AnonymBruker Skrevet 24. juli #41 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e I tidligere tider var det helt normalt å dra på besøk uten å ha annet enn klær,og tannbørste med seg. Får være grenser for hva man drasser med seg på ferie. Forventer du at gjester kommer med dyner og puter, samt laken på overnattingsbesøk? Generasjon Z, altså. Anonymkode: 20328...b4c 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #42 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner poenget ditt, men for fem personer som sikkert allerede har mye bagasje, er det ganske mye ekstra å drasse på fem sengesett for den ene natten. Anonymkode: 4f621...637 Da kan du jo heller ikke legge deg inn hos andre. Hvem fader har sengetøy til fem ekstra? Anonymkode: 50a5b...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #43 Skrevet 24. juli Det er vanlig at verten stiller med sengetøy. Hvis du ikke har nok må du enten si ifra så de kan ta med noe selv, eller investere i noe nytt. Enig i den over her som mener at det er normalt å ha (minst) like mye sengetøy som senger, slik at man kan re opp alle sengene samtidig. I vår familie pleier verten å bare legge fram sengetøyet til hver seng, og så legger gjestene på selv. Og tar det av selv og legger i en haug på vaskerommet. Og gjerne setter på vaskemaskinen før de drar også. Anonymkode: 0a427...0c5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #44 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I tidligere tider var det helt normalt å dra på besøk uten å ha annet enn klær,og tannbørste med seg. Får være grenser for hva man drasser med seg på ferie. Forventer du at gjester kommer med dyner og puter, samt laken på overnattingsbesøk? Generasjon Z, altså. Anonymkode: 20328...b4c Forventer en familie på fem at senger og sengetøy skal stå klart? Mer spesielt det. Anonymkode: 50a5b...8bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #45 Skrevet 24. juli Trodde det var normalt værten har sengetøy osv. Hvis de ikke har nok så spør en pent om de evnt kan ta med noe Selv hadde jeg tatt tur på jysk eller IKEA å kjøpt inn. Anonymkode: 75481...c28 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #46 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forventer en familie på fem at senger og sengetøy skal stå klart? Mer spesielt det. Anonymkode: 50a5b...8bb Vi er 4 og har ofte besøkt mun tante og o kel, vennine av meg, mine foreldre og tanta til mannen. Aldri hatt med sengetøy Anonymkode: 75481...c28 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #47 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I tidligere tider var det helt normalt å dra på besøk uten å ha annet enn klær,og tannbørste med seg. Får være grenser for hva man drasser med seg på ferie. Forventer du at gjester kommer med dyner og puter, samt laken på overnattingsbesøk? Generasjon Z, altså. Anonymkode: 20328...b4c Tviler på at «forelder med samboer» (som trolig er de/den som har skrevet HI) er født mellom 1997 og 2012, hvis det allerede finnes et voksent barn med partner og to barn som skal besøke dem. Anonymkode: 54f90...003 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #48 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forventer en familie på fem at senger og sengetøy skal stå klart? Mer spesielt det. Anonymkode: 50a5b...8bb Det er vel vanlig å bli enige om dette før avreise. Dvs at gjestene tilbyr seg å ta med sengetøy, og verten sier "Neeeeida, ikke tenk på det" eller "ja, jeg har ikke nok til alle, fint om dere tar med to laken og et dynetrekk" Anonymkode: 0a427...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #49 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du ikke nok sengesett til å re opp alle senger du har på en gang? Anonymkode: bd7ce...06f Jeg har flere dyner enn dynetrekk, og om man tar med luftmadrassene har jeg ikke nok laken til alt nei. De i hi er mange personer. Anonymkode: c75a5...745 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #50 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forventer en familie på fem at senger og sengetøy skal stå klart? Mer spesielt det. Anonymkode: 50a5b...8bb Dersom man ikke har nok sengetøy, er det vel normalt å si ifra på forhånd. Jeg har minst fem ekstra sengesett, mine foreldre og besteforeldre likeså. Jeg har aldri vært på besøk hos noen og hatt med sengetøy, unntatt på enkelte hytteturer. Anonymkode: 54f90...003 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #51 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er 4 og har ofte besøkt mun tante og o kel, vennine av meg, mine foreldre og tanta til mannen. Aldri hatt med sengetøy Anonymkode: 75481...c28 Jeg har hvertfall ikke sengetøy og sengeplasser til fem ekstra personer. Kjenner jeg synes det er litt kvalmt med familier som skal spare penger på ferie og spør etter gratis overnatting hos andre. Dra på en ferie di har råd til da vel. Anonymkode: 50a5b...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #52 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da kan du jo heller ikke legge deg inn hos andre. Hvem fader har sengetøy til fem ekstra? Anonymkode: 50a5b...8bb Veldig mange. Det kommer nok an på både alder, familiesituasjon og størrelse på boligen. Vi har et stort hus og et gjesterom med fem sengeplasser. Selvfølgelig har vi både dyner, puter og sengetøy til det. Anonymkode: 0a427...0c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #53 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hvertfall ikke sengetøy og sengeplasser til fem ekstra personer. Kjenner jeg synes det er litt kvalmt med familier som skal spare penger på ferie og spør etter gratis overnatting hos andre. Dra på en ferie di har råd til da vel. Anonymkode: 50a5b...8bb Det er ganske vanlig å overnatte gratis en natt hos sin forelder, selv om man er voksen med familie. Anonymkode: 54f90...003 6 6
Thyra Skrevet 24. juli #54 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da kan du jo heller ikke legge deg inn hos andre. Hvem fader har sengetøy til fem ekstra? Anonymkode: 50a5b...8bb De fleste har vel fem ekstra sengesett. Ikke alle har fem ekstra sengeplasser, da.. 2
Thyra Skrevet 24. juli #55 Skrevet 24. juli (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Må man ha det? Anonymkode: 110e5...5f4 Det er litt spesielt å ha ferre sengesett enn sengeplasser, ja. Det pleier å være omvendt, at man har flere sengesett enn sengeplasser. Både fordi man skal ha sengetøy å bytte i mens det andre er på vask, og fordi sengetøy er noe mange typisk får i julegave.😂 Endret 24. juli av Thyra 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #56 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har aldri eid fem sengesett samtidig. Men så har jeg heller ikke fem ekstra senger, er det vanlig å ha? Anonymkode: 6ac66...016 Men da er du sikkert ikke en del av en familie på fem heller Anonymkode: 110e5...5f4 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #57 Skrevet 24. juli Jeg er oppvokst med at det er en selvfølge å ha med eget sengetøy/håndkler når man overnatter en natt som mellomstopp før videre reise. Mulig jeg er litt preget av mye dnt i oppveksten, og at nær og fjern familie samt diverse venner av mine foreldre syntes det var utrolig praktisk å stoppe innom på gjennomreise. Samme når vi er invitert på hyttebesøk tar vi alltid med eget. Anonymkode: b03f8...245
AnonymBruker Skrevet 24. juli #58 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har hvertfall ikke sengetøy og sengeplasser til fem ekstra personer. Kjenner jeg synes det er litt kvalmt med familier som skal spare penger på ferie og spør etter gratis overnatting hos andre. Dra på en ferie di har råd til da vel. Anonymkode: 50a5b...8bb Det er ganske logisk å overnatte hos familien hvis hensikten med ferieturen er å treffe familien. Vi bor veldig langt unna familien, uaktuelt å dra dit for mindre enn fem dager. Skal vi treffe dem, må vi nesten overnatte, det gjelder begge veier. Dersom de hadde bod trangt, hadde vi jo bodd på hotellet der. Ved store familiesammenkomster (konfirmasjon, bryllup osv) kan jo ikke alle 20 bo i samme hus, så da må selvfølgelig noen enten bo på hotell eller hos andre. Anonymkode: 0a427...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #59 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har aldri eid fem sengesett samtidig. Men så har jeg heller ikke fem ekstra senger, er det vanlig å ha? Anonymkode: 6ac66...016 Vi har et ekstra til egen seng. Og ett ekstra til gjestesengen. Det blir 8 sett. Og klappsenger - det er 4 ekstra senger,selv om vi bor i leilighet. Uhell kan skje i løpet av natten, da er det greit å ha et raskt skift tilgjengelig. Anonymkode: 6f11d...3c6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #60 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har hvertfall ikke sengetøy og sengeplasser til fem ekstra personer. Kjenner jeg synes det er litt kvalmt med familier som skal spare penger på ferie og spør etter gratis overnatting hos andre. Dra på en ferie di har råd til da vel. Anonymkode: 50a5b...8bb I alle dager. Det er da helt vanlig å åpne dørene for sine nærmeste uten følelse av å bli utnyttet. Vi har vært på dyr ferie i Europa, to uker. Og så tok vi en Norgesferie. Her har vi bodd på hoteller for 4000 kroner natten, en campinghytte, og mye hos venner og familie. En god miks. Hvorfor? De har kjøpt nye landsted de ønsker å vise frem. Det er koselig å sitte ute sent, ta litt vin, prate og mimre. Det er hyggelig å få tid sammen - noe det er alt for lite av når man bor på ulike steder. Og også fritidsboliger som står tomme - vi har jo nesten blitt bombadert med meldinger om at det bare er å låse seg inn og føle seg som hjemme. Tilsvarende er gjesterommet alltid åpent for besøk her, og hytta er tilgjengelig for våre nærmeste om de kjører forbi. Kjempekos med venner og familie som vil bruke et-par netter her. Anonymkode: 6f11d...3c6 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå