Gå til innhold

"Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller tap som skyldes posten eller andre omstendigheter utenfor vår kontroll."


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva skal man gjøre da når man ikke har mottatt bestilling? (pakke i brevform).

hvem har ansvar?

Anonymkode: d3cc7...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid er det gått? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hva skal man gjøre da når man ikke har mottatt bestilling? (pakke i brevform).

hvem har ansvar?

Anonymkode: d3cc7...1f4

Du sender mail til avsender.

Tar ikke dem ansvar så kjører du klage via kredittkortet du betalte med, så får du penger den veien. For loven er tydelig, selger er ansvarlig helt til du har mottatt varer.

Skrevet

Det kommer helt an på avtaleforholdet mellom kjøper og selger. En del nettbutikker har opsjon på billigste fraktalternativ og overlater ansvaret til kjøper når man velger brev uten sporing. 
 

Skrevet (endret)

Butikken er ansvarlig.

Forbrukerkjøpsloven kapitel 2

 

Endret av Meowmere
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...