AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Etter å ha farta litt rundt i sommer har jeg lagt merke til at det faktisk er en del slike hurtigmatkjeder som bare har unisex-toaletter. Og tenker med det, som mann, stakkars kvinnfolk. Rensligheten generelt på slike steder er ofte suboptimale, i hvert fall med min erfaring av herretoalett på slike travle steder. Hva synes dere damer om slike toaletter? Kvier dere dere for å gå inn? Anonymkode: ed8d6...e89 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Det viser seg fort mtp hvor dårlige menn flest er til å sikte. Piss overalt og doringen helt gulflekkete av urin. Hadde ikke brukt et slikt toalett. I så fall måtte det vært en større krise, og jeg hadde lagt et tykt lag med rent toalettpapir på doringen før jeg satte meg ned. Det må være en jævlig jobb å ha, å være renholder på offentlige toaletter... der kommer virkelig folks mest grisete sider frem. Anonymkode: 0fa45...35b 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Nå er det vel sånn at kvinnetoalettene på serveringssteder er verre enn herretoalettene. Så unisex går utover menn. Anonymkode: 37ba3...c6b 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det vel sånn at kvinnetoalettene på serveringssteder er verre enn herretoalettene. Så unisex går utover menn. Anonymkode: 37ba3...c6b Oi, seriøst? Anonymkode: ed8d6...e89 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter å ha farta litt rundt i sommer har jeg lagt merke til at det faktisk er en del slike hurtigmatkjeder som bare har unisex-toaletter. Og tenker med det, som mann, stakkars kvinnfolk. Rensligheten generelt på slike steder er ofte suboptimale, i hvert fall med min erfaring av herretoalett på slike travle steder. Hva synes dere damer om slike toaletter? Kvier dere dere for å gå inn? Anonymkode: ed8d6...e89 Skal du uttale deg om en slik sak, så burde du og undersøke visuelt hvordan det ser ut på mange dametoaletter. Mange av disse er svært grisete, med tiss og blodsøl på gulvet og på og rundt selve wc. Dame toalett generelt er tydeligvis satt på tegnebrettet av menn. Men som ikke forstår at kvinner trenger å snu seg når de kommer inn døra, og som pleier å sette seg ned når de er på toalettet. Dørene er ofte klint inn i toalettene, slik at mennesker med knær stanger knærne i døra når de sitter på Porsgrund porselen. Menn står på dass. De slipper å sette seg i andre blodsøl, tiss og tidvis bæsj. Menn kan gå inn og rygge ut igjen. Kvinner må rygge inn, lirke av seg veske og ytterjakke før de kan sette seg. Da sitter de i tillegg i andres griseri. Mange steder er der i tillegg svære, stinkende søppelkasser inne på toalett beregnet på kvinner. Noe som gjør det enda trangere. Er du ekstra heldig, så skal du ha med deg 1-3 barn inn på disse minitoalettene der selv en fly do virker stor. Unisex do er bare å samle alt griseriet på ett sted, for dem som skal vaske. Må en på do utenfor hjemmet eget do, så må en planlegge, undersøke og finne de mest bortgjemte doene i håp om at de er minst brukt, og minst grisete, helst også nylig vasket. Anonymkode: 16bf6...c85 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Mange som kommer utenfra sitter fremdeles på huk, med føttene til og med oppå setet som vi andre sitter på. Søl kan det bli uansett hvis en er dårlig med hygiene og oppførsel i offentligheten. Anonymkode: 1b55c...0a1 1 1
Helene1982 Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Jeg er enig med flere her: Utfordringen er ikke unisex - men at folk er grisete. Vi burde ha sympati for de som vasker, og strebe etter å oppføre oss på en normalt sivilisert måte, og ta hensyn til den som kommer etter oss. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Veldig pk da. Men enda en grunn til å ikke spise på sånne søppelmatkjeder. Og jo, utfordringen er at det er unisex. Anonymkode: 3ad09...548
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Oi, seriøst? Anonymkode: ed8d6...e89 Faktisk så er det seriøst. Viser seg ofte at dametoaletter er mye verre en herretoaletter. Anonymkode: e107a...052
Snok1 Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli Kunne ikke brydd meg mindre. Jeg labber inn, gjør mitt og labber ut. tørker godt av skoene på dørmatta på vei ut. De som synes unisex er for ille får bare holde på pisset og dritten til de kommer hjem til rekkehuset sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli Jeg går kun på offentlige toaletter hvis jeg absolutt må. Det er ikke bare unisex-toaletter som er skitne, men absolutt alle offentlige toaletter. Anonymkode: d0434...17f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg går kun på offentlige toaletter hvis jeg absolutt må. Det er ikke bare unisex-toaletter som er skitne, men absolutt alle offentlige toaletter. Anonymkode: d0434...17f Hvorfor blir de aldri skikkelig rengjorte? Er folk griser? Eller er renholderne slappe? Står jo oppslag på nesten alle toalett med avkryssing for kontrollert/rengjort, flere ganger i døgnet? Anonymkode: 16bf6...c85
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 18.14): Oi, seriøst? Anonymkode: ed8d6...e89 Neida, det er tull. Jeg har jobbet med renhold og herretoaletter er desidert værst! Anonymkode: 60963...a45 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Jeg var nylig i Italia, og der er felles toalett helt vanlig, også på restauranter. Det var ikke noe problem. Den ene gangen toalettet var grisete, var det en kvinne som hadde vært der og dekket doringen med papir, uten å fjerne det før hun gikk. Anonymkode: 0ed08...580 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor blir de aldri skikkelig rengjorte? Anonymkode: 16bf6...c85 Det kan jo ikke komme en vasker etter hvert eneste kundebesøk, så da blir det fort en gris som kommer inn etter at det er vasket. Anonymkode: 1b55c...0a1 1
no shame Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Foretrekker de toalettene man må betale for. De kunne gjerne vært unisex for min del, så lenge de er rene.
Bålkaffe Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Tro meg, dametoalettene er ikke noe paradis de heller. Det verste jeg har kommet inn til er diarè oppover dolokket og veggene rundt... Doskåla var rein da, så der gjorde kvinnfolket en bra jobb med å rydde opp etter seg, men ellers? Nope. Det var ikke sånn at det var vanskelig å se heller. Ellers, så kan jeg fortelle om tiss på ringen, rundt do, bæsjerester overalt, papir overalt enn i do eller i søppelbøtta, brukte tamponger, bind, truseinnlegg liggende rundt overalt...
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan jo ikke komme en vasker etter hvert eneste kundebesøk, Dem klarer det i emiratene. Og på finere kjøpesenter i Asia. Der er det "Janitor" på toalettene som vasker etter hver kunde. Aldri opplevd så fine offentlige toaletter. Dog, i Norge blir det nok for dyrt. Noen har bestemt at folk skal ha en lønn og leve av. Så vi får ikke lov å kreve at folk skal vaske toaletter for småpenger. Anonymkode: e107a...052
AnonymBruker Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli I andre land er det ikke uvanlig med ansatte som tar hånd om større offentlige toaletter (f.eks. på togstasjoner). Man må betale en slant (nå med kort, men tidliger måtte man legge en mynt i metallskålen under strengt oppsyn av do-dama), men til gjengjeld er toalettene skinnende rene hele døgnet. Var nylig på toalettet på togstasjonen i Brussel, der traff jeg en kar som løp rundt med hansker, spray og klut, og det luktet såpe i hele lokalet og ikkeno griseri noen steder. Jeg har også jobbet med renhold, og det var slett ikke herretoalettene som var verst. Hvorfor -jeg bare spør- hvorfor kaster man toalettpapir på gulvet?? Anonymkode: 95c9d...e2f 2
Mezzosoprena Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Neida, det er tull. Jeg har jobbet med renhold og herretoaletter er desidert værst! Anonymkode: 60963...a45 Jeg jobber som renholder, og har motsatt erfaring som deg - så konklusjonen er: problemet er ikke kjønn, men at noen mennesker er grisete 🙂 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå