Majer Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Tykk sies jo gjerne når man har en bmi over snittet. Da bør tynn gjelde på samme måte- altså en bmi under 18. Nå føler jeg man sykliggjør normalvektige. Har hørt kvinner si at de ikke liker tynne menn, men så er mennene de snakker om helt normalvektige. Hvorfor skal man gjøre det til noe negativt å være sunn? Også snakkes det om at BMI begrepet er tullete fordi muskuløse menn kan ha en BMI på 28 og fremdeles være sunne. Men det er jo fullstendig feil. Det er ikke sunt å ha en kropp som krever masse kalorier selv ved hvile... 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Ja! Helt enig! Jeg kom inn et uheldig spisemønster og ble syk av det. Fordi jeg trodde ikke man burde være så tynn. For eksempel "Du må jo spise! Du er jo så tynn" Kroppen ble hele tiden kommentert på, og det gjorde meg til å ikke helt forstå hva som var normalt, selvom jeg egentlig visste. Det var bare at jeg ble så utrolig redd for å være så tynn. Leste meg opp på sykdommer man kunne få, og at jeg ikke har buffer hvis jeg skulle bli syk. Da jeg leste at ALS kan knyttes til tynne mennesker, da ble jeg ganske syk. Da spiste jeg mye for å gå opp i vekt, og trente for at det ikke skulle legge seg som fett, men muskler. Og jeg er fortsatt der, spiser for å legge på meg og veier meg flere ganger om dagen. Så har også helseangst oppi dette. Folk sier det du gjør nå er jo sunt, men jeg mener ikke det. En ting er å trene fordi man vil og spiser fordi man er sulten. Men nå er det om å få i meg kalorier og det betyr ikke at jeg alltid spiser så sunt, fordi kaloriene har blitt viktigere enn maten nå. Men min BMI er jo egentlig helt normal, men hode går så helt ut på kjøret. Angsten har blitt så sterk fordi kroppen har i alle år blitt kommentert på Anonymkode: 104f7...cb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Det ble jo endret for 4-5 år siden ? Nei, gjennomsnittet har ikke så lav bmi lenger, derfor endret de det. Jeg gikk fra normalvektig til undervektig ved nyttår. Tykk er den nye normalen. Anonymkode: dfdd9...9e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå