AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Dere som har hatt baby født sen høst/vinter har dere brukt ull eller er det mest bomullsklær? Anonymkode: 38765...94a
smurfebuss Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Tror ikke vi brukte bomull de første 7-8 månedene, kun ull. Født i september. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som har hatt baby født sen høst/vinter har dere brukt ull eller er det mest bomullsklær? Anonymkode: 38765...94a Bor du på Finnmarksvidda i kulden, eller på Sørlandet med mildere klima? Ull var før gull. Nå er ull innerst mot huden på vei bort, fordi ull kan gi hudproblemer hos spedbarn. Anonymkode: da8a0...42a
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Februarbaby,brukte mest bomull Anonymkode: 8749d...091
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Bare ull på både februar, november og april baby. Ull/silke er nydelig blanding som også er fin til sommer. Anonymkode: 2fbed...dc3
Heln Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Mine er født i april, brukte bare ull første måneden, og bare ull fra september av igjen
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Eldste er høstbarn. Han brukte bare ull utenpå, fordi det ble for varmt inne. Med hyppige skift for gulp og bleieeksplosjoner var det fint å slippe ull. Yngste er vårbarn, og brukte mer innerull til vinteren. Med en større baby var det lettere å dra på lengre turer, og da er det viktigere med god påkledning. Anonymkode: 91ee8...a94
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Septemberbarn, brukte nesten bare ull til og med størrelse 68. Tok en sjelden gang på pentøy i bomull, men da ble han klam😅 Anonymkode: 4e0f2...51c
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har hatt baby født sen høst/vinter har dere brukt ull eller er det mest bomullsklær? Anonymkode: 38765...94a Svaret er jo at det kommer an på. Du kan, som flere her i tråden, få en robust baby som godt tåler mer utfordrende teksturer og tekstiler nært på huden. Eller du kan få en av de mange babyene som har hud som dårlig tåler at noe som helst kommer i kontakt med den, som har eksem, røde flekker og kløe og får det av alt fra varme, tørr luft, hudkrem og vaskemiddel til nettopp - materiale i klær. Man kan jo, tross alt, ikke la en baby ha utslett over tid. Det er et ugreit valg. Ja, ull *kan* funke fjell. Men du kan også få en baby som må kles i ubleket bomull det første leveåret. Det er mange babyer av den siste sorten (selv om en del på slike forum later til å aldri ha hørt om hudproblemer hos babyer). Var jeg deg ville jeg uansett satset på å arve klær. Skaff deg en blanding av materialer, se an babys hud første uken. Og så utvider dere repertoaret av den typen fiber barnets hud tåler. Anonymkode: 79df4...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli Sen november. I starten var vi nesten bare hjemme. Bor på et ekstremt snøfylt sted og trilling av vogn var uaktuelt. Så da var det bomull innerst. Men hadde en god tykk ulldress til de gangene vi var ute for å hente søsken i barnehagen. Anbefaler også bilstolpose. Det letta mye logistikk. Anonymkode: d9b2d...b59
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli Det er egentlig babyen din som styrer det der. Jeg har født i september og februar. Begge var varme av seg. Så ikke overdriv innkjøp før du blir kjent med babyen. Anonymkode: 97cd4...9dd
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svaret er jo at det kommer an på. Du kan, som flere her i tråden, få en robust baby som godt tåler mer utfordrende teksturer og tekstiler nært på huden. Eller du kan få en av de mange babyene som har hud som dårlig tåler at noe som helst kommer i kontakt med den, som har eksem, røde flekker og kløe og får det av alt fra varme, tørr luft, hudkrem og vaskemiddel til nettopp - materiale i klær. Man kan jo, tross alt, ikke la en baby ha utslett over tid. Det er et ugreit valg. Ja, ull *kan* funke fjell. Men du kan også få en baby som må kles i ubleket bomull det første leveåret. Det er mange babyer av den siste sorten (selv om en del på slike forum later til å aldri ha hørt om hudproblemer hos babyer). Var jeg deg ville jeg uansett satset på å arve klær. Skaff deg en blanding av materialer, se an babys hud første uken. Og så utvider dere repertoaret av den typen fiber barnets hud tåler. Anonymkode: 79df4...3cb Arve klær er ikke aktuelt , så det utgår Anonymkode: 38765...94a
Stacy__ Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Vår yngste er født sent i oktober. Vi har brukt bomull innerst og tykk ulldress som lag nummer 2 i tillegg til vintervognpose, når vi har vært ute. Vi fikk også en vinterdress til babyer i gave, som vi har brukt en del.Ellers har vi brukt vanlig bomullsklær inne. Vi har unngått ull direkte mot kroppen, vår eldste har veldig ømfintlig hud og reagerer på ull. Så jeg har rett og slett ikke turt å bruke ullundertøy på våre barn.
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Førstemann brukte bare ull de første mnd og hele vinteren, andremann derimot tåler ikke ull så der bomma jeg totalt på innkjøp 😅 ville kjøpt noen ullsett i de minste størrelsene og sett an behovet. Foretrekker bodyer med bomull eller silke på innsiden. Anonymkode: c6269...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå