AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Hei Jeg trenger ny overmadrass og ser de nå har tilbud på IKEA. Jeg skal prøve å få prøvd, men hadde vært fint å få noen pekepinner på hva jeg skal se etter. Jeg ligger på siden, men prøver å snu meg. Jeg har mye problemer med kroppen, og må bygge opp mellom beina, fra skrittet og til anklene når jeg ligger på siden, samt ha en stor hotellpute bak meg så jeg ikke finner på å snu meg på ryggen (gjør likevel av og til det og får store smerter). Jeg har snudd meg så mye at trekket på den overmadrassen jeg har har vridd seg med, og det er ikke mulig å fikse. Er store opphopninger med tøy som er vonde å ligge på. Jeg snur meg mindre nå enn før da, så den verste spinningen på overmadrassen er over. Jeg har muskel og skjelettsykdom, og en mislykket hofteproteoperasjon bak meg. Var mer turbo før operasjonen 🤪 Jeg har tenkt en tykkere overmadrass gjerne vil være bedre når det kommer til å ikke vri trekket sånn, men vet ikke om det stemmer? (Målet er å ikke snu meg, men å ligge på den siden som fungerer best. Jeg må nok ha en del støtte i madrassen, men er ikke sikker.) Jeg blir varm om sommeren, og kald på vinteren. Sover alltid med nattøy. Jeg er liten av vekst lav normal bmi, og lav i høyden. Legger ved link til overmadrassene, og tusen takk for hjelpen 😊 https://www.ikea.com/no/no/search/?q=overmadrass 120&sort=PRICE_LOW_TO_HIGH Anonymkode: c5124...a7c
FrkSolsikke Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Jeg kjenner ikke til IKEA sine overmadrass. Men det er viktig for deg å vite at en overmadrass ikke gir deg støtte eller fasthet, det er det madrassen under som gjør. Overmadrass er mest for hygiene og komfort. Trenger du mye støtte og sone-tilpassing, er det hovedmadrassen din som bør byttes, altså den som ligger under overmadrassen din. Latex overmadrass puster mye mer enn skumgummi. Skumgummi overmadrass er rimeligere, men blir mye klammere. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli FrkSolsikke skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner ikke til IKEA sine overmadrass. Men det er viktig for deg å vite at en overmadrass ikke gir deg støtte eller fasthet, det er det madrassen under som gjør. Overmadrass er mest for hygiene og komfort. Trenger du mye støtte og sone-tilpassing, er det hovedmadrassen din som bør byttes, altså den som ligger under overmadrassen din. Latex overmadrass puster mye mer enn skumgummi. Skumgummi overmadrass er rimeligere, men blir mye klammere. Tusen takk ☺️ Jeg så bare på IKEA at det stod i beskrivelsene at noen gav mer støtte enn andre, så det var derfor jeg tenkte på det. Noen var mer fastere, mens andre var mer myke. Sengen under er ok tror jeg. Kan i hvert fall ikke bytte den nå, men overmadrassen burde vært skiftet en stund nå. Skal notere meg ned latex. Er villig til å betale litt mer, for tok billigste de hadde på lager i sin tid, for det var det jeg hadde råd til da. Takk igjen 😊 Anonymkode: c5124...a7c
FrkSolsikke Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Sett av god tid når du drar på IKEA, ligg i de forskjellige overmadrassene, kjenn hvordan det føles for deg, både når du ligger på ryggen og på siden slik du sover mest. Anbefaler deg å kjøpe en overmadrass hvor trekket kan tas av og vaskes på 60 ° grader. det er viktig å vaske trekket jevnlig, for hygienen. NB: som regel skal man ta på trekket etter vask, når trekket er litt fuktig, da er det lettere å strekke det på. Hvis det er helt tørt, er det ofte vanskelig å få det på, og man kan revne det hvis man drar det for hardt. Anbefaler derfor at du kjøper en madrassbeskytter også, det er et litt tykt «laken» som ligger oppå madrassen, men under lakenet ditt, som gjør at det lettere for deg å få vasket madrass beskytteren, istedenfor hele overmadrea-trekket. Lykke til. 😀 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli FrkSolsikke skrev (Akkurat nå): Sett av god tid når du drar på IKEA, ligg i de forskjellige overmadrassene, kjenn hvordan det føles for deg, både når du ligger på ryggen og på siden slik du sover mest. Anbefaler deg å kjøpe en overmadrass hvor trekket kan tas av og vaskes på 60 ° grader. det er viktig å vaske trekket jevnlig, for hygienen. NB: som regel skal man ta på trekket etter vask, når trekket er litt fuktig, da er det lettere å strekke det på. Hvis det er helt tørt, er det ofte vanskelig å få det på, og man kan revne det hvis man drar det for hardt. Anbefaler derfor at du kjøper en madrassbeskytter også, det er et litt tykt «laken» som ligger oppå madrassen, men under lakenet ditt, som gjør at det lettere for deg å få vasket madrass beskytteren, istedenfor hele overmadrea-trekket. Lykke til. 😀 Tusen takk ☺️ Jeg har madrassbeskytter, men vil fornye den og nå. Jeg må få hjelp med å handle, og vet da ikke hvor mye tid jeg kan bruke på å teste ut madrasser. Jeg har ikke så mye nettverk, så må spørre noen mer perifere og da vil jeg ikke ta opp mer tid enn nødvendig. Ideelt sett så bør jeg ligge og snu og vende meg en god stund på flere madrasser for å se. Vil prøve å få til noe av det, men da greit å korte ned listen litt, av hensyn til den som eventuelt blir med. Anonymkode: c5124...a7c
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Opplever det samme, men tror neppe verken madrasstykkelse, oppbygning eller materiale vil hindre at stoffet utvides og bygger seg opp. Det du kan prøve er et silkelaken under lakenet. Da blir det lettere å snu seg og du slipper å "dra med deg" madrass-stoffet. Brukes mye på sykehjem, sykehus etc for enklere snuing. Sjekk ut "glidelaken" hos feks. Enklere liv. Anonymkode: 77749...b38 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Opplever det samme, men tror neppe verken madrasstykkelse, oppbygning eller materiale vil hindre at stoffet utvides og bygger seg opp. Det du kan prøve er et silkelaken under lakenet. Da blir det lettere å snu seg og du slipper å "dra med deg" madrass-stoffet. Brukes mye på sykehjem, sykehus etc for enklere snuing. Sjekk ut "glidelaken" hos feks. Enklere liv. Anonymkode: 77749...b38 Tusen takk! ☺️ Fint med noen som forstår problemet. Jeg har faktisk jobbet i pleien, og brukte silkelaken, da særlig på tyngre, og mindre mobile brukere. Jeg har ikke tenkt det på meg selv, så takk for tipset. Jeg er mye mindre mobil nå enn før jeg fikk ny hofte, men kroppen prøver seg av gammel vane når jeg sover 🤪🤸♀️ Bygger som nevnt opp, for å unngå så store smerter, men ja. Må uansett ha ny overmadrass snart. Den jeg har er en del år. Anonymkode: c5124...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå