AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e 2
Daria Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Det normale er vel at man kommuniserer om sånt på forhånd - et ansvar som ligger på begge parter. 30 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Det er normalt Å KOMMUNISERE som voksene mennesker.... Dette blir for dumt, og alle er like skyldige. Jesus Kristus Prompetus altså Anonymkode: cd161...9c4 11
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Helt normalt å ikke ta med selv når man er invitert eller avtalt overnatting Anonymkode: d6c0e...1bc 24 2
Mezzosoprena Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Nei! Og sengen trenger da ikke å være ferdig oppredd heller, men sengetøyket finnes fram så de kan legge det på selv. Og det er snakk om foreldre her - hvis det er slik at de faktisk ikke har nok sengetøy til alle så kan vel foreldrene si "kan dere være snille å ta med eget sengetøy". Selv hadde jeg aldri tenkt på å ta med eget hvis jeg skulle sove hos noen privat hvis jeg ikke ble bedt om det på forhånd. 30 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Jeg skjønner poenget ditt, men for fem personer som sikkert allerede har mye bagasje, er det ganske mye ekstra å drasse på fem sengesett for den ene natten. Anonymkode: 4f621...637 17 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Når vi inviterer som «mellomstasjon» ei natt, tar vi oss av sengetøy. Samtidig blir vi stort sett alltid spurt på forhånd, spesielt når det er søskenbarn eller annen familie. Egne unger spør ikke når jeg tenker meg om, er vel en selvfølge da😅. Men de blir ofte to netter. Anonymkode: d4272...bbd 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Fem sett sengetøy vil ta mye plass på biltur, så jeg synes det er naturlig at vertskapet tilbyr det. Om de ikke har så mye sengtøy å tilby tar man med det som trengs, ville jeg tenkt. Men man må jo bare avtale på forhånd. Anonymkode: 96c27...c15 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli Jeg hadde selvfølgelig redd opp om noen skulle «mellomlande» hos oss for en dag. Sengetøy og håndklær for fem personer tar MASSE plass. og ja, jeg tror egentlig jeg hadde tatt det for gitt å ikke måtte ta med sengetøy dersom det var jeg som reiste. hilsen mor med mann og tre barn. Anonymkode: 67455...2df 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli Nei, det er ikke kravstort. Og har man ikke nok dyner, puter eller sengetøy så sier man fra. ‘Har ikke nok, så ungene må sove i soveposer / så dere må ta med soveposer til ungene’ Verre er det ikke😀 Anonymkode: bfeca...c74 15 2
Gjest Linneah2013 Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Jeg har ganske ofte folk på overnatting, også bare for ei natt, jeg synes det er bare koselig, har aldri tenkt at de skulle ha med sengetøy da.
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Hadde aldri forventet at noen skulle tatt med sengetøy på besøk. Hadde redd opp alt så de fikk minst mulig arbeid på en ellers lang tur. Og hadde jeg ikke hatt nok sengetøy/dyner hadde jeg sagt fra på forhånd at de måtte ta med det jeg eventuelt manglet. Syns det er utrolig lite gjestfritt å la besøket drasse med der, og Skittentøy videre dersom jeg selv kan tilby det hjemme. Anonymkode: fc504...ea7 13
Brunello Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å tenke at noen jeg kjenner hadde forventet at besøk skulle ha med eget sengetøy. 22 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli Brunello skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å tenke at noen jeg kjenner hadde forventet at besøk skulle ha med eget sengetøy. Ha ha akkurat det samme tenkte jeg, rareste jeg har hørt. Anonymkode: 994a9...676 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli Aldri hørt om besteforeldre/foreldre som krever at barn/barnebarn har med eget sengetøy. Anonymkode: bd7ce...06f 15 1
Tripptrapp1 Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Nei, det er helt vanlig. Syns heller at det er snerpete å kreve at folk skal ha med sitt eget sengetøy. Bes de pakke med seg egen mat og drikke også etter? Er jo sykt stress å handle inn til så mange bare for én natt 🙄 3 2
Brunello Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Hilsen fars nye samboer som ikke vil ha besøk av hans barn og sitter dritsur og prøver å finne noe og kritisere??? 26 1 11
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Familie på 5, 2 voksne og 3 barn, skal reise/ kjøre fra Trøndelag til Østlandet, og ha en mellomlanding halvveis hos en forelder og dens samboer, skal overnatte 1 natt. Familien har ikke med sengetøy. Er ikke det litt kravstort å forvente å komme til ferdig nyoppredde senger for så mange - å for en natt? Anonymkode: edd2c...46e Hva som er og ikke er vanlig brukes å defineres internt i familien. Og av og til gir det seg selv. Feks ville det helt åpenbart vært ufint dersom denne «mellomlandingen» foregikk hos en eldre eller på annet vis ufør som man visste ville slite med å vaske 2-4 sett sengetøy. Men en helt ok løsning da var å låne tøy som man selv tok på sengen, tok av igjen neste morgen, vasket OG hengte opp før man dro. Likedan forventer man at verten dekker mat med mindre verten åpenbart og uforskyldt har dårlig råd (feks studenter spanderer man på uavhengig av hvem som er gjest). Dersom du forventer at gjester i ditt hus eller hytte har med eget sengetøy må du si det rett ut. «Jeg har ikke sengetøy til hele gjengen, dere får overnatte kun om dere tar med» er en fullverdig og høflig setning. Men sier du intet? Da antar de at du dekker det. Anonymkode: 121c0...ad2 5
Tripptrapp1 Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke kravstort. Og har man ikke nok dyner, puter eller sengetøy så sier man fra. ‘Har ikke nok, så ungene må sove i soveposer / så dere må ta med soveposer til ungene’ Verre er det ikke😀 Anonymkode: bfeca...c74 Det er ikke det som er problemstillingen her. Det er vesentlig forskjell på å ikke gidde arbeidet med å re opp og vaske sengetøyet etter gjestene, og å ikke ha nok sengetøy i huset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå