AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Jeg trenger gode argumenter til naboer som gir både min katt og andres katter litt tørrfor eller snacks flere ganger i uken. Har gått tom for argumenter, da de mener at dette skader ikke så lenge kattene er friske og ikke er overvektige. Dette er en liten gjeng pensjonister som sitter på hjørnet og gir mat til kattene som de synes er så søte. Til og med dyrlegen vi bruker til vår katt, mener at dette ikke er et stort problem, for når man har utekatter vil de alltid spise det de finner. Anonymkode: 29b41...c74
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Jeg har katter. Ser kun problemet om; 1) det ikke er bra for katten av helsemessige årsaker, 2) de gir ting katter ikke tåler, 3) katten søker bort fra hjemmet. Så det er også årsakene jeg ville brukt om jeg ba noen om å ikke gi mat. Om noe ville jeg synes dette var koselig. Både pensjonister og katter blir lett litt ensomme og neglisjert i en travel hverdag, så hyggelig om de finner hverandre. Og jeg sparer penger på fôr og snop her hjemme. Anonymkode: 2ab90...832 2 10
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Eneste løsning er å faktisk ha en god relasjon med katten og fri tilgang hjemme. Man bør være like tett med katten sin som folk er med hundene sine. Mine katter har aldri hatt noen grunn til å ønske kontakt med fremmede. Anonymkode: 9b406...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Katten min er kronisk syk, så hvis de gir han mat ofte, kan det faktisk gjøre han alvorlig syk og i verste fall indirekte drepe han. Jeg skjønner derimot ikke hvorfor du trenger noen argumenter? Det er din katt, og de har jo overhode ingenting med å mate en eigd katt der eieren sier at han ikke skal mates. Det blir litt som meg unger. Ikke gi barn snop når foreldrene har sagt nei. Ikke gi katten mat om eieren har sagt nei. Det handler om folkeskikk. Anonymkode: c0943...636 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg trenger gode argumenter til naboer som gir både min katt og andres katter litt tørrfor eller snacks flere ganger i uken. Har gått tom for argumenter, da de mener at dette skader ikke så lenge kattene er friske og ikke er overvektige. Dette er en liten gjeng pensjonister som sitter på hjørnet og gir mat til kattene som de synes er så søte. Til og med dyrlegen vi bruker til vår katt, mener at dette ikke er et stort problem, for når man har utekatter vil de alltid spise det de finner. Anonymkode: 29b41...c74 Ja, hva er egentlig problemet? Du skriver ikke hva du anser som et problem Anonymkode: 3ca9c...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Katten min er også kronisk syk og trenger medisiner daglig. Om hun skulle velge å bli værende hos noen andre fordi de mater henne vil hun fort begynne å lide og dø på verst tenkelige måte. Hadde hun vært frisk hadde jeg lett løyet om sykdom. Anonymkode: ffa32...29b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Tidligere ga jeg katten min Purina tørrfor fra kiwi og Dreamis som snacks, og til våtfôr fikk han sheba eller First Price våtfor. Så ble han bare plutselig i en alder av 5 år tykk, og dyrlegen sa at han måtte slankes fra 600 til 900 gram. Begynte å lese meg opp på hva som er forskjell på kattemat fra matbutikken og det man får i dyrebutikk eller hos veterinær, og snudde helt om 360 grader. Jeg kjøpte kvalitetsfor til både tört og vått, og har nå klart å slanke katten han 1 kg på slankefor fra veterinær. Nå når vekten er nådd, får han kornfritt, lavkarbo tørrfor og våtfor er kokt fisk eller fra Wild Freedom. Godteri er frysetørket kyllinghjerter. Ts Anonymkode: 29b41...c74
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, hva er egentlig problemet? Du skriver ikke hva du anser som et problem Anonymkode: 3ca9c...2b6 Hva er problemet med å skaffe sin egen katt? Anonymkode: 9b406...0ef 2
anonym482 Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Katten blir forvirret mht hvor den bor. Eieren kan føle dette som et slags tyveri. Du skal ikke mate andres katter. Med mindre den er tydelig underernært, da er det en annen sak. 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er problemet med å skaffe sin egen katt? Anonymkode: 9b406...0ef Det kan være mange årsaker til det, men det er jo ikke trådens emne, eller hva jeg spurte om svar på. Lurer bare på hvorfor TS anser dette som et problem, noe som jo kommer klart frem, men ikke hvorfor. Anonymkode: 3ca9c...2b6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidligere ga jeg katten min Purina tørrfor fra kiwi og Dreamis som snacks, og til våtfôr fikk han sheba eller First Price våtfor. Så ble han bare plutselig i en alder av 5 år tykk, og dyrlegen sa at han måtte slankes fra 600 til 900 gram. Begynte å lese meg opp på hva som er forskjell på kattemat fra matbutikken og det man får i dyrebutikk eller hos veterinær, og snudde helt om 360 grader. Jeg kjøpte kvalitetsfor til både tört og vått, og har nå klart å slanke katten han 1 kg på slankefor fra veterinær. Nå når vekten er nådd, får han kornfritt, lavkarbo tørrfor og våtfor er kokt fisk eller fra Wild Freedom. Godteri er frysetørket kyllinghjerter. Ts Anonymkode: 29b41...c74 Men da er det årsaken din - katten må ha spesialfôr. Gir mine dyrlege-for selv. Men er ikke hysterisk på en godbit som andre gir. Anonymkode: 2ab90...832
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Katten min er kronisk syk, så hvis de gir han mat ofte, kan det faktisk gjøre han alvorlig syk og i verste fall indirekte drepe han. Jeg skjønner derimot ikke hvorfor du trenger noen argumenter? Det er din katt, og de har jo overhode ingenting med å mate en eigd katt der eieren sier at han ikke skal mates. Det blir litt som meg unger. Ikke gi barn snop når foreldrene har sagt nei. Ikke gi katten mat om eieren har sagt nei. Det handler om folkeskikk. Anonymkode: c0943...636 Men når jeg verken har en syk eller tjukk katt, så blir jeg møtt med en vegg av motargumenter for at katten min er utekatt og spiser alt mulig likevel, og da gjør det ingen skada at de gir han fem biter Friskis tørrfor eller to Dreamis biterg Pensjonistene sier at jeg er hysterisk og bisk, noe jeg ikke er. Ts Anonymkode: 29b41...c74 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når jeg verken har en syk eller tjukk katt, så blir jeg møtt med en vegg av motargumenter for at katten min er utekatt og spiser alt mulig likevel, og da gjør det ingen skada at de gir han fem biter Friskis tørrfor eller to Dreamis biterg Pensjonistene sier at jeg er hysterisk og bisk, noe jeg ikke er. Ts Anonymkode: 29b41...c74 Så lite. Det gjør ingen skade. Om de hadde fått en stor skål butikk-fôr hver dag hadde jeg også klaget. Anonymkode: 2ab90...832 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Om du ikke liker at katten kan få i seg noe du ikke har kontroll på, må du jo holde den hjemme? Anonymkode: c8c28...2f0 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da er det årsaken din - katten må ha spesialfôr. Gir mine dyrlege-for selv. Men er ikke hysterisk på en godbit som andre gir. Anonymkode: 2ab90...832 Tidligere gikk han på Metabolic fra Hills, som er et spesialfor til tjukke katter. Nå går han på kvalitet kornfritt tørrfor for kastrerte katter som inneholder mye proteiner, så det er en slags lavkarbo for å holde han i stabil vekt. Ts Anonymkode: 29b41...c74 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lite. Det gjør ingen skade. Om de hadde fått en stor skål butikk-fôr hver dag hadde jeg også klaget. Anonymkode: 2ab90...832 Tidligere kunne han få 10 til 15 Dreamis hver dag av pensjonistene, men nå når de har gått over til Friskis, heller de ut en liten haug på asfalten som han spiser. Innimellom sier jeg at han kan få én eller to biter, men liker ikke at han spiser drittfor som er tillsatt sukker og alt mulig som gir ham bare mer tannstein. Ts Anonymkode: 29b41...c74
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du ikke liker at katten kan få i seg noe du ikke har kontroll på, må du jo holde den hjemme? Anonymkode: c8c28...2f0 Har sett mine forsyne seg av søppelsekker som måsene har klart å få ut av spann 🤢 Anonymkode: 2ab90...832 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan være mange årsaker til det, men det er jo ikke trådens emne, eller hva jeg spurte om svar på. Lurer bare på hvorfor TS anser dette som et problem, noe som jo kommer klart frem, men ikke hvorfor. Anonymkode: 3ca9c...2b6 De fleste skaffer ikke dyr for at naboen skal stjele de. Årsakene til at folk stjeler katter bør ikke være et tema noe sted, og det finnes ikke gyldige årsaker så lenge man snakker om en katt med et godt hjem. Er det greit å stjele hunder, sykler, utemøbler også i ditt hode? Siden det sikkert er diverse årsaker til at folk stjeler? Anonymkode: 9b406...0ef 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli Det er kun en grunn og det er at katten bytter hjem. Katten flytter dit maten er best. Såre enkelt 👍 Anonymkode: e0f99...75b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du ikke liker at katten kan få i seg noe du ikke har kontroll på, må du jo holde den hjemme? Anonymkode: c8c28...2f0 Det at katten finner mat selv på bakken og spiser er jeg jo inneforstått med er vanlig for utekatter, men at katten blir matet et par ganger per dag i tillegg til det han finner ute, liker jeg ikke. Et annet problem er jo at han alltid vil ha noe å spise, enten ute eller hjemme. Når han kommer setter inn seg foran skapet der han vet at jeg har snacks, og maser. Andre ganger er mett når han kommer inn og vil ikke spise, og da lurer jeg på hvor han har fått tak i mat Ts Anonymkode: 29b41...c74 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå