Gå til innhold

Er vanlige barnehage ansatte virkelig så dømmende?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare andre foreldre som er det? 😅

Jeg er høygravid og 100% sykemeldt pga bekkenet, jeg sliter med å ta vare på 2 åringen alene så han går i barnehagen. mannen har nå 4 ukers ferie, siden mandag, og jeg blir nesten stresset når vi leverer ungen i barnehagen, da jeg føler jeg blir veldig dømt. Føler stor trang til å forsvare meg selv. Vil ikke at barnehagen skal vite at vi har levert han i 4 dager mens vi har ferie. Vi har gjort det så vi kunne bruke 3 av disse dagene på alt av husprosjekter vi ikke har fått unnagjort. I dag skal vi reise på ferie, men vi leverte i barnehagen først, slik at vi skulle få pakket og ordnet klar huset mens vi var alene, så skal vi hente barnet ekstra tillig for å reise. Og igjen føler jeg meg kjempe dømt og sto nesten å stammet nervøst mens jeg overforklarte situasjonen til de ansatte. 🫣  det er ikke det at de ansatte har sagt eller gitt utrykk på noen som helst negativ måte, men bare at jeg har blitt så påvirket av alt som har blitt sagt i media og på nett...

Så spørsmålet er: er virkelig de ansatte så dømmende som det virker i media? Eller bryr de seg egentlig ikke?🫠

Anonymkode: 7a31a...24a

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er andre er ikke

Men vær glad du ikke bor i Sverige da hadde dere ikke fått brukt barnehagen. Har foreldre fri, ferie eller sykmeldt har en ikke rett på å bruke barnehagen.

Anonymkode: 288bf...86b

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Spiller det noen rolle hva andre mener? Du er da voksen og ansvarlig for egne handlinger. Om du føler det er best på den måten, og på toppen ikke har en helse til å underholde en liten aktiv krabat er det da greit. 
Hadde du sendt ungen i barnehagen for å gå på dagfylla hadde det vært litt mer kritikkverdig 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er overfølsom.

Anonymkode: a9132...7d5

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er høygravid og 100% sykemeldt pga bekkenet, jeg sliter med å ta vare på 2 åringen alene så han går i barnehagen. mannen har nå 4 ukers ferie, siden mandag, og jeg blir nesten stresset når vi leverer ungen i barnehagen, da jeg føler jeg blir veldig dømt. Føler stor trang til å forsvare meg selv. Vil ikke at barnehagen skal vite at vi har levert han i 4 dager mens vi har ferie. Vi har gjort det så vi kunne bruke 3 av disse dagene på alt av husprosjekter vi ikke har fått unnagjort. I dag skal vi reise på ferie, men vi leverte i barnehagen først, slik at vi skulle få pakket og ordnet klar huset mens vi var alene, så skal vi hente barnet ekstra tillig for å reise. Og igjen føler jeg meg kjempe dømt og sto nesten å stammet nervøst mens jeg overforklarte situasjonen til de ansatte. 🫣  det er ikke det at de ansatte har sagt eller gitt utrykk på noen som helst negativ måte, men bare at jeg har blitt så påvirket av alt som har blitt sagt i media og på nett...

Så spørsmålet er: er virkelig de ansatte så dømmende som det virker i media? Eller bryr de seg egentlig ikke?🫠

Det er nok heller samvittigheten din som snakker, du føler på litt dårlig samvittighet fordi barnet er i barnehagen mens dere har fri. Det er jo greit å gjøre det sånn så man får unna ting som skulle vært gjort hjemme, Men det er viktig at barnet også får "fri" og slipper hele dager når dere begge er hjemme, travelt i barnehagen for de små. Men så lenge dette ikke blir gjort hele tiden, må det være greit, tenker jeg.

Anonymkode: 814a3...eb7

• Liker 24
Skrevet

Jeg leverte også mitt barn i barnehage da jeg var høygravid og sykemeldt.  Ingen som sa noe men jeg hadde problemer med å aktivisere barnet hjemme,  jeg klarte nesten ikke å gå.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva er det du mener de ansatte dømmer deg for her? Tråden er ikke mulig å få tak i innholdet på.

Problemstillingen her er vel at du går sykemeldt, gravid og skal på ferie? Ferie som sykemeldt er ikke ok. At ungen går i bhg er da normalt, bortsett fra at barn og skal ha ferie i tre sammenhengende uker fra bhg? 

Anonymkode: cae5d...763

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mor selv, og mine barn har hatt ferie når jeg har fri. Og for meg er det ubegripelig at far har ferie, men velger å sende barnet i barnehagen, for å pakke? At du er sykemeldt er en annen sak. 

I Norge er regelverket alt for raust med oss foreldre, og det stilles ikke forventninger til at vi er sammen med egne barn på fritiden. Okei, så er det 4 uker ila. et helt år, men det er det hele. Hver forelder har 5 uker ferie i året, og mange sliter med å få til de 4 pålagte ukene for eget barn - som er helt på jordet når et foreldrepar tilsammen har 10 uker ferie. 

Anonymkode: 3ed33...b14

• Liker 15
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns det er unødvendig å levere et barn i bhg mens man pakker for å reise, høresq helt årlig ut som dere er på jakt etter mest mulig barnefri. Og som en over tenker jeg det er samvittigheten din som snakker, for du vet at du burde la barnet være mer hjemme. 

Anonymkode: 6f2c0...3ca

Hva er problemet med å levere barnet i barnehagen mens foreldre gjør unna nødvendig ting? Som både tidligere barnehageansatt og forelder selv kan jeg garantere at ungen koser seg mer noen timer med venner og kjente i barnehage enn å sitte alene mens mor og far driver med pakking. Barnehagen er ikke et fengsel der ungen plasseres i et bur i mørket en hel dag.

Anonymkode: f3904...342

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

"Vi har gjort det så vi kunne bruke 3 av disse dagene på alt av husprosjekter vi ikke har fått unnagjort. I dag skal vi reise  ferie"

Hvis du er høygravid og sykmeldt, men likevel klarer "husprosjekter" samt å reise på ferie, så synes jeg det er merkelig prioritering å levere barnet i barnehagen i ferien, men def om det...

Anonymkode: 64431...681

• Liker 41
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Som ansatt i barnehagen=
Lever barnet ditt. Det har det fint og trygt med venner og ansatte. Du betaler for plassen, det er min arbeidsplass.

Det er ikke værre enn det.

Dere er så vanvittig hårsåre her på KG/ jorden til tider🙃

Anonymkode: 4b762...1df

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Vi har gjort det så vi kunne bruke 3 av disse dagene på alt av husprosjekter vi ikke har fått unnagjort. I dag skal vi reise  ferie"

Hvis du er høygravid og sykmeldt, men likevel klarer "husprosjekter" samt å reise på ferie, så synes jeg det er merkelig prioritering å levere barnet i barnehagen i ferien, men def om det...

Anonymkode: 64431...681

hva tenker du er problemet egentlig?

Anonymkode: f3904...342

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De har ikke gjort noe som helst som gir deg inntrykk av at de dømmer deg, men du  har altså konstruert deg et problem rundt dette uansett? Nå må du ta deg litt sammen her.

Tror du at butikkansatte dømmer deg når du kjøper usunn mat eller nedprioriterer mat også, eller?

Anonymkode: 8a7b0...469

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er det du mener de ansatte dømmer deg for her? Tråden er ikke mulig å få tak i innholdet på.

Problemstillingen her er vel at du går sykemeldt, gravid og skal på ferie? Ferie som sykemeldt er ikke ok. At ungen går i bhg er da normalt, bortsett fra at barn og skal ha ferie i tre sammenhengende uker fra bhg? 

Utenlandsturer må vel godkjennes av legen (og NAV?), men generelt er det vel null problem å reise bort som sykmeldt. Mener du familien må holde seg hjemme i år? Eller at bare far og barn skal dra?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ferie som sykmeldt er da ok. Ts er høygravid og går over i permisjon snart da uansett. 

Anonymkode: 21b4c...d35

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har betalt for å ha barnet ditt i barnehagen, så den kan du bruke uten dårlig samvittighet. De ansatte er lønnet for å ta seg av barna som er der, om de ønsker en annen jobb så får de søke seg bort. En barnehageavdeling blir fort lagt ned/slått sammen dersom foreldre slutter å levere barna sine der - der burde kanskje de ansatte gitt en tanke til😉

Anonymkode: f5990...fb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som dømmer deg, dette er utelukkende noe du føler…. 

Anonymkode: e77f0...a1d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fint at barnet kan være i barnehagen,  så er det hvertfall sammen med noen som har lyst til å være sammen med det. 

Anonymkode: 41036...313

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fint at barnet kan være i barnehagen,  så er det hvertfall sammen med noen som har lyst til å være sammen med det. 

Anonymkode: 41036...313

Så mye som barnehageansatte klager på at det er barn i barnehagen faller ditt innlegg på sitt eget premiss.

Anonymkode: 115b9...70d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...