Gå til innhold

Hvorfor APPER snart overalt ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må erkjenne at ein blir noe fustrert når ein  ikkje kan ta bybanen i Bergen, Trikkene i Oslo utan at ein har lastet ned ein App. Føler seg som en snylter, og krimiell dersom ein ikkje har lastet ned appen, og betalt. 

Kjøpt nyleg også  en robotklipper Gardena , og som  styrer kun igjennom en app, og eit vilkår at ein har ein fasttelefon  ein kan laste ned appen.  Det må no for F...n gå an å  lage eit produkt med av/på bryter, og ein med enkelhet kan programere utan ein APP. 

Har høreapperate, og ein app  til knyttet dem. og funker veldi dårleg.  Det burde vera forbudt å selge en vare dersom det ikkje følger med utfyllende, og lattleseleg  bruksanvisning på norsk. 

Anonymkode: 941c5...9f6

  • Liker 2
Skrevet

Enkelt og genialt, alt samlet et sted, helt nydelig. 

Anonymkode: 7b935...6f2

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjøpt nyleg også  en robotklipper Gardena , og som  styrer kun igjennom en app

Har høreapperate, og ein app  til knyttet dem. og funker veldi dårleg.  

Anonymkode: 941c5...9f6

Hvorfor kjøper du produkter som krever app hvis du ikke vil ha det?

Anonymkode: 8a35f...db4

  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor kjøper du produkter som krever app hvis du ikke vil ha det?

Anonymkode: 8a35f...db4

Vel. dersom eg viste at robotklipperen  ikkje kan brukes  utan appstyring så hadde seg selvsagt ikkje kjøpt den. Og så kan det reises spørsmål hvorfor desse  produkt er  uavhenge av smarttelefonen. ?   Dei fleste nyere robotklippere er GP styrt Wi Fi nett, og sårbare for lyn/ torden.  Folk "skryter" av at de kan reise på tur,og dataljestyre robotklipper,varmepumpen,lyset, igjennom ein APP.  Det er viktig å huske på at  en høy andel an norgesbefolkning er ikkje så digitalsierte, og har store utfordringer med å "henge med" 

  Når ein så  går tilbake til butikken og  ber om rettledning til programering APP-en  så forventer ein å få hjelp.  Ein selger bør ein forvente  har litt "produktkunnskaper / bransjekunnskaper "..... men slik er det tydelegvis ikkje lenger. Tidligere fekk ein ofte "faglig råd med på kjøpet". Det selges mye  søppel m/ høye reprasjonskostnader har ført til at Norge er på verdenstoppen  i  "bruk og kast"   

 

 

 

 

Anonymkode: 941c5...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Må erkjenne at ein blir noe fustrert når ein  ikkje kan ta bybanen i Bergen,

Det er ikke helt riktig.

Det finnes billettautomater på hver bybanestopp som kan brukes og da blir bankkortet du betaler med til billetten din. 

Du kan også betale ombord ved bussjåføren når du går på ved et stopp uten automat. 

Jeg synes at dette er genialt, så ingen app nødvendig her.

Schmuhi

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor kjøper du produkter som krever app hvis du ikke vil ha det?

Anonymkode: 8a35f...db4

Høreapparat må nesten ha det ved bruk.

Anonymkode: eded8...c2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høreapparat må nesten ha det ved bruk.

Anonymkode: eded8...c2c

Og jeg er enig med trådstarter. 

Anonymkode: eded8...c2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høreapparat må nesten ha det ved bruk.

Anonymkode: eded8...c2c

Det går bra å bruke høreapparat uten app!

Anonymkode: a6b22...35d

  • Nyttig 1
Skrevet

Godt mulig å reise i Oslo uten app. Må kjøpe billett et sted, og da er det å oppsøke nærmeste kiosk: 7Eleven, Mix, Narvesen, Deli de Luca. Er til og med bensinstasjoner som selger de billettene.

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vel. dersom eg viste at robotklipperen  ikkje kan brukes  utan appstyring så hadde seg selvsagt ikkje kjøpt den. Og så kan det reises spørsmål hvorfor desse  produkt er  uavhenge av smarttelefonen. ?   Dei fleste nyere robotklippere er GP styrt Wi Fi nett, og sårbare for lyn/ torden.  Folk "skryter" av at de kan reise på tur,og dataljestyre robotklipper,varmepumpen,lyset, igjennom ein APP.  Det er viktig å huske på at  en høy andel an norgesbefolkning er ikkje så digitalsierte, og har store utfordringer med å "henge med" 

  Når ein så  går tilbake til butikken og  ber om rettledning til programering APP-en  så forventer ein å få hjelp.  Ein selger bør ein forvente  har litt "produktkunnskaper / bransjekunnskaper "..... men slik er det tydelegvis ikkje lenger. Tidligere fekk ein ofte "faglig råd med på kjøpet". Det selges mye  søppel m/ høye reprasjonskostnader har ført til at Norge er på verdenstoppen  i  "bruk og kast"   

 

 

 

 

Anonymkode: 941c5...9f6

må si meg lei av å høre at store deler ikke klarer å henge med. Mamma er 73 og klarer fint å henge med. Hun har app til sine høreapparater og det fungerer fint. Hun har robotsrøvsugere, nyeste iPhone, bruker macbook og ipad, har begynt å bruke ai. Hun var jo 40 år når teknologien tok fart og har holdt seg oppdatert. De over 80 som har nedsatt kapasitet kan jeg forstå har problemer. Men, yngre. nei, det er bare stahet og manglende interesse. og det er virkelig på tide at de kommer igang. Det er sånn verden ser ut nå. 

Anonymkode: f455c...de6

  • Liker 2
Skrevet

Fasttelefoner finnes ikke lengre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Må erkjenne at ein blir noe fustrert når ein  ikkje kan ta bybanen i Bergen, Trikkene i Oslo utan at ein har lastet ned ein App. Føler seg som en snylter, og krimiell dersom ein ikkje har lastet ned appen, og betalt. 

Anonymkode: 941c5...9f6

I både Oslo og Bergen er det fullt mulig - til og med ganske enkelt - å kjøpe billetter på andre måter enn på mobilen. Så det er klart man kan føle seg som en snylter dersom man selv, helt fritt, velger å la være å betale på en av de mange tilgjengelige måtene. 

Anonymkode: 746d8...803

Skrevet

Det er jo helt fantastisk. 

I dag har jeg sjekket at el-bilen har det "bra", kjørt ned screens, gått stolpejakt, justert varmepumpa, skrudd på stekeovnen, sjekket temperaturen - og været, søkt om innreisetillatelse UK, hørt en podcast, tatt en el-sparkesykkel, og mye mer. 

Er godt voksen. Men synes livet har blitt så mye greiere med app for alt. 

Anonymkode: 495c4...503

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Må erkjenne at ein blir noe fustrert når ein  ikkje kan ta bybanen i Bergen, Trikkene i Oslo utan at ein har lastet ned ein App. Føler seg som en snylter, og krimiell dersom ein ikkje har lastet ned appen, og betalt. 

Kjøpt nyleg også  en robotklipper Gardena , og som  styrer kun igjennom en app, og eit vilkår at ein har ein fasttelefon  ein kan laste ned appen.  Det må no for F...n gå an å  lage eit produkt med av/på bryter, og ein med enkelhet kan programere utan ein APP. 

Har høreapperate, og ein app  til knyttet dem. og funker veldi dårleg.  Det burde vera forbudt å selge en vare dersom det ikkje følger med utfyllende, og lattleseleg  bruksanvisning på norsk. 

Anonymkode: 941c5...9f6

Om det er vanskelig å installere en app for å programmere gressklipperen din får du kjøpe en manuell du dytter da. Men hvordan forventer du at gressklipperen kjenner tomta di, størrelsen, ønsket klippeprogram og tidspunkter for klipping uten at du programmerer den? Ja, man kunne sikkert åpnet for å programmere via USB, men det hadde ikke blitt lettere å måtte kjøpe strømaggregat og trillebår og fulgt etter gressklipperen med stasjonær pc montert i trillebåret mens man lærte klipperen grensene til den nye tomta den skal klippe… 

Og de fleste forhandlere tilbyr installasjon og konfigurasjon som opsjon når man kjøper klipperen. Da kommer det en person på besøk og gjør alt klart for deg så det bare er å trykke start. 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...