AnonymBruker Skrevet 24. juli #21 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er problemet med å skaffe sin egen katt? Anonymkode: 9b406...0ef Ja en dame der jeg bodde før mata katten min mens jeg var på jobb. Når jeg kom hjem tidlig var katten rund i magen og lukta skyllemiddel. Hun begynte å ta han inn på natta også. Lang historie kort, de groomer katten din. Ingen grunn til å mate random katter som åpenbart har et hjem. De tråkker over en grense, det at de ikke bare slutter når du sier det viser deg hva de driver med. De tar katten din. Anonymkode: befb4...b0c 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #22 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg trenger gode argumenter til naboer som gir både min katt og andres katter litt tørrfor eller snacks flere ganger i uken. Har gått tom for argumenter, da de mener at dette skader ikke så lenge kattene er friske og ikke er overvektige. Dette er en liten gjeng pensjonister som sitter på hjørnet og gir mat til kattene som de synes er så søte. Til og med dyrlegen vi bruker til vår katt, mener at dette ikke er et stort problem, for når man har utekatter vil de alltid spise det de finner. Anonymkode: 29b41...c74 Jeg håper virkelig ikke noen av mine naboer gjør dette. Mine katter går på spesial for og kan bli syke av snacks. . Der har du et argument. Anonymkode: 9c73c...d21
AnonymBruker Skrevet 24. juli #23 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja en dame der jeg bodde før mata katten min mens jeg var på jobb. Når jeg kom hjem tidlig var katten rund i magen og lukta skyllemiddel. Hun begynte å ta han inn på natta også. Lang historie kort, de groomer katten din. Ingen grunn til å mate random katter som åpenbart har et hjem. De tråkker over en grense, det at de ikke bare slutter når du sier det viser deg hva de driver med. De tar katten din. Anonymkode: befb4...b0c Har er ei kjerring av en 90-åring som forsøkte seg på det samme her. Hun elsket katter sa hun og håpet at katten ville komme inn å holde henne med selskap om dagene. Heldigvis har katten vår det for bra og for knyttet til hustanden til å oppsøke folk selv om hun er mye ute. Nå har jeg fått mange klager på at katten er overlegen og det setter jeg pris på😁 Anonymkode: 9b406...0ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #24 Skrevet 24. juli De nyinnflyttede naboene mine prøvde å stjele ene pusen min i vår ved å gi den våtfor. De mente de kunne få vår siden vi hadde to, og barna deres ville ha en kosepus. Vi kunne få den tilbake om 1år når de flytter. Etter 2 dager kom den hjem, og har ikke vært over veien eller på eiendommen deres siden. Her får pus ro, 7t daglig kos og råfor. Skal mye til for å konkurrere mot det😉 Anonymkode: a68af...758 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #25 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg håper virkelig ikke noen av mine naboer gjør dette. Mine katter går på spesial for og kan bli syke av snacks. . Der har du et argument. Anonymkode: 9c73c...d21 Blir den syk selv om den får skikkelig snacks som frysetørket kylling? Ts Anonymkode: 29b41...c74
AnonymBruker Skrevet 24. juli #26 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir den syk selv om den får skikkelig snacks som frysetørket kylling? Ts Anonymkode: 29b41...c74 Min katt kan bli det ja. Anonymkode: a68af...758
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 24. juli #27 Skrevet 24. juli Her er en vill idé, hva med å ta ansvar for dyret ditt og ikke slippe det ut uten tilsyn?! 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #28 Skrevet 24. juli VisningsnavnPÅKREVD skrev (5 minutter siden): Her er en vill idé, hva med å ta ansvar for dyret ditt og ikke slippe det ut uten tilsyn?! 🤣OK da må du fortelle meg hvordan det er mulig å hele tiden se hvor utekatten sin går hen? Jeg har ikke bånd på katten min og når jeg slipper den ut så holder den seg for det meste rundt blokkeo og på plenen ved sidan av, men den kan like gjerne være borte ett døgn eller to på jakt og oppdagelsestur. Ts Anonymkode: 29b41...c74 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #29 Skrevet 24. juli VisningsnavnPÅKREVD skrev (8 minutter siden): Her er en vill idé, hva med å ta ansvar for dyret ditt og ikke slippe det ut uten tilsyn?! Det er faktisk en vill idé. Bure kattene inne fordi naboen er kleptoman? Bedre å forvente at folk oppfører seg. Anonymkode: 9b406...0ef 2 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 24. juli #30 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣OK da må du fortelle meg hvordan det er mulig å hele tiden se hvor utekatten sin går hen? Jeg har ikke bånd på katten min og når jeg slipper den ut så holder den seg for det meste rundt blokkeo og på plenen ved sidan av, men den kan like gjerne være borte ett døgn eller to på jakt og oppdagelsestur. Ts Anonymkode: 29b41...c74 Du får ta ansvar som sagt og holde den i bånd eller kattegård. Grovt uansvarlig å la dyra sine streife rundt dag og nattuten tilsyn. På toppen av det hele klages det på at den får mat av andre folk. Hinsides alle konsepter.. 3 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 24. juli #31 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk en vill idé. Bure kattene inne fordi naboen er kleptoman? Bedre å forvente at folk oppfører seg. Anonymkode: 9b406...0ef Skikkelig vilt å ta ansvar for dyr man skaffer seg, ja.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #32 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger gode argumenter til naboer som gir både min katt og andres katter litt tørrfor eller snacks flere ganger i uken. Har gått tom for argumenter, da de mener at dette skader ikke så lenge kattene er friske og ikke er overvektige. Dette er en liten gjeng pensjonister som sitter på hjørnet og gir mat til kattene som de synes er så søte. Til og med dyrlegen vi bruker til vår katt, mener at dette ikke er et stort problem, for når man har utekatter vil de alltid spise det de finner. Anonymkode: 29b41...c74 Katten min har alvorlig allergi. Det har kostet meg mange turer til veterinær. Det er også dyremishandling å gi dyr noe man vet de ikke tåler Anonymkode: 9cb56...2bf 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #33 Skrevet 24. juli VisningsnavnPÅKREVD skrev (5 minutter siden): Du får ta ansvar som sagt og holde den i bånd eller kattegård. Grovt uansvarlig å la dyra sine streife rundt dag og nattuten tilsyn. På toppen av det hele klages det på at den får mat av andre folk. Hinsides alle konsepter.. Nå får du hani deg. Katter skal ikke bures inne fordi det finnes kattegale naboer som liker å mate de. Katter har instinkter og må få utfolde seg ute, og min katt fanger faktisk ikke fugler lenger, etter at jeg gikk over til mye mer proteiner i kosten hans. Han fanger rotter som han leker med og skremmer livet av da Ts Anonymkode: 29b41...c74 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #34 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre ganger er mett når han kommer inn og vil ikke spise, og da lurer jeg på hvor han har fått tak i mat Akkurat det tror jeg ikke du trenger å lure på, bare for å rydde minst ett problem av veien Anonymkode: 3ca9c...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #35 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Han fanger rotter som han leker med og skremmer livet av da Uffda, terroriserer er nok ordet. Men, det er naturens gang, slik som det meste annet (inkl. de eldre naboenes matebehov). Anonymkode: 3ca9c...2b6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #36 Skrevet 24. juli Personlig synes jeg det ikke er greit fordi jeg ikke aner om katten kan ha noen allergier som gjør at den ikke tåler enkelte typer mat. En annen ting er jo at man ikke vil at den skal forbinde en fremmed med mat da.. pleier alltid å hilse på kattene, og hvis de kommer opp til meg liker jeg å snakke med dem og stryke dem. 😂 De er jo veldig fine dyr. Anonymkode: e5124...30e 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #37 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men når jeg verken har en syk eller tjukk katt, så blir jeg møtt med en vegg av motargumenter for at katten min er utekatt og spiser alt mulig likevel, og da gjør det ingen skada at de gir han fem biter Friskis tørrfor eller to Dreamis biterg Pensjonistene sier at jeg er hysterisk og bisk, noe jeg ikke er. Ts Anonymkode: 29b41...c74 Du trenger kun ett argument: 'Katten er min og jeg sier dere ikke skal mate den, vær vennlig å rette dere etter det.' Om de da putrer om at du er hysterisk og bisk hadde jeg sagt noe á la 'jeg gir blaffen i hva dere mener om meg, slutt å fôre dyret mitt'. Anonymkode: bce71...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #38 Skrevet 24. juli Jeg ville bare bedt de sette ut en skål med godteri til nabobarna i stedet, og lære nabobarna hvor de kan gå å få godteri til enhver tid. For meg er det samme sak, kan de fore katter med godteri, så kan de like gjerne fore unger som er ute uten tilsyn også. Anonymkode: 4f6e3...eac 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #39 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til og med dyrlegen vi bruker til vår katt, mener at dette ikke er et stort problem, Da synes jeg du skal bytte dyrelege. Min katt kan kun få ett bestemt for. Hvis ikke får han alvorlig diare. Han har hatt perioder, før vi endelig fant det rette foret, hvor han gikk ned flere 100 gram på en uke, og jeg trodde han skulle dø, for han var så slapp. Dyrelegen har vært veldig tydelig på at det er dette foret, og ingenting annet katten skal ha. Katten min er innekatt med adgang til stor utebalkong. Så jeg kan kontrollere dette på en helt annen måte enn det ts kan. Men generelt tenker jeg at spesielt katter som kan bli direkte dødssyke av feil for, ikke burde være utekatter. Nettopp pga folk som synes det er koselig å gi katter mat, eller som tror at hver bidige katt de ser gå ute er hjemløs (ser jo mange rare innlegg av den typen på savnet sider for katter på facebook). Anonymkode: d6bee...fdb 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #40 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 14.42): Men når jeg verken har en syk eller tjukk katt, så blir jeg møtt med en vegg av motargumenter for at katten min er utekatt og spiser alt mulig likevel, og da gjør det ingen skada at de gir han fem biter Friskis tørrfor eller to Dreamis biterg Pensjonistene sier at jeg er hysterisk og bisk, noe jeg ikke er. Ts Anonymkode: 29b41...c74 Da sier du at det finnes rundt 50 000-100 000 løskatter i Norge. Om de vil leke dr. Hjertegod kan de begynne å mate dem, istedenfor å fôre en eigd katt som har det greit. Anonymkode: c0943...636 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå