Gå til innhold

Første gang jeg har møtt et barn jeg absolutt ikke tåler trynet på - hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke skrive for utleverende her, men jeg jobber med barn, har 3 barn selv og bor i et barnerikt nabolag. Lang historie kort, men etter 38 år som en svært barnevennlig person har jeg nå møtt et barn jeg virkelig ikke tåler trynet på. Hjelper ikke at vedkommende og dets foreldre er også folk jeg absolutt ikke kommer overens med. Er egentlig ganske pleasete av meg, så kjenner ikke igjen meg selv! Men jeg ser absolutt RØDT når jeg ser dette barnet. Er det noe alvorlig feil med meg? 

Anonymkode: 0633e...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er vel menneskelig nok. Men hold deg unna denne familien,  de trenger ikke en voksen som misliker dem alle 

Anonymkode: 3af3b...fdb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke liker barnet da?

Anonymkode: c19c5...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes helt ufyselige barn, det er vel heller noe feil med en om en ikke innser dette. 

Anonymkode: d1ffd...492

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Husker et barn som prøvde å skyte meg med lekepistol, aldri sett han før æsj tenkte jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Barn, som voksne, har også forskjellige personligheter. Jeg synes ikke det er så rart. Noen ganger møter man noen som er totalt ufordragelige. 

Anonymkode: 04954...6e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil ikke skrive for utleverende her, men jeg jobber med barn, har 3 barn selv og bor i et barnerikt nabolag. Lang historie kort, men etter 38 år som en svært barnevennlig person har jeg nå møtt et barn jeg virkelig ikke tåler trynet på. Hjelper ikke at vedkommende og dets foreldre er også folk jeg absolutt ikke kommer overens med. Er egentlig ganske pleasete av meg, så kjenner ikke igjen meg selv! Men jeg ser absolutt RØDT når jeg ser dette barnet. Er det noe alvorlig feil med meg? 

Kanskje, men det må vel være en grunn til at du misliker barnet? Hold deg uansett unna barnet og hele den familien, barn oppfatter fort og å skade et barn vil du vel ikke? Eller?

Anonymkode: 0bb61...b52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har barnet tråkket over noen grenser hos deg eller barna dine? Fullstendig lov å sette klare grenser som voksen, og man kan ikke like alle. Ofte kan man både bevisst og ubevisst kjenne igjen trekk, kroppsspråk, og oppførsel i barn som man har dårlig erfaring med fra tidligere personer som ikke var gode personer. Synes at det er positivt at du er bevisst på det, og du har din fulle rett til å unngå disse personene (så godt det går). 

Anonymkode: 8872c...e2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det som gjør at du ikke liker barnet da?

Foreldrene til barnet slet i mange mange år før de fikk barnet. Og det virker som de derfor ikke vil sette grenser, korrigere eller tenker at barnet deres kan gjøre noe dumt. Det er krevende å forholde seg til når alle barn gjør teite ting man må snakke ut om og skvære opp i. Barnet har vært rett og slett slemt mot 2 av barna mine, og når jeg prøvde si fra til foreldrene nektet de å tro meg. Barnet deres så på meg med et blikk som virka som sa "jeg kan gjøre hva jeg vil, foreldrene mine tror meg uansett..."

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foreldrene til barnet slet i mange mange år før de fikk barnet. Og det virker som de derfor ikke vil sette grenser, korrigere eller tenker at barnet deres kan gjøre noe dumt. Det er krevende å forholde seg til når alle barn gjør teite ting man må snakke ut om og skvære opp i. Barnet har vært rett og slett slemt mot 2 av barna mine, og når jeg prøvde si fra til foreldrene nektet de å tro meg. Barnet deres så på meg med et blikk som virka som sa "jeg kan gjøre hva jeg vil, foreldrene mine tror meg uansett..."

Stakkars barn. Dette er jo 101: How to create a narcissist. 

Anonymkode: 8872c...e2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner meg igjen her - har et sånt barn i min nære omgangskrets/storfamilie. 

Foreldrene er altså HELT avskrudd - det er helt utrolig hvor blinde de er for datterens oppførsel. Hun kan være regelrett SLEM, og de ser det ikke. Og nåde deg om du prøver ta det opp med foreldrene, da blir det månelyst. Og sier du fra direkte til barnet, så blir det så forbanna at det stikker av! Gruer meg til hver eneste anledning jeg må være med det barnet… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner meg igjen her - har et sånt barn i min nære omgangskrets/storfamilie. 

Foreldrene er altså HELT avskrudd - det er helt utrolig hvor blinde de er for datterens oppførsel. Hun kan være regelrett SLEM, og de ser det ikke. Og nåde deg om du prøver ta det opp med foreldrene, da blir det månelyst. Og sier du fra direkte til barnet, så blir det så forbanna at det stikker av! Gruer meg til hver eneste anledning jeg må være med det barnet… 

Spørs om vi er i slekt, altså.... 😅Ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 20.18):

Spørs om vi er i slekt, altså.... 😅Ts.

Det kan hende. I den familien jeg kjenner er det mor som er ekstremt blind for barnets oppførsel (kjører bare positiv oppdragelse, overse negstiv atferd men forsterke positiv…) mens far er ekstremt konfliktsky og lite stå-på-vilje. 

Datteren er… nei. Jeg er ikke fan. Jeg tolerer, og er selvfølgelig hyggelig, men hun står laaaaangt ned på listen over barn jeg hadde sagt ja til å passe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...