Gå til innhold

Bli gravid med mann som har tatt sterioder / testosteron

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg og mannen har forsøkt å bli gravide i flere måneder. Før dette har vi slurvet en del, da jeg sluttet på prevensjon for ett år siden og målte temperatur som prevensjon en god stund og hoppet av i svingen. Før han møtte meg hadde han tatt to "kurer" med testosteron. Jeg har tatt blodprøver og vært hos gynekolog, og vet at jeg kan bli gravid. Han har tatt en hjemmetest av sæd som var negativ. Planen er å ta en skikkelig test på laboratorie.

Noen som har positive historier å komme med? Har alltid ønsket å bli mor, og er så redd for at han er steril. Ønsker så inderlig at det skal gå. 

Anonymkode: 9365b...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det lenge siden han sluttet på steroider og lever han en normal og sunn livsstil nå? Uten veldig mye hard trening? Jeg vet ikke så veldig mye om steroider, men mitt inntrykk er at det trenger ikke ødelegge menns fertilitet for alltid. Og at ofte så kan sædproduksjonen bli helt normal igjen, etter noe tid.

Dessuten, om han så skulle ha nedsatt sædkvalitet, så trenger legene bare noen få sædceller for å lage embryoer. Man kan få hjelp om man ikke klarer det på egenhånd. Via IVF/ICSI. Det finnes mange historier om par som har fått barn - der legene har hentet ut sædceller direkte fra mannens pung. Men noen ganger trenger bare mannen å endre litt på livsstilen, så går det bra. :)

Skjønner godt at du er engstelig, men tror det er noe med å bare stå i det uforutsigbare og ikke ta sorgene på forskudd.  Her i gården er alt helt fint med både meg og mannen, allikevel blir vi ikke gravide. Mens noen par får høre at mannen har vært fullstendig steril, men så har de allikevel klart å bli gravide på egenhånd. For en liten sædcelle har klart å lure seg inn på tross av alle odds. :)

Høres ut som om dere gjør alt riktig nå, ved å ta en ordentlig lab test og ta det videre derfra. Hvis mannen også tar antioksidanter og tilskudd for sædproduksjon + lever en bra livsstil, så gjør dere alt dere kan ihvertfall. ❤️

Endret av Hjertefisk
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Jeg og mannen har forsøkt å bli gravide i flere måneder. Før dette har vi slurvet en del, da jeg sluttet på prevensjon for ett år siden og målte temperatur som prevensjon en god stund og hoppet av i svingen. Før han møtte meg hadde han tatt to "kurer" med testosteron. Jeg har tatt blodprøver og vært hos gynekolog, og vet at jeg kan bli gravid. Han har tatt en hjemmetest av sæd som var negativ. Planen er å ta en skikkelig test på laboratorie.

Noen som har positive historier å komme med? Har alltid ønsket å bli mor, og er så redd for at han er steril. Ønsker så inderlig at det skal gå. 

Anonymkode: 9365b...c42

sånne hjemme tester er ikke til å stole på, min man tok også det men når vi var hos hyn var et ikke noe galt 

Anonymkode: 6aee2...d6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...