AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Vi skal til Oslo en uke i august. Vi skal kjøpe hver vår periodebillett i sone 1. Er det da noe å spare på togbilletten fra OSL til Oslo og tilbake? Ser en togbillett med Vy koster 129 kr en vei pr voksen. Hvilke soner skal vi da kjøpe billett til når vi da har billett for sone 1? Er det i det hele tatt noe å spare, eller bare kjøpe en egen billett til toget? Anonymkode: fee6a...059
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Ja, dere sparer noen kroner på det. Kjøp tilleggsbillett i appen, og skriv inn hvor du skal. Så får du riktig pris. Anonymkode: 9fe43...9fc
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Dere vil betale 101 kroner fremfor 129 kroner, tror jeg det blir. Gardermoen ligger i sone 4N, altså tre ekstra soner sammenlignet med Oslo alene. Hvis dere bruker Ruter-appen er det bare å gå inn der, velge destinasjon (i første omgang da en reise fra OSL til et sted i Oslo) og trykke på valget som da dukker opp om å kjøpe riktig tilleggsbillett. Jeg vet at Oslo lufthavn er i sone 4N, men dette vil uansett gå av seg selv når du har en periodebillett i bunn og søker opp en reisestrekning. Antar Entur får til det samme, men ikke erfaring med det. Jeg tror man også kan gå inn på periodebilletten man har kjøpt og derfra selge å legge til tilleggsbillett, og jeg skulle gjerne sjekket hvis det ikke var for at jeg har sløyfet månedskort selv nå i fellesferien. Men bruk metoden nevnt over uansett. Og ja, dere vil spare noen kroner. Ikke så veldig mange, men like greit å gjøre det. Du kan eventuelt også lese litt her. Anonymkode: 9653a...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå