AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Mannen til min søster ble tatt i trafikkontroll etter en guttetur der han hadde røyket hasj. Det var lenge etter, men det sitter visst i kroppen. Det var jo helt idiotisk av han, men tror ikke han skjønte at det ville sitte så lenge i. Dette er ikke noe han driver med på daglig basis. Det ingen hadde regnet med var at politiet da (automatisk?) leverer en bekymringsmelding til barnevernet😬 min søster er nå helt fra seg. Dette er to oppegående foreldre som har alt på stell, men må nå møte barnevernet, som sier de må forberede seg på hjemmebesøk. Hva kan de vente seg? Kan de si at han er uegnet som far? Hvor lenge kan de vente å være under barnevernet? Kan han pålegges rustetst? «Tilbudt» veiledning? Får barnehage og skole automatisk beskjed? Kan de ta kontakt med andre rundt dem? Andre evt. konsekvenser? barna er 2, 7 +at han har et eldre barn fra tidligere. Anonymkode: 18141...405
plomman Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli To oppegående foreldre som har alt på stell.. Men røyker hasj på fest? Ikke hva jeg ville putta i samme kategori men. Tror ikke det skjer så voldsomt mye, annet enn at de har hjemmebesøk og kanskje har en dialog med foreldrene en periode. Mulig mannen må ta pisseprøver en stund, jeg vet ikke. Men de mister ikke ungene over dette regner jeg med. 37 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Kan bli krav om jevnlig rustet og foreldre kurs. Anonymkode: 75e40...8f8 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Det skjer ikke noe verre enn at man tar urinprøver over en viss tid. Er de rene så henlegges saken. Men om man ikke inntar cannabis regelmessig er det ute av systemet etter noen få dager, maks 1 uke. Det er kroniske røykere som sliter med å få rene prøver. Anonymkode: d4f7e...33e 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Mannen til min søster ble tatt i trafikkontroll etter en guttetur der han hadde røyket hasj. Det var lenge etter, men det sitter visst i kroppen. Det var jo helt idiotisk av han, men tror ikke han skjønte at det ville sitte så lenge i. Dette er ikke noe han driver med på daglig basis. Det ingen hadde regnet med var at politiet da (automatisk?) leverer en bekymringsmelding til barnevernet😬 min søster er nå helt fra seg. Dette er to oppegående foreldre som har alt på stell, men må nå møte barnevernet, som sier de må forberede seg på hjemmebesøk. Hva kan de vente seg? Kan de si at han er uegnet som far? Hvor lenge kan de vente å være under barnevernet? Kan han pålegges rustetst? «Tilbudt» veiledning? Får barnehage og skole automatisk beskjed? Kan de ta kontakt med andre rundt dem? Andre evt. konsekvenser? barna er 2, 7 +at han har et eldre barn fra tidligere. Anonymkode: 18141...405 Barnevernet er påkoblet så lenge bv finner det nødvendig å være påkoblet. Du skjønnmaler sakens realiteter. Anonymkode: db59e...a72 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Tenker ikke det skjer så mye, rustesting. Men det er allikevel verdt det. De trengte en oppvekning. Slik andre har sagt, hcg er ikke noe særlig i systemet hos ikke-rusmisbrukere. Og et enda større men er at de i det hele tatt testa for annen rus enn alkohol. Det er ikke vanlig, så noe har medført at de tok utvidede tester. Enten at han kjørte rart, eller virket ruset Anonymkode: d54be...501 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen til min søster ble tatt i trafikkontroll etter en guttetur der han hadde røyket hasj. Det var lenge etter, men det sitter visst i kroppen. Det var jo helt idiotisk av han, men tror ikke han skjønte at det ville sitte så lenge i. Dette er ikke noe han driver med på daglig basis. Det ingen hadde regnet med var at politiet da (automatisk?) leverer en bekymringsmelding til barnevernet😬 min søster er nå helt fra seg. Dette er to oppegående foreldre som har alt på stell, men må nå møte barnevernet, som sier de må forberede seg på hjemmebesøk. Hva kan de vente seg? Kan de si at han er uegnet som far? Hvor lenge kan de vente å være under barnevernet? Kan han pålegges rustetst? «Tilbudt» veiledning? Får barnehage og skole automatisk beskjed? Kan de ta kontakt med andre rundt dem? Andre evt. konsekvenser? barna er 2, 7 +at han har et eldre barn fra tidligere. Anonymkode: 18141...405 De sjekket bare ut, er jo noe de må når de får melding fra politiet om å kjøre i hasjrus. Hvor omfattende en sånn bv undersøkelse er kommer helt an på og er gjerne i samarbeid med foreldrene. Det skal gjøres minst mulig inngripen. Anonymkode: 428a2...d0c
SPOCA Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Så bra han ble tatt. En rusmisbruker har verken noe bak rattet eller sammen med barn å gjøre. 8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Røyke en helg sitter ei uke ca. Røyker du daglig så sitter det i 3 måneder. Det lagres i fettet og er avhengig av forbrenningen min. De stopper ikke bare folk ut av det blå for rustest. De skal være mistanke eller synlig beruset. Så denne mannen har ikke reint mel i posen. Har nok skjedd flere ganger, men denne gangen meldte politiet videre. Rustester, møter, veiledning og hjemmebesøk. Ser barnevernet en bekymring ber de om å hente inn opplysninger fra barnehage,skole, helsestasjon og lege. De har 3 måneder på seg før de kan vurdere å avslutte saken eller gå videre. Hilsen ei som selv ble meldt pga hasjrøyking og slet med barnevernet i et år. Anonymkode: 8dc84...36a 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli Slapp helt av! Om dere er gode foreldre, og det er tydelig under hjemmebesøk/i samtale, samarbeider med barnevernet og er ærlige, vil ikke barnevernet reagere dersom noen røyker hasj av og til når de ikke er med barna. Anonymkode: 79896...83d 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli Han må ta urinprøve en periode. Samboer var gjennom det samme, men dette var før vi fikk barn. Han holdt også på å miste lappen bare pga dette. Det er veldig strengt. Jeg ble gravid da han var inne i systemet og drev med de urinprøvene, men de sa ingenting om det. Klarer fyren å holde seg unna så går alt helt fint. Anonymkode: e65af...a62
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen til min søster ble tatt i trafikkontroll etter en guttetur der han hadde røyket hasj. Det var lenge etter, men det sitter visst i kroppen. Det var jo helt idiotisk av han, men tror ikke han skjønte at det ville sitte så lenge i. Dette er ikke noe han driver med på daglig basis. Det ingen hadde regnet med var at politiet da (automatisk?) leverer en bekymringsmelding til barnevernet😬 min søster er nå helt fra seg. Dette er to oppegående foreldre som har alt på stell, men må nå møte barnevernet, som sier de må forberede seg på hjemmebesøk. Hva kan de vente seg? Kan de si at han er uegnet som far? Hvor lenge kan de vente å være under barnevernet? Kan han pålegges rustetst? «Tilbudt» veiledning? Får barnehage og skole automatisk beskjed? Kan de ta kontakt med andre rundt dem? Andre evt. konsekvenser? barna er 2, 7 +at han har et eldre barn fra tidligere. Anonymkode: 18141...405 Hvis man som forelder blir tatt av politiet når man har brukt narkotika så er det automatisk bekymringsmelding til barnevern, UANSETT. Så lenge de er sammen og hun ikke har planer om å gå fra han med barna så vil de nok åpne sak og prate med barnehage, skole og helsestasjon og så blir det henlagt etter et par uker. Hvis man bruker andre rusmidler enn det som er lovlig så blir man meldt til barnevernet om man blir tatt og har mindreårige barn. Noe jeg synes er helt merkelig, for jeg kjenner flere som sliter fordi foreldrene misbrukte alkohol enn cannabis men det er nå sånn loven er, og som foreldre så må man følge den eller så blir privatlivet invadert så mye at man ikke har noe igjen til slutt. Hadde han vært min partner så hadde jeg gjort det slutt. At man er villig til å ta en slik risiko med barn i hus og alt som kommer med denne hendelsen etterpå er for meg ubegripelig. Anonymkode: 5052b...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man som forelder blir tatt av politiet når man har brukt narkotika så er det automatisk bekymringsmelding til barnevern, UANSETT. Nei, dette er ikke riktig. Anonymkode: f5156...f9d 1
veronica<3 Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Tråden er ryddet for debatt rundt ulovlige rusmidler, nedsettende innlegg, samt innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod.
Wilma89 Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli Barnevernet vil nok gjøre en tre måneders undersøkelse. Da kommer de på hjemmebesøk og innhenter informasjon fra skole, barnehage, fastlege osv. Mannen vil nok også blir bedt om å levere urinprøver. Er alt på stell blir saken avsluttet etter tre måneder. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Tenker det blir godt for moren også å se at faren klarer å ta rene rusprøver over lengre tid. Da klarer han ikke skjule bruken i denne perioden👍 Anonymkode: 0f88f...a0d 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli Dette går helst bra. Bv kommer og prater med foreldrene, barna, eventuelt bhg/skole. Om han ikke røyker mer vil dette vises på en prøve. Anonymkode: f5b21...1eb 2
Flintis Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mannen til min søster ble tatt i trafikkontroll etter en guttetur der han hadde røyket hasj. Det var lenge etter, men det sitter visst i kroppen. Det var jo helt idiotisk av han, men tror ikke han skjønte at det ville sitte så lenge i. Dette er ikke noe han driver med på daglig basis. Det ingen hadde regnet med var at politiet da (automatisk?) leverer en bekymringsmelding til barnevernet😬 min søster er nå helt fra seg. Dette er to oppegående foreldre som har alt på stell, men må nå møte barnevernet, som sier de må forberede seg på hjemmebesøk. Hva kan de vente seg? Kan de si at han er uegnet som far? Hvor lenge kan de vente å være under barnevernet? Kan han pålegges rustetst? «Tilbudt» veiledning? Får barnehage og skole automatisk beskjed? Kan de ta kontakt med andre rundt dem? Andre evt. konsekvenser? barna er 2, 7 +at han har et eldre barn fra tidligere. Anonymkode: 18141...405 De blir innkalt til samtale hos barnevernet som vil vurdere om det skal opprettes undersøkelse. Denne varer i 3 måneder. Den kan utvides til 6 måneder om de finner grunn til dette. Etter undersøkelsen blir det fattet vedtak om alt fra henleggelse til oversending til fylkesnemnda for barnevernsaker der en eventuell omsorgsovertakelse blir vurdert. Undersøkelsen omfatter samtaler med dere, dere og barna, bare barna, hos barnevernet, i hjemmet, på skole og i barnehage. Det omfatter også samtale med skole og barnehage. Så innhenter de opplysninger hos fastlege, og annet helsepersonell. Drar de på litt blir det hos arbeidsgiver, besteforeldre tanter og onkeler også. De bør 1. Kjøpe seg en stor ringperm og opprette en mappe på datamaskinen. 2. Kontakte fastlegen å sørge for at kommunikasjon foregår skriftlig med skriftlig spørsmål og svar. 3. Kontakte advokat og vurdere om denne skal være med på telefonen på møter med barnevernet. 4. Pust, vær rolig, ikke klag på hverandre. 5. Blir de tilbudt veledning er det sikkert lurt å ta med seg. Varigheten med denne prosessen er vanskelig å si, kanskje 3 mnd til et år om de da ikke får en ny bekymringsmelding og må undersøke denne. 1 1
Snok1 Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og barna vil nok påvirkes nye mer om BV tar barna etter utslag på en test. BVT tar ikke over omsorgen etter én test. Det har aldri skjedd. Noen har kanskje hevdet dette, men da er grunnene andre og/eller flere. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli Å gud å mange skriver om hvor lenge det sitter i kroppen og blabla.... Fuckings avsporing. Jeg varslet min helsesøster på skolen en gang om min mors hasjbruk. Ja, barnevernet kom innom på besøk. Og saken ble avsluttet, siden det ikke ble funnet noe graverende. Sånn. Det er liksom ikke så big deal. Ikke en gang når barnet sier ifra. Så bare å puste! Anonymkode: 96e55...2fe 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå