Gå til innhold

Hvordan bli kvitt husfluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De flagrer og flyr i Kamikaze fart over hele huset. Og nå når det er så varmt og fuktig så går de rett på det som utsondrer noe deilig, nemlig meg. Jeg klikker snart. 

Noen tips til å bli kvitt faenskapet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aaaah sliter med det samme. Det er ekstremt mange i år eller? 

Jeg tar de med fluesmekkeren. Men innen de tre er døde har det kommet tre nye inn… 

Anonymkode: a0975...aac

AnonymBruker
Skrevet

Myggnetting 

Anonymkode: f18a3...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Det trikset med pose og vann!

Fyll en brødpose 1/3 med vann, og heng ved vindu eller verandadør.

Jeg har gjort det, er et triks de bruker i syden, jeg ser de ekle fluene fly mot brødposen og snur så fort de kan. 

Speilbildet deres i vannet blir visst et stort monster pga hvordan øynene deres fungerer:)

Anonymkode: 64224...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du bor. Bor du i landbruksområde så følger det fluer med dyra og det er umulig å unngå. Må bare ha fluesmekker og gå en runde med den av og til. 

Pose i vindu hjelper ikke,ha da heller myggnetting i. Ser så stygt ut med de posene og! Men fluer og mygg kommer inn hver gang du åpner ytterdør og,så det er bare noe som følger med sommeren. 

Anonymkode: 7f2bb...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Zalo og vann? 

Anonymkode: 3d64e...802

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hvor du bor. Bor du i landbruksområde så følger det fluer med dyra og det er umulig å unngå. Må bare ha fluesmekker og gå en runde med den av og til. 

Pose i vindu hjelper ikke,ha da heller myggnetting i. Ser så stygt ut med de posene og! Men fluer og mygg kommer inn hver gang du åpner ytterdør og,så det er bare noe som følger med sommeren. 

Den posen hjelper hos meg jo, snakk for deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

steng alle vinduer og dører

Anonymkode: dfc15...e15

AnonymBruker
Skrevet

Innsektsspray og gjennomtrekk her🙄vet ikke det er bra å gå i men hater fluer 🥹

Anonymkode: 8d1fd...f6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den posen hjelper hos meg jo, snakk for deg selv. 

Det er det jeg gjør,det funker ikke på de lokale fluer her. Men du har kanskje en annen type fluer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

steng alle vinduer og dører

Anonymkode: dfc15...e15

Det er trykkoker nok her. Terrassedør må stå åpen ellers dævver jeg. 

Det plastposetrikset skal jeg prøve. Bor i Oslo, så langt til en ku her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det jeg gjør,det funker ikke på de lokale fluer her. Men du har kanskje en annen type fluer?

Store ekle svarte og summende. Jeg sitter og ser på plastposen nå, og insekter som flyr mot den, svinger unna. Jeg ser jo det skje, så det fungerer jo. Den henger på siden her. 

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (32 minutter siden):

De flagrer og flyr i Kamikaze fart over hele huset. Og nå når det er så varmt og fuktig så går de rett på det som utsondrer noe deilig, nemlig meg. Jeg klikker snart. 

Begynn med å øke renslighet generelt, i heimen. 
Søppel, tomflasker, renhold generelt. Dernest netting foran åpne vinduer/dører. Så er problemet løst.

Anonymkode: d7e30...7ba

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er du sikker på at de kommer inn gjennom åpne dører og vinduer? Jeg hadde det problemet i åresvis, med drøssevis med fluer fra tidlig vår til sen høst. Fant ut hva det skyldes når vi skulle bytte vinduer. Her kveld og natt så leter fluene etter steder å gjemme seg/sove. Og rundt vinduene våre var det små sprekker som de klemte seg inn i (både i pakningene og rundt vinduene, veldig gamle vinduer som var dårlig instalert). De klemte seg inn rundt alle pakningene, og siden det var noen små sprekker/åpninger på innsiden også så kom de seg hele veien inn (de tar lett feil når de våkner hvis det er varmere inne eller like varmt ute som inne). 

Vi så det veldig tydelig når vi tok av listene rundt vinduene, da kom litt slappe fluer kravlene ut rundt vinduene. Ikke rart jeg følte at det var litt vel mye fluer inne hele tiden 🤣

Etter bytte av vinduer så har jeg knapt hatt en eneste flue inne i huset selv om verandadøren står åpen 70% av døgnet.

Endret av Evot_i_skogen
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 10.39):

Søppel, tomflasker, renhold generelt. Dernest netting foran åpne vinduer/dører. Så er problemet løst.

Det er lett å si når man bor i blokk! Jeg har strøken leilighet, jeg. Men når det bor mange mennesker rundt deg på alle kanter, så er det alltid noen som er griser. De ødelegger naturlig nok for de som ikke er det. Så selv om leiligheten min er ren og pen, så kommer de slitsomme fluene inn SEKUNDET jeg åpner balkongdøren. Samme med fruktfluer. Det er så forb*nna ekkelt.

Anonymkode: 85e43...381

Skrevet
Stor pike skrev (På 24.7.2025 den 10.05):

Du må slutte å være så deilig,  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 10.39):

Har ingen ting med renslighet å gjøre. Har man fluer så har man fluer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 10.34):

Store ekle svarte og summende. Jeg sitter og ser på plastposen nå, og insekter som flyr mot den, svinger unna. Jeg ser jo det skje, så det fungerer jo. Den henger på siden her. 

Hehe,ja du må leve i troen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...