dukkene, opptatt av noen spesifikke figurer fra tv, forstår litt mer spill (feks memory). 

Siden hun snart har bursdag avventer vi med å kjøpe mer leker. Men nå tror jeg lekekjøkken med ulike matvarer/lekematvarer, service osv slår an. Samme med dyr, dukkevogn og klær, figurene hun liker fra tv, enkle spill osv. Hun liker også å være mer ute. Da er det håv (innsekter), bøtte og spade, ball som slår an (utenom lekeplasser). Bøtten er hun kreativ med. Kan fylles med vann, sand, gress, steiner, blomster, innsekter osv.

Anonymkode: 25796...ff9

Skrevet

Duplo. Tegnesaker. Spann og spade.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs på barnet. 

Yngste jenta: sparksykkel, baby born med tilbehør og dukkevogn, utkledning, lekekjøkken, bamser, aquaplay, fotball, baller

storebrødrene: paw patrol, traktorer, brannbiler, utkledning, duplo, togbane, fotball

store søster: duplo, togbane, vennebyen, sparksykkel, trehjulsykkel, brettspill/puslespill

Anonymkode: 7e454...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Gutt, snart 3 år.

Kaptein sabeltann klær er det som er mest populært nå, til utkledning.
Lekekjøkken, og kasseapparat så vi kan leke butikk.
Duplo, vi har begynt med «vanlig» lego også, men da sammen med en voksen.

Kjøretøy og bilbane-gulvteppe.

Har litt tegne- og malesaker, og playdoh, men det er ikke så veldig interessant.

Bøker, her går det i lille larven aldrimett, bjørnis, kaptein sabeltann, og muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.

Anonymkode: 2495f...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Det som har vært mest brukt hos oss er duplo, magnatiles, ball, dukker og dukkehus. 

Anonymkode: 5ba38...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...