AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Jeg skriver det her siden det kan være aktuelt på gravsteder. Nå som der er så tørt er det kjekt med ei selvvanningskasse på gravstedet, og de jeg har funnet hittil har vært så dyre. Det var innen jeg oppdaget denne på Europris . Nå er den på tilbud til ca kr 150,- (halv pris). Det er ikke så stort vannreservoar, men er bedre enn ingenting. Det eneste er at man må bore hull selv litt opp på kassa, for den er nok egentlig beregnet til å stå under tak. Noen som har den? Anonymkode: 82ff4...223
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Skal den være nedgravd i bedet foran gravsteinen? Anonymkode: ff910...ef5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Jeg ville sjekket at den var frostsikker før jeg gravde den ned. Ellers så den veldig kjekk ut Anonymkode: 400a6...eb9
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal den være nedgravd i bedet foran gravsteinen? Anonymkode: ff910...ef5 Ja, det er meningen. Ser forøvrig flere som har noe lignende. De er der gjennom vinteren, men det er en enkel sak å ta den opp om høsten også. Anonymkode: 82ff4...223
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:18 #5 Skrevet søndag kl 07:18 Jeg vil bare komme med en liten tilleggskommentar ang. det med boring av hull. Jeg oppdaget at man kan lage hull i de som holder platen nedi oppe, altså like under der jorda skal være. Den er m.a.o. laget for å stå ute også. Greit å lese bruksanvisningen 🙈 Det har forøvrig regnet helt siden jeg satte den ned (typisk), men veldig kjekt å ha slikt når man bor langt unna. Anonymkode: 82ff4...223
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:45 #6 Skrevet søndag kl 07:45 Takk for at du dro opp tråden igjen. Jeg hadde planlagt å kjøpe et par, men jeg glemte det. Nå har jeg lagt inn på "klikk og hent" så da får jeg de i morgen 😊 Anonymkode: 400a6...eb9 1
Millimani Skrevet søndag kl 17:13 #7 Skrevet søndag kl 17:13 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vil bare komme med en liten tilleggskommentar ang. det med boring av hull. Jeg oppdaget at man kan lage hull i de som holder platen nedi oppe, altså like under der jorda skal være. Den er m.a.o. laget for å stå ute også. Greit å lese bruksanvisningen 🙈 Det har forøvrig regnet helt siden jeg satte den ned (typisk), men veldig kjekt å ha slikt når man bor langt unna. Anonymkode: 82ff4...223 Selvfølgelig er den laget for å stå ute. Du kommer til å se veldig mange tilsvarende løsninger hvis du spaserer mellom andre graver. Det er veldig vanlig med selvvanning på gravsteder.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:34 #8 Skrevet søndag kl 18:34 Millimani skrev (1 time siden): Selvfølgelig er den laget for å stå ute. Du kommer til å se veldig mange tilsvarende løsninger hvis du spaserer mellom andre graver. Det er veldig vanlig med selvvanning på gravsteder. Joda, men denne er ikke laget spesielt for gravsteder. Egentlig er den nok beregnet for å stå oppi plantekasser. Jeg lagde først hull i sidene før jeg oppdaget at det var stanset ut til hull et annet sted. Nedgravingskasser er garantert frostfrie, så vet ikke helt med denne, men skal prøve eller evt. ta den opp til høsten. Anonymkode: 82ff4...223
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #9 Skrevet i går, 09:29 Lurt å undersøke om det er lov på din kirkegård. Finns ofte regler som regulerer hva man kan ha på en grav. Anonymkode: 7ad38...189
Kålrota Skrevet i går, 09:30 #10 Skrevet i går, 09:30 Vi kjøpte en sånn kasse ssmken med gravsteinen, veldig kjekt på sommeren. Flott hvis det finnes rimeligere alternativ nå. 1
MiominMio Skrevet i går, 11:40 #11 Skrevet i går, 11:40 Hva skjer når det kommer tele i jorda på vinteren. Vil kassen tåle det? Ser for meg at den vil sprekke. Og så bør man sjekke hvor dypt må du grave, hvor mye plass tar den? Ofte er det slik at man kan ikke grave for mye ut fra gravstedet. Regner med du har bedd foran og ikke plate? Synes den så super ut altså, men bare lurte
AnonymBruker Skrevet i går, 17:11 #12 Skrevet i går, 17:11 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lurt å undersøke om det er lov på din kirkegård. Finns ofte regler som regulerer hva man kan ha på en grav. Anonymkode: 7ad38...189 Det er lov med selvvanningskasse på kirkegården, - mange som har det. Anonymkode: 82ff4...223
AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #13 Skrevet i går, 17:16 MiominMio skrev (5 timer siden): Hva skjer når det kommer tele i jorda på vinteren. Vil kassen tåle det? Ser for meg at den vil sprekke. Og så bør man sjekke hvor dypt må du grave, hvor mye plass tar den? Ofte er det slik at man kan ikke grave for mye ut fra gravstedet. Regner med du har bedd foran og ikke plate? Synes den så super ut altså, men bare lurte Den er som mange andre selvvanningskasser på kirkegården i str, så sånn sett skal det gå greit (har bed ja). Alle jeg har sett har de der på vinteren også. Har ei venninne som har maken, og det har gått greit, men det er sikkert best om det er minst mulig vann i kassa. Mulig jeg tar den opp før frosten, ser an litt. Anonymkode: 82ff4...223
MiominMio Skrevet i går, 18:45 #14 Skrevet i går, 18:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er som mange andre selvvanningskasser på kirkegården i str, så sånn sett skal det gå greit (har bed ja). Alle jeg har sett har de der på vinteren også. Har ei venninne som har maken, og det har gått greit, men det er sikkert best om det er minst mulig vann i kassa. Mulig jeg tar den opp før frosten, ser an litt. Anonymkode: 82ff4...223 Takk for svar Har aldri sett noen her på kirkegårdene hvor vi bor så dette var ikke dumt egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå