Gå til innhold

Tv-titting i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Sønnen min på 2år går i familiebarnehage,drevet i privat hjem. Vanligvis er det mannen min som leverer.Denne uka har jeg levert,og da jeg gikk forbi vindu inn til stua så jeg at tv`n stod på. Det var først i dag at jeg registrerte at det var vindu inntil bh(vanskelig å skille vinduene da husene ligger så tett)

Er det bare meg som syntes dette ikke hører hjemme i bh???Har jo skjønt hvorfor sønnen min har pratet om å se på tv om morgenen når vi gjør oss klare til å dra.....

Kommer til å ta det opp med hun som driver bh i morgen tror jeg....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan jo hende at tv står på en liten stund på morgenen for å starte dagen på en rolig måte for både barn og voksne :forvirret:

Men får jo håpe at tv blir slått av etter en liten rolig morgenstund da. Barn går jo ikke i barnehage for å se på tv hele dagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Joa,det kan tenkes,men jeg leverer runt 8.45-9, og da har vel dagen begynt for lenge siden???Mange av barna er der rundt7.30

Gjest Gjest
Skrevet

Er ellers fornøyd med alt de gjør,er veldig mye ute på ulike aktiviteter og har stadige prosjekter på gang. Kanskje derfor jeg ble litt satt ut,hadde ikke forventet dette....

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Men var det barnehageområdets vindu, eller kan det ha vært et annet vindu i samme bolig? Vet ikke om den som driver barnehagen bor alene, jeg, eller om det kan være andre mennesker der (ektefelle, barn?) som har en fridag og ser på TV i et annet rom?

Gjest Gjest
Skrevet

Det var bhs vindu.Sønnen min stod klistra til skjermen... Familien til eier oppholder seg ikke i stua når bh er åpen

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Det var bhs vindu.Sønnen min stod klistra til skjermen... Familien til eier oppholder seg ikke i stua når bh er åpen

Ja, da ble det straks litt verre... Tror jeg ville tatt det opp, jeg. Det kan jo selvfølgelig ha vært en spesiell årsak til TV akkurat den dagen, men synes ikke akkurat at TV hører hjemme i en barnehage til vanlig, nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Tv`n har nok stått på alle dagene,bare ikke jeg som har fått det med meg.Spurte mannen min,men han går motsat vei,så han har ikke sett det. Tror jeg skal spørre om det er vanlig og si fra at jeg ikke liker det!!

Gjest Ester
Skrevet
Er ellers fornøyd med alt de gjør,er veldig mye ute på ulike aktiviteter og har stadige prosjekter på gang. Kanskje derfor jeg ble litt satt ut,hadde ikke forventet dette....

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du ble så satt ut, jeg. Hvis du ikke er prinsipielt mot tv, da, men da burde du vel ha forsikret deg om at de ikke skulle ha på tv når barnet begynte der? Du sier jo at de gjør mye og er mye ute? Det er vel ikke noe skadelig på tv på formiddagen, og så små barn sitter da ikke og ser på tv i timesvis?

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke mot tv,så lenge det er i små doser. Syntes bare det ikke passer å ha på tv på morgenen i en bh.Hvis det er for å få en myk start er det mye annet de kan gjøre. Lesestund,musikkstund.

Har ikke tenkt tanken at barnehager ser på tv,har derfor ikke spurt om dette. Uansett svar hadde vi jo ikke hatt noe mulighet til å takke nei til plassen,er jo ikke overflod av ledige bhplasser i bydelen min(eller landet generelt).Men det er en annen diskusjon!

Gjest Ester
Skrevet
Uansett svar hadde vi jo ikke hatt noe mulighet til å takke nei til plassen,er jo ikke overflod av ledige bhplasser i bydelen min(eller landet generelt).Men det er en annen diskusjon!

Ja, det er jo sant. Tenkte ikke på det, har ikke barn i barnehage lenger. Men jeg ville ikke brydd meg noe om det så lenge jeg var fornøyd ellers og at de var ut osv. Men føler du at det er feil får du vel ta det opp.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer nok til å høre med eieren så få jeg se hva hun sier

Gjest LoisLane
Skrevet

Opplevde det samme i min barnehage. Synes svært lite om at frokost-tv skal stå på i barnehagen. Det sendes da nyheter og reklame ganske ofte, det er ikke noe jeg synes at min treåring skal se på.

Hadde tenkt til å ta det opp, men tv'en forsvant før jeg rakk det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...