Gå til innhold

Er det flere som føler seg “gamle” hele livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid følt meg gammel, helt siden jeg var tenåring. Da jeg var 17–18 år, syntes jeg de som var 14–15 var “unge”, og følte meg allerede voksen. Jeg ble ung mor som 18-åring, og etter det klarte jeg aldri helt å føle meg ung igjen. Jeg gikk rett inn i voksenlivet og fikk aldri den følelsen av å “nyte ungdomstiden”.

Da jeg var 28, følte jeg meg skikkelig gammel. Nå er jeg 37, og inni meg føles det nesten som jeg nærmer meg 50. Det rare er at jeg egentlig er i god form, sprek og får ofte høre at jeg ser ti år yngre ut enn alderen min. Likevel klarer jeg ikke å nyte 30-årene, fordi jeg hele tiden føler meg for gammel, og kjenner på en slags sorg over alt jeg føler jeg har gått glipp av.

Det dummeste er at jeg kan bli misunnelig på folk som bare er 2–3 år yngre enn meg, fordi jeg tenker at de fortsatt er “så unge”, mens jeg ikke er det. Jeg vet det høres teit ut, men jeg får det ikke bort.

Er det noen andre her inne som kjenner seg igjen i dette? Eller er dette bare meg?

Anonymkode: 63611...e1b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat samme her, dessverre! Hadde 30-års krise leeenge før jeg faktisk ble 30, grudde meg i mange år til dagen kom.

Syns liksom alle rundt meg er så mye yngre og freshere, selv om jeg bare er 31.. fikk barn da jeg var 24, så mulig det spiller noe inn for meg og. Føler meg eldgammel, og har selvfølgelig begynt å grue meg til 40. Som om det er krise liksom, vet jo at det ikke er det 🤦🏼‍♀️

Kjenner meg igjen i det at noen som bare er litt yngre føles sååå mye yngre enn meg, men det er jo helt sinnsykt på trynet egentlig 😅

Anonymkode: 23b61...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har alltid følt meg eldre, og sett eldre ut. Når jeg var 16 år gammel gutt gikk jeg med rutete skjorter nedi buksa osv. 😆 Nå er jeg 27 og mange tror jeg er i tredveårene. Men har begynt å tenke at jeg må leve som UNG mens jeg enda KAN. Jeg ER jo ikke gammel 😅

Anonymkode: 78962...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Har nådd pensjonsalderen og skulle dermed være skikkelig gammel,i følge dere som har skrevet!Men jeg har aldri følt meg gammel,jeg vil heller si at jeg føler meg yngre for hvert år.😀Så det er håp.😊

Anonymkode: 69dff...4ec

• Nyttig 2
Skrevet

Jepp. Alltid vært en old soul

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det omvendt, altså at jeg føler meg så mye yngre enn hva jeg er, og nå i en alder av 56 skvetter jeg når jeg går forbi speilet, fordi bildet av meg henger ikke sammen med utseendet.

Føler meg som om jeg er rundt 30

Anonymkode: 6e072...7d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gammel. Alltid sliten, og føler meg som om jeg minst 60. Det har jeg gjort siden jeg var 30, nå er jeg straks 40. Tror det handler mye om livssituasjonen min, hvilken oppvekst jeg har hatt og at økonomien sjeldent strekker til fest og moro og selvpleie (3 barn som koster sitt). 

Når ungene er ute av redet, når de flytter hjemmefra for å studere. Kanskje jeg får litt overskudd da. Jeg håper det. Når yngstemann fyller 18 så er jeg 50 år gammel. Regner ikke med at vi har tomt hus da, akkurat, men da tror jeg at jeg kan reise alene med mannen på tur uten at det forventes at vi skal be med barna. Kanskje det vil gi meg litt overskudd.

Anonymkode: f185b...a35

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo,kjenner mange som var "voksne " i 12-13 års alderen,bestemødre som snart blir ei god oldemor av en alder av 50. Ja klart man føler seg gammel. 

Anonymkode: 5824a...756

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 men føler meg fortsatt som en ungdom. Jeg ble tidlig mor og selv om jeg har ansvar over et annet menneske så føler jeg meg absolutt ikke voksen eller gammel. 

Anonymkode: 8bcbb...802

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er 44 og føler meg ung. 

Føler at sjela mi er gammel, men det er ikke det samme. Ser yngre ut og har ingen helseproblemer. Er også i god form. Så langt ifra gammel. Gammel er man når man har gitt opp det. Dere må forandre mindsetet deres.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jeg fulgte 50 ca vært en gammel sjel i en yngre kropp. Jeg liker best å henge med de som er gamle/eldre enn meg ((60-90) og få av roen og livsvisdommen deres.

Orker ikke ungdomens overmot og stressede livsstil. 

Anonymkode: 69bcd...dd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...