Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får inntrykk kvinner ved date glemmer å stille spørsmål, og vet ikke hva dem går til, men muligens forelskelsen oppsluker dem...  jeg regner med det er ulike grensesnitt i kvinner vedrørende demmes indre styrkeforhold. 

Stiller kvinner spørsmål om barn ved date? for å ikke få noen overraskelser. 

Stiller kvinner spørsmål om mannen ser for seg å fri og vil bli et ekteskap?

Anonymkode: 0c838...051

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge spørsmålene du nevner her er fullstendig uinteressante for min del i hvert fall. Jeg skal ikke ha barn og skal ikke gifte meg.

Anonymkode: f8c69...765

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På den tiden jeg datet turte jeg ikke å spørre om det fordi jeg var desperat og ville ikke ødelegge noe når det først var noen som ville ha meg. Ble kjæreste og etterhvert samboer med en fyr og barn var et tema i form av små kommentarer om "våre fremtidige barn", men etterhvert tok jeg det opp og det viste seg at han ikke visste om han ville ha barn. Jeg dumpet ham, og neste gang jeg var på date tok jeg opp dette veldig tidlig og sa at barn var så viktig for meg at et forhold med noen som ikke ville ha det var uaktuelt. 

Skal jeg ut på datingmarkedet på nytt kommer jeg dog ikke til å stole så veldig mye på hvordan de fremstiller seg selv i starten. Jeg kommer nok ikke til å date noen jeg ikke har god kjennskap til fra før slik at jeg vet hvordan de er i det lange løp. Jeg har brent meg flere ganger på at de lyver/tilpasser seg meg i starten for å få meg til å like dem, og så skrelles lag for lag av etterhvert i forholdet til de er en helt annen person.

Anonymkode: f1052...e06

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du spør som om det er sånn at folk vet, svarer sant og gjennomfører. 

Med min eks gikk vi gjennom alt det der super tidlig. Hele forholdet prata han om barn, barnebarn og hvordan vi skulle leve hele livet ilag. Vi ble faktisk gift. Og så gikk han da vi skulle få barn. Med begrunnelsen om at han ikke vil ha barn. Trodde faktisk ikke folk oppførte seg sånn, jeg var naiv.

Det har gjort at jeg uansett ikke stoler på hva en date vil svare. Og min strategi er mer å bli kjent over tid. Min nåværende date snakker om sine følelser rundt ekteskap og barn, uten sånne store vyer.

Anonymkode: a34a3...734

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får inntrykk kvinner ved date glemmer å stille spørsmål, og vet ikke hva dem går til, 

Anonymkode: 0c838...051

Jeg tror de fleste stiller, både kvinner og menn, stiller spørsmål til motparten når de er i en bli-kjent-fase, men de færreste har et skilt i pannen der det står "jeg svarer det jeg tror du vil høre".
Det er kun gjennom erfaring man vet om personen snakket sant eller ikke.

Anonymkode: 853c8...0d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånne ting har jeg avklart før jeg gidder å møtes for en date. Jeg hadde nok å velge i mellom.

Anonymkode: 45af0...dc5

Skrevet

Nei. Da jeg møtte min mann første gang varte daten i 13 timer, og vi snakket hele daten. Selvfølgelig spurte vi hverandre spørsmål. Jeg blir nysgjerrig på de jeg er interessert i. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring som flere andre her. Dette er ting vi snakket om tidlig, men et stykke ut i forholdet endrer han standpunkt. Tror ikke det er vond vilje, mer at man vurderer ting annerledes når forholdet begynner å kjennes seriøst ut. 

Anonymkode: 0cc50...448

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spør man om det som er viktig for deg når man dater. Men det betyr ikke at man ikke kan støte på folk som svarer det de tror man vil høre, eller at de ikke kan endre mening senere. Det er også fort gjort å misforstå hverandre fordi man har ulik erfaring og ulikt syn på ting. 

Anonymkode: 807a2...854

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Demmes? 

Anonymkode: 3fd09...509

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det avklart i chat om de ønsket barn og giftemål.

Jeg er ferdig med barn og hadde ikke noe stort behov for å gifte meg igjen.

Anonymkode: c75c7...706

Skrevet (endret)

De ubehagelige overraskelsene som dukker opp etter at man har involvert seg med en fyr, er jo selvfølgelig ikke noe han sitter og innrømmer på første eller andre date. Som at hvis jeg spør "Er du kontrollerende?" eller "Er du sykelig sjalu?", "Liker du å slå kvinner?" osv. så vil han jo ikke svare bekreftende på at joda, det er han. Da vet han jo at det aldri blir noen neste date! Eller mannen innrømmer jo ikke at "jeg er et svin som aldri gidder å vaske dass, det tenker jeg er kvinnens jobb!"... så det kommer også snikende etter en tid.

Ingen ved sine fulle fem innrømmer noe slikt under en samtale. Det er alltid noe som dukker opp snikende underveis i forholdet, etter at man har investert følelser i det.

Endret av Million
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...