Gå til innhold

Greit jeg er i overgangsalder, men føler jeg har blitt såååå lat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalder, lavts stoffskifte...voksen dame. Barna har flyttet ut, men er hjemme på ferie. De er flinke å hjelpe til. MEN jeg har så mye jeg har lyst å gjør som feks : rydde og organisere i kjelleren, male gangen, gå en liten tur hver dag, holde på i hagen ( mest plikt), bake o.l. det er så utrolig til et ork. Jeg er overvektig og går stadig oppover, så det gjør det ikke enklere. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre for at det skal bedre seg. Jeg går på hormonmedisin, det hjelper på nedstemthet. Har bikka 50, men da jeg var 40 kunne jeg gå tur, bake brød, handle osv på en dag....nå blir jeg sliten av ingenting. Noen tips? :) 

Anonymkode: a9d1d...3c3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå ned i vekt er antagelig 1. tips. Og snakk med legen din.

Anonymkode: 35035...d06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå ned i vekt er antagelig 1. tips. Og snakk med legen din.

Anonymkode: 35035...d06

Hjelpe hormonmedisin for vektnedgang?

Anonymkode: ac14f...d61

AnonymBruker
Skrevet

B12. Det hjelper.

Anonymkode: 8eed2...493

AnonymBruker
Skrevet

Justere levaxin? 

Anonymkode: 13258...825

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Latskap avler latskap.

Du må rett og slett ta deg sammen. 

Du MÅ trene, og du MÅ spise sunt. 

Du kan ikke slappe av før alt du må gjøre er gjennomført.

Nå sitter du å tillater deg selv å forfalle.

Anonymkode: df6e5...6be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overgangsalder, lavts stoffskifte...voksen dame. Barna har flyttet ut, men er hjemme på ferie. De er flinke å hjelpe til. MEN jeg har så mye jeg har lyst å gjør som feks : rydde og organisere i kjelleren, male gangen, gå en liten tur hver dag, holde på i hagen ( mest plikt), bake o.l. det er så utrolig til et ork. Jeg er overvektig og går stadig oppover, så det gjør det ikke enklere. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre for at det skal bedre seg. Jeg går på hormonmedisin, det hjelper på nedstemthet. Har bikka 50, men da jeg var 40 kunne jeg gå tur, bake brød, handle osv på en dag....nå blir jeg sliten av ingenting. Noen tips? :) 

Anonymkode: a9d1d...3c3

Hvilke  hormonpreparat? Går du på syntetisk så prøv å bytt over til bioidentisk.  Både østrogen og utrogestan. Man kan også prøve testosteron. 

Anonymkode: 6b6c8...ef8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som at stoffskiftet er riktig behandlet? 

Anonymkode: c8ecc...587

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Løft vekter. Kutt ut pasta, ris, sukker og mat med tilsetningsstoffer i. Spis ren og sunn mat. Gå tur hver dag. 

Anonymkode: 03bcc...ae6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...