AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Kan du fortelle din historie om opplevelser ila graviditeten som man ikke skal gjøre/utsettes for som gravid, og fortelle om hvordan det gikk? Gjennom 9mnd svangerskap tror jeg alle har opplevelser hvor man tenker «oi, dette var nok ikke bra», med påfølgende bekymringer om eventuelle skader på foster.. men aller helst går det jo bra, fortell gjerne din historie Anonymkode: 0add5...c0e
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Spekemat, sushi og ost. Her i Norge er gravide hysteriske angående hva de spiser. Anonymkode: 11b74...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Lakris. Eneste som fungerte for å roe ned kvalmen. Lege syntes det var greit. Jordmor sa det var greit (spesielt siden jeg hadde så lavt blodtrykk). Men gravide kvinner på forum derimot…. Anonymkode: ff1a3...d44 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Lakris. Eneste som fungerte for å roe ned kvalmen. Lege syntes det var greit. Jordmor sa det var greit (spesielt siden jeg hadde så lavt blodtrykk). Men gravide kvinner på forum derimot…. Anonymkode: ff1a3...d44 Støtter denne! Anonymkode: 9ecb4...16e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Drakk mye alkohol frem til uke 20, først da fant jeg ut at jeg var gravid. Brukte snus like lenge. Ellers hadde jeg kraftig pica siste 15 ukene der jeg spiste mye sand. Resultatet ble likevel en svært oppgående gutt. Kunne ikke ha blitt et bedre resultat uansett hvor perfekt jeg hadde vært. Anonymkode: 3e904...2d8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Lakris. Eneste som fungerte for å roe ned kvalmen. Lege syntes det var greit. Jordmor sa det var greit (spesielt siden jeg hadde så lavt blodtrykk). Men gravide kvinner på forum derimot…. Anonymkode: ff1a3...d44 Gjør det noe? Anonymkode: 24378...12e
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det noe? Anonymkode: 24378...12e Oi, sorry. Siterte feil Anonymkode: 24378...12e
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spekemat, sushi og ost. Her i Norge er gravide hysteriske angående hva de spiser. Anonymkode: 11b74...9cf Gjør det noe? Anonymkode: 24378...12e
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spekemat, sushi og ost. Her i Norge er gravide hysteriske angående hva de spiser. Anonymkode: 11b74...9cf De følger jo bare retningslinjer som er satt av tidligere hendelser, forskning og vitenskap da, det er for å ikke skade barnet. Ikke noe mer hysterisk det enn at diabetikere og hjertepasienter følger retningslinjer. Sushi kan man spise forresten, er bare tunfisken som ikke er anbefalt. Anonymkode: c842f...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spekemat, sushi og ost. Her i Norge er gravide hysteriske angående hva de spiser. Anonymkode: 11b74...9cf Hvorfor skal man kalles hysterisk så fort man følger råd fra blant annet helsedirektoratet? Sushi kan man fint spise btw. Å en graviditet er en så kort del av livet så man klarer vel strengt talt å ikke spise spekemat og upasteurisert ost den tiden eller? Anonymkode: e8c87...605 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Lakris. Eneste som fungerte for å roe ned kvalmen. Lege syntes det var greit. Jordmor sa det var greit (spesielt siden jeg hadde så lavt blodtrykk). Men gravide kvinner på forum derimot…. Anonymkode: ff1a3...d44 Man skal vel bare være forsiktig med det. Og det er vel helst at lakris avgir gift som barnet får i seg, og som kan skade fosteret. Lakris bør ikke overstiges for friske en gang. Er man så hysterisk om man avstår det i 40små uker? Tenker du og jordmor var kunnskapsløse og ikke viste om hvorfor det ikke er anbefalt jeg. Anonymkode: 89bab...ec8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli Retningslinjer er oftest for barnet ikke for mor , at dere som kaller de som følger de få retningslinjene for hysterisk er bare for å rettferdiggjør at dere valg. Jeg holdt meg unna det som ikke var anbefalt, koste meg med andre ting i stede, på ingen måter følte jeg meg hysterisk, jeg gjorde det for barnet. Hadde vært veldig uheldig om noe skulle skje, 40 uker uten visse typer mat er ingenting mot å lure resten av livet om det hadde noe å si at jeg spiste noe som kunne være til skade. Anonymkode: 89bab...ec8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Salami. Her er dere hysteriske😅 Jeg har spist salami gjennom hele svangerskapet, både dette og i tidligere. Anonymkode: 6237c...027 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Salami. Her er dere hysteriske😅 Jeg har spist salami gjennom hele svangerskapet, både dette og i tidligere. Anonymkode: 6237c...027 Vil da ikke kalle det hysterisk å unngå matvarer som kan inneholde bakterier ogparasitter som listeria og toxoplasma, som faktisk i verste fall kan føre til død for fosteret 😊 Det er snakk om 9 måneder. Man klarer å beherske seg en liten stund for å minske sjanse for å utsette barnet for unødvendig risiko Anonymkode: bb344...60e
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli Gikk med ullsokker inne. Høres kanskje ikke så ille ut, men jeg er en jævla kløne. Resulterte selvfølgelig i at jeg falt ned hele kjellertrappa og inn i en betongvegg Gikk heldigvis bra med junior. Anonymkode: 53e83...ab7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Jeg spiste mye sushi. Ellers lever jeg temmelig gravid-vennlig. Hverken drikker, røyker, snuser, spiser salami eller lakris. Alle ungene er helt friske. Kjenner også maaaange som røyket som gravide. Alle ungene der er friske, men noen av dem var tregt ute med ting og gjør det ikke så altfor bra på skolen(men dette kan selvsagt ha andre forklaringer, ikke alle som er skolelys). Anonymkode: 2f7e6...7c6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Salami. Her er dere hysteriske😅 Jeg har spist salami gjennom hele svangerskapet, både dette og i tidligere. Anonymkode: 6237c...027 Men er det ikke mer hysterisk å måtte ha salami, som man kan spise når som helst ellers, enn å ta hensyn til at barnet kan smittes av noe som er dødelig? Salami er ikke farlig for deg. Anonymkode: c842f...5ec 1
BobbySocks Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det ikke mer hysterisk å måtte ha salami, som man kan spise når som helst ellers, enn å ta hensyn til at barnet kan smittes av noe som er dødelig? Salami er ikke farlig for deg. Anonymkode: c842f...5ec Hvorfor kommer folk som dette inn i en slik tråd for å rakke ned på andres valg? Premissene å tråden er jo lagt, og åpner jo ikke så veldig for å hovere, men likevel kommer disse folkene stormende på sine høye hest. Absurd merkelig fenomen!
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli Spiste av bestikk som lå på bakken (potensiell jord og katteavføring) - gikk fint. Anonymkode: 8bad1...341
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli BobbySocks skrev (8 minutter siden): Hvorfor kommer folk som dette inn i en slik tråd for å rakke ned på andres valg? Premissene å tråden er jo lagt, og åpner jo ikke så veldig for å hovere, men likevel kommer disse folkene stormende på sine høye hest. Absurd merkelig fenomen! Fordi de som velger å drite i retningslinjer kaller andre hysteriske. Ditt valg helt greit, men å rettferdiggjøre potensielle fosterskader med å kaste dritt mot andre er faktisk ikke greit. Da får man tåle det! Det er ikke hysterisk å avstå noe i 9mnd. Anonymkode: c842f...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå