Gå til innhold

Fordeling av kostnader for leie av hytte. Er jeg så urimelig som broren min mener?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Broren din er urimelig. Han er jo den som skal betale mest. De er 4personer, og skal ha2 soverom. Du får ikke noe soverom. Hadde ikke blitt med på tur, hadde det vært sånn fordeling.

Her så deler vi på personer, og barn går som en halv person. 

Anonymkode: 07502...671

Det med at barna bør telle hadde jeg ikke tenkt på en gang, men er ikke uenig. Da burde jo fordelingen være:

5 voksne + 2 barn som teller 0,5 = kostnad = 6. 48.000 kr delt på 6 = 8.000 kr per person.

Bror + kone + 2 barn = 3 pers a 8.000 kr = 24.000 kr

Mamma + pappa = 2 pers a 8.000 kr =0,79 USD 16.000 kr

Meg = 1 person = 8.000 ke.

Har null tro på at broren min går med på det.

Mest realistisk er nk å få til å til å fordele på de 5 voksne, men selv det tror jeg blir vanskelig. Uff...

Anonymkode: c75f5...818

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare tre modeller for deling som er aktuelle:

Kostnadene deles på antall personer, eventuelt med en litt mindre sum per barn enn per voksen.

Kostnadene deles på antall voksne.

Kostnadene deles på antall rom hver familie okkuperer. Da blir det to rom på din bror, ingen på deg. Alternativt deles det ene rommet på tre, hvorav en andel betales av deg og to Ndeler av din bror. 

Anonymkode: 0de76...985

• Liker 44
  • Nyttig 2
Skrevet

Broren din er fullstendig blåst i topplokket. Hva sier foreldrene dine? De må jo være enig med deg?

• Liker 45
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren så frekt av broren din. Helt utrolig at det er mulig å komme meg et så kjipt forslag. Pleier han å være så kjip mot deg?

Jeg hadde nylig en liten konflikt med min bror. Annerledes, men det involverte penger og at jeg følte meg urettferdig behandlet. For en gang skyld var jeg tydelig og satt skapet på plass… og vet du hva? Det kan anbefales! Han ble ganske paff og ba om unnskyldning.

Her må du bare være tydelig tror jeg. Si at dette syns du er ekstremt urimelig og at du velger å droppe denne turen eventuelt.

For 16 000 kan du få en ganske fin tur som er mer på dine premisser, inkludert eget soverom 😆

Anonymkode: bae18...24d

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er så absolutt ikke urimelig, men dessverre en problemstilling jeg har sett flere ganger. De som har best fordeler av å telle per familie, droppe å telle barn, eller andre måter, vil jo helst gjøre det sånn. Forståelig for dem, men totalt feil for de som kommer ut som den dårlige parten. Her hadde jeg vært tydelig, og jeg hadde tatt det med foreldrene dine også. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er de som er urimelig. Det jeg ikke forstår, eller godtar, er hvorfor du ikke får eget rom? Hadde aldri delt rom med andre barn enn egne. Hvorfor kan ikke mor/far sove i stua, også den andre forelderen dele rom med barna? Det er jo deres barn. 

Hadde jeg reist to uker på feire med familie ville jeg hatt eget rom. Å dele er uaktuelt. Du blir jo fullstendig overkjørt dersom dette ikke er et forslag de godtar. 

• Liker 42
  • Nyttig 4
Skrevet

Er broren din som er urimelig. Hadde vært helt uaktuelt for meg å bli med på en hytte i 2 uker uten eget soverom. En helg ja, men ikke to uker. Betalingen skal selvsagt fordeles på alle voksne!

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dere er 5 voksne. Som alle betaler hver sin del. Dvs 9600,- hver. Sånn hadde vi gjort i vår familie.
Barna til broren din burde strengt tatt brukt sovesofaen og/eller sovet på samme rom som de.

Broren din er frekk som fy. Hadde droppet å bli med på dette. 
Hvis dere i så fall skulle betalt 3 like deler burde hver del ha hvert sitt eget soverom. 

Som et kompromiss for å bevare husfreden med din bror kunne du bedt han lete etter en ny hytte. Med fire soverom. Hvor du selvfølgelig har ditt eget. 

Anonymkode: 1f37c...722

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Broren din er frekk. Du bør betale svært lite når du ikke får eget rom, slik som de andre voksne.

Jeg hadde forresten ikke orket 2 uker hyttetur uten eget rom. Er du sikker på at du vil det?

Du burde krevd eget rom, så kunne barna og en forelder ta et soverom, og den andre forelderen sove på stua. De skal sikkert tidlig opp med barna, så da nytter det ikke for noen andre å sove på stua.

Anonymkode: 00525...156

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg ville delt på antall senger de bruker, du en seng betaler en del, han 6 senger betaler da 6 deler osv av totalsummen.

Og ja, han er urimelig. Jeg ville latt være å reise. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Den ferien der hadde ikke blitt en ferie, den hadde blitt et mareritt - som du attpåtil må betale blodpris for! 

Hadde broren din hatt et snev av samvittighet hadde han i det minste gitt rommet sitt til deg! Du kommer jo sldri til å få sove, du må våkne opp med førstemann og får ikke lagt deg før siste voksne er i seng! I min familie hadde jeg da fått lagt meg klokken ett, og stått opp halv seks. Vet ikke hvor store barna hans er jeg, men  jeg ser vel for meg at de ikke er tenåringer som sover lenge. 

Nei takk! Sier du til din bror, og ønsker dem en fin ferie uten deg. 

Anonymkode: 3d597...653

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri  i livet gått med på din brors fordeling. 

Selv hadde jeg blitt hjemme, selv om jeg hadde fått turen gratis, høres ut som et mareritt ;)

Hvordan vil han fordele maten når den tid kommer? 

Anonymkode: f6984...3ee

• Liker 29
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle de andre, her hadde jeg takket nei til å være med.

Anonymkode: 2496d...a79

• Liker 18
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...