Solbriller123 Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli (endret) slettet - er stresset for at kjæresten finner tråden Endret 26. juli av Solbriller123 lagt til viktig info 9
HeiSommer Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Helt ærlig synes du burde si unnskyld. Hvis du liker han og vil fortsette. Det kommer ikke noe godt ut av å komme med sånne passiv aggressive kommentarer hele tiden. Hvis det er problemer så må dere sette dere ned å snakke om det i fredstid. 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Her bør du unnskylde deg ja. Så må dere ta en forventningsavklaring ang hjemmesituasjon. Og menn går gjerne fra én til en annen, så fort kan du sitte der i motsatt situasjon - at han er utro og lei deg Anonymkode: 4e3e3...1c6 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Det er lavmål - dvs giftig/manipulerende å komme med tomme trusler om brudd. MEN du har all grunn til å være frustrert. Det er utrolig dårlig av ham å ikke steppe opp når du er operert. Står du og lager middag - til ham?? Jeg skal være ærlig og si at i mine yngre dager kunne jeg nok være ubetenksom og kanskje litt bortskjemt med ei som likte å være huslig. Av og til er det ok med en oppstrammer. Det trenger vi alle av og til i ulike situasjoner. Er ikke noe farlig med det. Men du bør ta det opp på en mer voksen måte og ikke gå rundt grøten med vage hint via artikler på nettet eller trusler om brudd. Han burde skjønt dette av seg selv, men der er dere ikke. Si heller rett fram; dette her går ikke an! Du er operert, trenger restitusjon og har store smerter og så synes han det er greit å svime videre uten å tenke på deg, og sitte og spise maten du har lagd til ham i store smerter? Han burde ta seg av deg mye bedre og lage den maten og vaske/henge opp de klæra osv så raskere kan komme deg igjen. Skulle bare mangle. En mann må ta seg av dama si! M50 Anonymkode: 7687f...80b 7 1 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Virker på meg som dere begge må lære dere å tåle at alt ikke kan være slik en selv helst vil. Ok - så blir de klærne liggende litt lengre i vaskemaskinen enn du ville latt de ligge om du kunne tømt en selv. Men hva er det snakk om? 30 minutter i forskjell? Det har absolutt ingen betydning for klærne. Og den melkekartongen? Jeg setter også tomme melkekartonger ved vasken. Riktignok etter å ha skylt den, for å fylle med brettede kartonger. Hvor ellers skal jeg sette den? En ting er sikkert ts - når dere evnt får barn, kan du bare glemme "strøkent". Så øv deg opp på å telle til 10 og la ting passere. For hvis du har å kort lunte for andre "uvaner", så er det ikke kjæresten din som er problemet og den som kommer til å gå. Hvis noen skiller seg på grunn av skitne glass, vil jeg påstå at man kanskje ikke burde leve sammen med andre mennesker. Anonymkode: 22e6d...1c6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Står du og lager middag - til ham?? Vet ikke om du har vært operert noen gang. Men man har faktisk godt av å være i bevegelse og komme i gang med dagligdagse ting. Å bruker krykker er ikke til hinder for å lage middag. Jeg har brukt krykker mange gang etter operasjoner.Også da barna mine var små. Tror du barnefar kunne ta seg fri fra jobb i mange uker for å hjelpe til hjemme 24/7? Anonymkode: 22e6d...1c6 2
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #7 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lavmål - dvs giftig/manipulerende å komme med tomme trusler om brudd. MEN du har all grunn til å være frustrert. Det er utrolig dårlig av ham å ikke steppe opp når du er operert. Står du og lager middag - til ham?? Jeg skal være ærlig og si at i mine yngre dager kunne jeg nok være ubetenksom og kanskje litt bortskjemt med ei som likte å være huslig. Av og til er det ok med en oppstrammer. Det trenger vi alle av og til i ulike situasjoner. Er ikke noe farlig med det. Men du bør ta det opp på en mer voksen måte og ikke gå rundt grøten med vage hint via artikler på nettet eller trusler om brudd. Han burde skjønt dette av seg selv, men der er dere ikke. Si heller rett fram; dette her går ikke an! Du er operert, trenger restitusjon og har store smerter og så synes han det er greit å svime videre uten å tenke på deg, og sitte og spise maten du har lagd til ham i store smerter? Han burde ta seg av deg mye bedre og lage den maten og vaske/henge opp de klæra osv så raskere kan komme deg igjen. Skulle bare mangle. En mann må ta seg av dama si! M50 Anonymkode: 7687f...80b Tusen takk for svar! Også til dere andre som har svart. Jeg sa unnskyld til ham, før han gikk, og kommer til å gjenta det når han kommer hjem igjen. Jeg tror også det er vanskelig for ham, for jeg sier f.eks. at jeg vil lage middag (det går greit, selvom det er slitsomt), men så får jeg litt inntrykk av at han hele tiden må "fortelles" når jeg ønsker at han hjelper meg med noe. Foor min del så har jeg kapasitet til noe, og tenker det er en selvfølge at han henger opp klær når jeg lager middag... Mens han jobber over 100% for tiden og er sliten når han kommer hjem, og vet at jeg har vært hjemme hele dagen og "slappet av"... Men ja, jeg er også enig i at det er lavmål å komme med tomme trusler (selvom akkurat nå føles de egentlig ikke så tomme for å være ærlig, jeg er sliten, har vondt, og tenker det hadde vært lettere å være alene). 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli For en egoistisk type. Er vel heller han som burde unnskylde. Man skal ikke trenge å gjenta ting som skal gjøres. Og man tar selvfølgelig hensyn til en som er nyoperert. Synes det var helt innafor. Anonymkode: 07b67...b73 3 5
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #9 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Virker på meg som dere begge må lære dere å tåle at alt ikke kan være slik en selv helst vil. Ok - så blir de klærne liggende litt lengre i vaskemaskinen enn du ville latt de ligge om du kunne tømt en selv. Men hva er det snakk om? 30 minutter i forskjell? Det har absolutt ingen betydning for klærne. Og den melkekartongen? Jeg setter også tomme melkekartonger ved vasken. Riktignok etter å ha skylt den, for å fylle med brettede kartonger. Hvor ellers skal jeg sette den? En ting er sikkert ts - når dere evnt får barn, kan du bare glemme "strøkent". Så øv deg opp på å telle til 10 og la ting passere. For hvis du har å kort lunte for andre "uvaner", så er det ikke kjæresten din som er problemet og den som kommer til å gå. Hvis noen skiller seg på grunn av skitne glass, vil jeg påstå at man kanskje ikke burde leve sammen med andre mennesker. Anonymkode: 22e6d...1c6 Ja, jeg er helt enig med alt du sier... Jeg må absolutt ta meg sammen og telle til 10, men synes det er vanskelig akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli Men hva er det du trenger så mye hjelp til ? Du er visst oppe og går på krykker ? Klesvasken og sånne ting kan jo vente noe dager til du er bedre eller at han finner på det sjøl . Du greier å gå på do og få i deg mat ? Nå er det sånn at det er jo andre som bor alene og må finne løsningene selv . Noen er heldige og får noen til å komme innom og hjelpe litt. I verste fall kan en få litt hjelp fra kommunen om det er skikkelig krise , men det er sikkert lurt å søke på forhånd om det er en planlagt operasjon. Å bli et monster og dramaqueen bare pga en forbigående tilstand er bare så slemt. Ta deg sammen og be om unnskyldning Anonymkode: ad1ed...2a2 2
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #11 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke om du har vært operert noen gang. Men man har faktisk godt av å være i bevegelse og komme i gang med dagligdagse ting. Å bruker krykker er ikke til hinder for å lage middag. Jeg har brukt krykker mange gang etter operasjoner.Også da barna mine var små. Tror du barnefar kunne ta seg fri fra jobb i mange uker for å hjelpe til hjemme 24/7? Anonymkode: 22e6d...1c6 Jeg er i prinsippet enig i det du sier, og kjæresten min har ikke tatt seg fri fra jobb heller, han jobber godt over 100%. Men det er jo tydelig at jeg belaster for mye når jeg får mer og mer smerter, og ikke mindre, som er forventet (har både kirurgen og fysioterapeuten sagt til meg). 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva er det du trenger så mye hjelp til ? Du er visst oppe og går på krykker ? Klesvasken og sånne ting kan jo vente noe dager til du er bedre eller at han finner på det sjøl . Du greier å gå på do og få i deg mat ? Nå er det sånn at det er jo andre som bor alene og må finne løsningene selv . Noen er heldige og får noen til å komme innom og hjelpe litt. I verste fall kan en få litt hjelp fra kommunen om det er skikkelig krise , men det er sikkert lurt å søke på forhånd om det er en planlagt operasjon. Å bli et monster og dramaqueen bare pga en forbigående tilstand er bare så slemt. Ta deg sammen og be om unnskyldning Anonymkode: ad1ed...2a2 Man misbruker da ikke knappe resurser bare fordi man har en lat mann? Her er det mannen som virkelig burde ta seg sammen. Anonymkode: 07b67...b73 9 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Dette tredje skiftet har gått i hodet på enkelte kvinner og tar det til inntekt for å ha noe å ta mannen på når det gjelder div. usynlig arbeid i hjemmet. Om dere ikke har barn og en grei arbeidsfordeling i hjemmet så kommer du ingen vei med dette argumentet. Faktorer dere må ta hensyn til for å avgjøre om tredje skiftet er et problem for dere må diskuteres dere i mellom. Du kan ikke bare si at du har lest en artikkel og true han med å bryte forholdet. Tenker han har mistet mye respekt for deg og allerede innsett at dette forholdet ikke er noe foe han. Anonymkode: cdd9e...835 1
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #14 Skrevet 24. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 20.15): Men hva er det du trenger så mye hjelp til ? Du er visst oppe og går på krykker ? Klesvasken og sånne ting kan jo vente noe dager til du er bedre eller at han finner på det sjøl . Du greier å gå på do og få i deg mat ? Nå er det sånn at det er jo andre som bor alene og må finne løsningene selv . Noen er heldige og får noen til å komme innom og hjelpe litt. I verste fall kan en få litt hjelp fra kommunen om det er skikkelig krise , men det er sikkert lurt å søke på forhånd om det er en planlagt operasjon. Å bli et monster og dramaqueen bare pga en forbigående tilstand er bare så slemt. Ta deg sammen og be om unnskyldning Anonymkode: ad1ed...2a2 Det er ikke mye hjelp jeg trenger, men f.eks. gå ut med søpla og kaste søppel i stedet for å sette det på vasken, hadde jo vært deilig. Jeg har minimum 8 ukers gjenopptrening, så klesvask er nok også nødvendig å få hjelp med... Og jeg har bedt om unnskyldning, fikk det ikke med i hovedinnlegget. Enig i at det var veldig slemt sagt. Edit: klesvasken var sengetøy forresten, det har gått over to uker siden sist vi vasket de, og jeg har svettet masse i denne varmen. Vi har ikke flere rene sengetøy etter å ha lagt på det settet vi har nå, så neste gang vi må skifte, hadde vi ikke hatt flere om jeg ikke hadde vasket. Jeg har ikke vasket klær siden operasjonen for tre og en halv uke siden. Kjæresten har vasket masse av sitt tøy, og jeg har spurt ham om han kunne ta med litt av mitt en gang, da vasket han en trenings-bh og en shorts for meg. Igjen, han tok det med DA jeg spurte, han har ikke spurt meg på noe tidspunkt om han kan ta med litt av mine klær. Endret 25. juli av Solbriller123 2 1
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #15 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette tredje skiftet har gått i hodet på enkelte kvinner og tar det til inntekt for å ha noe å ta mannen på når det gjelder div. usynlig arbeid i hjemmet. Om dere ikke har barn og en grei arbeidsfordeling i hjemmet så kommer du ingen vei med dette argumentet. Faktorer dere må ta hensyn til for å avgjøre om tredje skiftet er et problem for dere må diskuteres dere i mellom. Du kan ikke bare si at du har lest en artikkel og true han med å bryte forholdet. Tenker han har mistet mye respekt for deg og allerede innsett at dette forholdet ikke er noe foe han. Anonymkode: cdd9e...835 Ja, jeg skjønner hva du sier, og er redd for at du har rett... Men gjort er gjort, og sagt er sagt. Jeg kan jo ikke skru tiden tilbake
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man misbruker da ikke knappe resurser bare fordi man har en lat mann? Her er det mannen som virkelig burde ta seg sammen. Anonymkode: 07b67...b73 Men les hva jeg skriver da! Jeg nevnte at det finnes mennesker som bor alene og som må greie seg selv . Ved krise kan kommunen steppe inn. For TS er det ikke nødvendig Anonymkode: ad1ed...2a2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli Solbriller123 skrev (Akkurat nå): Jeg er i prinsippet enig i det du sier, og kjæresten min har ikke tatt seg fri fra jobb heller, han jobber godt over 100%. Men det er jo tydelig at jeg belaster for mye når jeg får mer og mer smerter, og ikke mindre, som er forventet (har både kirurgen og fysioterapeuten sagt til meg). Men kan det tenkes at det kommer av at du rett og slett ikke klarer å sitte i ro og se på det du mener bare må gjøres her og nå? Dere er to voksne mennesker. Hvor støvete kan det bli? Hvor mye skitne klær kan det bli? Tviler sterkt på at smertene dine er forårsaket av den lille stunden kjæresten din er hjemme, men heller av alt du mener du bare må gjøre mens han ikke er hjemme. Anonymkode: 22e6d...1c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli Solbriller123 skrev (1 time siden): For litt siden, sendte jeg ham en artikkel hvor forfatteren skriver om at "kona skilte seg fra meg på grunn av skitne glass ved siden av vasken" (eller noe), I dag hadde vi vaskedame her, og leiligheten var strøken. Alt trenger ikke å være perfekt hele tiden. Og med vaskedame i tillegg. Anonymkode: 355bd...0df 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli Solbriller123 skrev (2 minutter siden): Det er ikke mye hjelp jeg trenger, men f.eks. gå ut med søpla og kaste søppel i stedet for å sette det på vasken, hadde jo vært deilig. Jeg har minimum 8 ukers gjenopptrening, så klesvask er nok også nødvendig å få hjelp med... Og jeg har bedt om unnskyldning, fikk det ikke med i hovedinnlegget. Enig i at det var veldig slemt sagt. Jeg har vært gjennom sykehusopphold og opptrening i månedsvis i etterkant, og jeg bodde alene. Jeg brukte tid og krefter på å finne midlertidige løsninger , og jeg glad at selvstendigheten min kom til nytte. Tren deg opp med krykkene og sett deg mål til å greie mest mulig selv. I starten tar en det mere med ro , men etter det er det bare å følge opplegget. Og slutt å mas! Anonymkode: ad1ed...2a2
Solbriller123 Skrevet 24. juli Forfatter #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt trenger ikke å være perfekt hele tiden. Og med vaskedame i tillegg. Anonymkode: 355bd...0df Ja, hehe, huff... Jeg ser jo hvor teit det høres ut
Anbefalte innlegg