Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste uke begynner bhg igjen, og ting vil bli litt lettere. Jeg har nå hatt tre uker med ferie med gutten min på 4 år. Pappaen har butikk som holdes åpen 6 dager i uka. Søndager har vi tilbragt sammen med barnet. (Det er slutt mellom meg og barnefar.) Han har tatt annenhver ettermiddag og natt. 
Nå er jeg totalt utkjørt. Har lite nettverk rundt meg med små barn, noe som gjør at jeg føler ansvar for å aktivisere selv barnet hver dag. 
Er det normalt å bli så slitsn av dette?

Føler meg som verdens dårligste mor som blir så sliten av mitt eget barn..

Anonymkode: 9b7de...d47

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å bli sliten ja. 

Du er en god nok mor. Pust. Det går bra. 

Anonymkode: c9dea...0cb

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn mellom 5 og 7 år og er også sliten! Bare en om gangen er en drøm når det er mulig, men alle tre med stadig krangling er strevsomt.

Anonymkode: 4d147...b21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neste uke begynner bhg igjen, og ting vil bli litt lettere. Jeg har nå hatt tre uker med ferie med gutten min på 4 år. Pappaen har butikk som holdes åpen 6 dager i uka. Søndager har vi tilbragt sammen med barnet. (Det er slutt mellom meg og barnefar.) Han har tatt annenhver ettermiddag og natt. 
Nå er jeg totalt utkjørt. Har lite nettverk rundt meg med små barn, noe som gjør at jeg føler ansvar for å aktivisere selv barnet hver dag. 

Kjenner ingen, hverken aleneforeldre eller i par, som ble utslitt av å passe sin egen 4 åring i ferien. 

Anonymkode: 72799...14d

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er 100 % normalt at folk blir slitne av å være med små barn.

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du har hatt fri annenhver ettermiddag/natt så er det kanskje litt rart å bli så utslitt. Kanskje du må senke kravene på hvor mye du skal aktivisere han?

Anonymkode: 80ece...8aa

• Liker 20
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker den tiden godt. Det var bestandig godt når barnehagen og skolen starta igjen. En befrielse å starte på jobb igjen. Dette er normale følelser. Du er en god mor fordi. Og tiden flyger. Plutselig så sitter man der alene og tenker hvor gikk alle årene hen? 

Anonymkode: 20fe0...67a

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det må ikke skje noe hver dag, barn må lære seg å underholde seg selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Traktor skrev (Akkurat nå):

Det må ikke skje noe hver dag, barn må lære seg å underholde seg selv. 

Barn ja. Men her er ungen kun 4 år.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke du er alene, nå har jeg 3 voksne barn og det jeg ble sliten av når de var mindre var følelsen av å ikke strekke til eller være bra nok, ha dårlig samvittighet og påkoblet de hele tiden. Og da har vi en tendens til å overaktivisere barna sine eller føle de må være sammen med de hele tiden også.

Når jeg vokste opp så lekte eller aktiviserte aldri foreldrene mine meg. Enten måtte jeg bare finne på noe selv eller bare gjøre små «tjenester» for de. Mamma hadde sine rutiner og Pappa hadde fast middagslur hver dag bla -da bare la han seg med avisen over hode og sov så lenge han følte for det. Jeg ble ikke skadd av den type barneoppdragelse men nå om dagen hadde vel det nesten blitt kalt omsorgssvikt🙈 Men tror ikke man har vondt av å koble bort den dårlige samvittigheten vår, tror det er det mentale som tapper oss mest. Men ja det er vanlig å bli sliten når noe føles overveldende. 

Anonymkode: 6c01f...359

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå er jeg totalt utkjørt...

Er vel på tide at far tar søndagen aleine iblant? Du trenger fridager for å kunne hente deg inn og få "voksenferie".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden):

Barn ja. Men her er ungen kun 4 år.

Og? Klarer de ikke å leke selv på den alderen?

Jeg husker jeg elsket å leke alene. 

Anonymkode: 85906...85a

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og? Klarer de ikke å leke selv på den alderen?

Jeg husker jeg elsket å leke alene. 

Anonymkode: 85906...85a

Ikke alle 4-åringer gjør det nei. Jeg var også veldig selvstendig som 4-åring men det er ikke så vanlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil si at du er mye heldigere enn mange andre. Far har jo barnet annenhver ettermiddag og natt, så du burde ha tid til å hente deg inn. 

Anonymkode: 910db...4c5

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjenner ingen, hverken aleneforeldre eller i par, som ble utslitt av å passe sin egen 4 åring i ferien. 

Anonymkode: 72799...14d

Jøss, på min jobb var det en stående (godmodig) spøk blant alle med småbarn at "Nå var det jammen godt å komme tilbake på jobb og få litt fred og ro!"

Jeg kjenner ingen som har gitt uttrykk for at det er fælt og grusomt å være sammen med småbarn 4-5 uker i strekk, men det er da drøssevis som innrømmer at det er slitsomt? Inkludert meg selv. I år var første ferien på mange år at det ikke var bånn gass dagen lang, nå er mine yngste 7 og 10 (eldste er 16).

Anonymkode: 77698...285

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er lurt å bevisst lære ungen å aktivisere seg selv litt også, være med på å sette i gang aktiviteter, men at foreldrene ikke alltid må leke sammen med.
Treff med andre jevnaldrende er helt supert også for å bytte på å ha ungene, og ungene da gjerne leker sammen og ikke må aktiviseres så mye. Går du i parker osv i nærheten er det kanskje lettere å bli kjent med annen mor på denne måten? 

Anonymkode: df79b...99b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå aner ikke jeg hvor i landet du bor eller hvilken økonomi du har. Men jeg opplever ofte att det er enklere å finne på ting enn å bare henge hjemme og vente på neste "pause".  Dra på en ferie med barnet, nyt finværsdagene ved å dra på stranden/ferskvann. Overnatte på en campingplass (mange andre barn) Opplev noe!!! Det gir energi og glede.  🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en slitsom alder. Jeg var utslitt da jeg hadde ferie med små barn. Nå har jeg barneskolebarn og ting er mye lettere. 

Anonymkode: a1542...dc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferie er jo den beste tiden når man har små barn :) Fravær av stress, jobb, rekke barnehage og skole, alle fritidsaktiviteter, middag til fast klokkeslett osv. 

Å pakke ungene i bilen og dra på ferie er gull. Da jeg bare hadde 1 barn var camping i Sverige gull :) Masse andre barn, basseng, is og aktiviteter. Gøy og veldig koselig. 

Elsker ferie med ungene❤️

Anonymkode: c41de...4a9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...