AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Vi er en liten familie. Er kun mamma, pappa, meg og søster. Jeg og søster er i slutten av 40 årene. Begge single og uten barn. Hvert år feirer vi bursdager sammen. Når jeg har bursdag inviterer jeg de hit på kaker og søster gjør det samme. For ei stund siden sa Pappa at han og søster har blitt lutt uenige om penger. Jeg vet ikke hva det handler om. For noen uker siden hadde søster bursdag og hun sendte melding at hun jobbet den dagen, så ble ikke noe kaker og samling . Pappa spurte om det ble senere i sommer. Hun svarer nei. Hun var opptatt fremover. På Lørdag ringte Pappa henne for å invitere på søndagsmiddag. Men da var hun og ei venninne ute for å feire bursdagen til min søster. Pappa ble skuffet. Han mente at hun burde også ha tid til familie, når hun kunne dra ut med venner Hva kan jeg gjøre? Orker ikke å blande meg inn så mye Anonymkode: 62042...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Du gjør ingenting. Jeg vet ikke hvor ofte dere som familie treffes, men jeg synes faren din er kravstor. Anonymkode: 9ab23...b76 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Min første tanke er at dette ikke er din sak, og du vil heller ikke blande deg, så hvorfor begynne nå? Anonymkode: 96de2...0d5 9 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Du gjør ingenting… dere høres litt for nære ut. Hvorfor er dere single? Er faren din enkemann? Anonymkode: 76227...01e 2 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er en liten familie. Er kun mamma, pappa, meg og søster. Jeg og søster er i slutten av 40 årene. Begge single og uten barn. Hvert år feirer vi bursdager sammen. Når jeg har bursdag inviterer jeg de hit på kaker og søster gjør det samme. For ei stund siden sa Pappa at han og søster har blitt lutt uenige om penger. Jeg vet ikke hva det handler om. For noen uker siden hadde søster bursdag og hun sendte melding at hun jobbet den dagen, så ble ikke noe kaker og samling . Pappa spurte om det ble senere i sommer. Hun svarer nei. Hun var opptatt fremover. På Lørdag ringte Pappa henne for å invitere på søndagsmiddag. Men da var hun og ei venninne ute for å feire bursdagen til min søster. Pappa ble skuffet. Han mente at hun burde også ha tid til familie, når hun kunne dra ut med venner Hva kan jeg gjøre? Orker ikke å blande meg inn så mye Anonymkode: 62042...6fe Hun bør i det minste fortelle hvorfor hun plutselig ikke skal feire bursdag sammen med dere, kanskje hun har bedt om penger, far sa nei og nå er hun sur
cecily Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Hun har tid, men ikke lyst. Det er kanskje skuffende, men et helt legitimt valg hun tar. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Linneah2013 skrev (2 minutter siden): Hun bør i det minste fortelle hvorfor hun plutselig ikke skal feire bursdag sammen med dere, kanskje hun har bedt om penger, far sa nei og nå er hun sur Tror kanskje det. Anonymkode: 62042...6fe
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Ikke bland deg. Ikke baksnakk noen av dem. Oppfordre begge til å gjøre opp. Skjønner godt at faren din er lei seg av å få en kald skulder. Anonymkode: f58e4...f35 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Det virker nesten som om hun straffer foreldrene dine, siden de ikke gir henne penger. Barnslig. Ikke greit. Det går jo an å høre med henne om hvorfor hun ikke vil ha familiesammenkomst på bursdagen, uten at du nevner din far og hans skuffelse, for å finne ut i hva uenighet ligger i, og om hun har grei eller ugrei oppførsel. Anonymkode: 5969d...89f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du gjør ingenting. Jeg vet ikke hvor ofte dere som familie treffes, men jeg synes faren din er kravstor. Anonymkode: 9ab23...b76 jeg syns søsteren er barnslig, hun er for svingende over 40 og det virker som om hun straffer familien for en uenighet om penger.. umoden oppførsel.. Anonymkode: 5a1cd...870 1
cecily Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg syns søsteren er barnslig, hun er for svingende over 40 og det virker som om hun straffer familien for en uenighet om penger.. umoden oppførsel.. Anonymkode: 5a1cd...870 En person over 40 trenger ikke invitere foreldre og søster til kake for å feire bursdagen sin om hun ser at det ville blitt dårlig stemning. Alvorlig talt. Og vi vet absolutt ingenting om hva som er sagt og gjort av hvem.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er faren din enkemann? Anonymkode: 76227...01e Jeg foreslår du leser hovedinnlegget én gang til, for Ts skriver jo svart på hvitt at: «Er kun mamma, pappa, meg og søster.» Anonymkode: 8572c...d4a 2 1
AprilLudgate Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du gjør ingenting… dere høres litt for nære ut. Hvorfor er dere single? Er faren din enkemann? Anonymkode: 76227...01e Så rare folk er her da 😅 Jeg er ikke vant til mye familiebesøk - men far skjønner jo hva som skjer: Søster gidder ikke, fordi uenigheten. Well, TS: la de to styre selv. Gjetter på at søster har spurt om forskudd på arv eller noe liknende og fått nei.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det virker nesten som om hun straffer foreldrene dine, siden de ikke gir henne penger. Barnslig. Ikke greit. Det går jo an å høre med henne om hvorfor hun ikke vil ha familiesammenkomst på bursdagen, uten at du nevner din far og hans skuffelse, for å finne ut i hva uenighet ligger i, og om hun har grei eller ugrei oppførsel. Anonymkode: 5969d...89f Hvorfor har du et behov for å dikte opp detaljer for å dømme søsteren? Det kan jo like gjerne være at far har lånt penger fra søster og "glemmer" å betale tilbake og forventer at søster skal glemme det også. Dette synes jeg TS skal holde seg unna. Og når andre klager til henne skal hun be personen som klager om å ordne opp. Anonymkode: fd050...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli cecily skrev (15 minutter siden): En person over 40 trenger ikke invitere foreldre og søster til kake for å feire bursdagen sin om hun ser at det ville blitt dårlig stemning. Alvorlig talt. Og vi vet absolutt ingenting om hva som er sagt og gjort av hvem. nei det er helt greit men når de har hatt en TRADISJON for å gjøre dette i "alle år" er det rimelig teit å slutte med det over penger.. Anonymkode: 5a1cd...870
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nei det er helt greit men når de har hatt en TRADISJON for å gjøre dette i "alle år" er det rimelig teit å slutte med det over penger.. Anonymkode: 5a1cd...870 spesielt når det er HUN SELV som LAGER den dårlige stemingen 🤦♀️ ergo, barnslig av en godt voksen å oppføre seg slik.. Voksne folk snakker sammen og løser ting. Anonymkode: 5a1cd...870
cecily Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): spesielt når det er HUN SELV som LAGER den dårlige stemingen 🤦♀️ ergo, barnslig av en godt voksen å oppføre seg slik.. Voksne folk snakker sammen og løser ting. Anonymkode: 5a1cd...870 Jaha? Vet vi det?
AnonymBruker Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du gjør ingenting. Jeg vet ikke hvor ofte dere som familie treffes, men jeg synes faren din er kravstor. Anonymkode: 9ab23...b76 Kvifor er faren kravstor? Anonymkode: 75c7f...6d0
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kvifor er faren kravstor? Anonymkode: 75c7f...6d0 Fordi han krever at søster skal invitere ham til bursdagskaffe. Hun har sagt det ikke passer, og han bør respektere det istedenfor å klage til ts. Anonymkode: 9ab23...b76
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli Har på følelsen at det ikke er første gang de er i tottene på hverandre. Ikke bland deg TS. Anonymkode: da7ee...c3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå