MarianneE Skrevet 24. juli #21 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde selvfølgelig redd opp om noen skulle «mellomlande» hos oss for en dag. Sengetøy og håndklær for fem personer tar MASSE plass. og ja, jeg tror egentlig jeg hadde tatt det for gitt å ikke måtte ta med sengetøy dersom det var jeg som reiste. hilsen mor med mann og tre barn. Anonymkode: 67455...2df +1 på den. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #22 Skrevet 24. juli Jeg har ikke så mange sengesett, så her måtte dere tatt med noen (ikke alle) sengesett. Men hadde redd på det jeg kunne. Anonymkode: c75a5...745 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #23 Skrevet 24. juli Jeg bor slik til at jeg ofte er en mellomstasjon for familie på tur. Det har aldri slått meg at jeg ikke skal stille opp med sengetøy. Så fremt man har nok sengetøy til en hel famile (det har jeg) så er alt annet smålig i min bok. Anonymkode: 110e5...5f4 1
Gaia Skrevet 24. juli #24 Skrevet 24. juli Sånt som dette avtaler man på forhånd. De fleste har vel nok sengetøy og håndduker til 5 personer. Hadde mitt barn annonsert at hen kom på besøk med sin partner og deres 3 barn, så hadde de fått både oppredning og håndduker til hele gjengen. Det er da så godt å få besøk fra sine nærmeste. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #25 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke så mange sengesett, så her måtte dere tatt med noen (ikke alle) sengesett. Men hadde redd på det jeg kunne. Anonymkode: c75a5...745 Har du ikke nok sengesett til å re opp alle senger du har på en gang? Anonymkode: bd7ce...06f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #26 Skrevet 24. juli Jeg tenker at man ikke tar med seg sengetøy når man skal besøke noen med mindre man har fått beskjed om det. I min verden er det en helt ok forventning å ha, men da må den kommuniseres. Det er uendelig sært å reagere på at noen ikke av eget tiltak har tatt med seg sengetøy uten at noen har nevnt det. Anonymkode: a2d33...499 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #27 Skrevet 24. juli Hvor lite gjestmild mot egen familie er det mulig å være?? 😅 Aldri en gang hørt om at folk tar med eget sengetøy når de skal på besøk til noen. Om du ikke har nok til alle så er det jo bare å gi de beskjed så kan de ta med. Anonymkode: 37a76...a24 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #28 Skrevet 24. juli Hjemme hvor jeg har både innlagt vann, vaskemaskin og gjestesenger, rer jeg opp og vasker etter gejster. På den primitive hytta, hvor vi må ta med alt av sengetøy hjem for å vaske, spør jeg pent om alle som kommer hit med bil, tar med seg sengetøy. mat får de begge steder. Anonymkode: 2f6d3...c8f 6 1
MizzVic Skrevet 24. juli #29 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Nei. Det er dog sykt tafatt å ikke klare re noen ekstra senger for en natt. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #30 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du ikke nok sengesett til å re opp alle senger du har på en gang? Anonymkode: bd7ce...06f Må man ha det? Anonymkode: 110e5...5f4 1
cecily Skrevet 24. juli #31 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man ha det? Anonymkode: 110e5...5f4 Må og må. Dersom du har f.eks fem soveplasser, men kun tre sett med sengetøy, da må jo to av gjestene du tenker du kan ha eller få, ta med eget sengetøy. Ikke en stor sak, bare litt rart, kanskje. 7 1
Hengebuksvinet Skrevet 24. juli #32 Skrevet 24. juli Denne traff meg litt. Moren min rer alltid opp, med største glede når vi kommer på besøk. Selv om vi er 5. Nå som to av barna studerer og har flyttet ut, kjenner jeg at tanken på å ikke ha sengetøy til dem, virker veldig fjern. Det er tross alt nærmeste familie. Tror faktisk jeg hadde gått sporenstreks på jysk, og kjøpt nye sommerdyner, om dette var en problemstilling her. Men. Om dette er vanskelig. Kommuniser. Og finn en provisorisk løsning. Det går fint å sove under et pledd en natt. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli #33 Skrevet 24. juli Hadde aldri tenkt at folk tok med eget sengetøy på besøk. Ville tatt det som en selvfølge å re opp til gjester, selv om de bare skulle innom for en dag. Anonymkode: 8087c...529 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #34 Skrevet 24. juli Det vanlige er at de man besøker har sengetøy, om det ikke passer seg, så ber man gjestene ta med sengetøy, også er det helt greit også, trodde jeg. Anonymkode: c93bc...939 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #35 Skrevet 24. juli cecily skrev (14 minutter siden): Må og må. Dersom du har f.eks fem soveplasser, men kun tre sett med sengetøy, da må jo to av gjestene du tenker du kan ha eller få, ta med eget sengetøy. Ikke en stor sak, bare litt rart, kanskje. Hvis man ikke pleier å ha huset fullt av gjester, så er ikke dette så himla rart. Ikke alle har 12 av hver «bare i tilfelle». Anonymkode: d2dbc...5b3 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #36 Skrevet 24. juli Har ofte overnattingsgjester her. Ingen har med sengetøy. Et par maskiner med ekstra klesvask klarer vi helt fint 🙂 Anonymkode: 37bfd...ade 2
cecily Skrevet 24. juli #37 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke pleier å ha huset fullt av gjester, så er ikke dette så himla rart. Ikke alle har 12 av hver «bare i tilfelle». Anonymkode: d2dbc...5b3 Det er ikke rart å ikke ha 5 ekstra soveplasser. Helt sant. Men NÅR man har, som var tilfellet her, så er det litt pussig, jo. 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #38 Skrevet 24. juli Vi har overnattet hos flere i sommer, og flere har vært innom her. Stiller selvfølgelig med sengetøy. Har ikke tenkt over det som en problemstilling en gang før jeg så denne tråden.Det tar jo maks fem minutter. Eneste jeg gjør (og setter pris på at gjestene gjør) er å ta det av igjen, og legge det samlet. Anonymkode: 6f11d...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #39 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis man ikke pleier å ha huset fullt av gjester, så er ikke dette så himla rart. Ikke alle har 12 av hver «bare i tilfelle». Anonymkode: d2dbc...5b3 Vi har gjesterom med dobbeltseng, og to klappsenger som kan settes inn på kontor. Har minimalt med utstyr, men klarer oss jo utmerket likevel. Har ett ekstra sett til egen seng, ett ekstra sett til gjesterom - totalt 8 sett sengetøy, og det holder jo fint til 6 sengeplasser. Om vi hadde for lite (klappsenger, dyner, puter eller sengetøy) så har vi jo gode venner og gode naboer vi kunne lånt av for en natt. Anonymkode: 6f11d...3c6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #40 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner poenget ditt, men for fem personer som sikkert allerede har mye bagasje, er det ganske mye ekstra å drasse på fem sengesett for den ene natten. Anonymkode: 4f621...637 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fem sett sengetøy vil ta mye plass på biltur, så jeg synes det er naturlig at vertskapet tilbyr det. Om de ikke har så mye sengtøy å tilby tar man med det som trengs, ville jeg tenkt. Men man må jo bare avtale på forhånd. Anonymkode: 96c27...c15 Jeg har aldri eid fem sengesett samtidig. Men så har jeg heller ikke fem ekstra senger, er det vanlig å ha? Anonymkode: 6ac66...016 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå