Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt en drøm om båt. Jeg er ei voksen dame på 50 år.  Jeg kjenner ingen som har båt som kan lære meg. Tenkte å ta båtførerbevis . Er noen andre måter jeg i tillegg kan gjøre. Hadde vært så koselig på hytta å ha båt. Tar gjerne i mot tips.

Anonymkode: 2a839...ec1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Båtjenrene på FB. Jeg kjører selv båt og det er gøy! Bør ha kartplotter og du må lære deg «trafikkreglene» til sjøs. Men du kommer fort inn i det. Båtførerprøven er litt overfladisk. Men sjekk ut gruppa på FB. Der kan du få masse tips 

Anonymkode: b09a3...100

AnonymBruker
Skrevet

Bare kjøp deg en liten jolle. Båtførerprøven er egentlig overflødig med mindre du har planer om å reise langt med stor båt. 

Anonymkode: cde72...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Båtførerprøve behøver du ikke å ta siden du er født før 1980, og du neppe kommer til å føre en båt på mer enn 8 meter og/eller 25 hestekrefter. Den er uansett teoretisk. Men jeg forstår hvis du kvier deg og gjerne vil ha litt praktisk opplæring for å føle deg passe trygg. 

Hva med å snoke litt rundt i facebook-grupper i området der du har hytte? Det finnes trolig noen lokale som kan gi deg opplæring. Ellers er det jo aktører rundt omkring som tilbyr praktisk opplæring som tjeneste, tilsvarende disse: https://www.maritimskole.no/praktisk-kurs/ og https://bakroret.no/

Det er flott å ha en liten landstedbåt, men husk at det er noen kostnader og/eller krever en del praktisk innsats vår og høst. 

Anonymkode: 3424c...5cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Anbefaler Båtjenrene på FB. Jeg kjører selv båt og det er gøy! Bør ha kartplotter og du må lære deg «trafikkreglene» til sjøs. Men du kommer fort inn i det. Båtførerprøven er litt overfladisk. Men sjekk ut gruppa på FB. Der kan du få masse tips 

Anonymkode: b09a3...100

Takk det skal jeg😎

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare kjøp deg en liten jolle. Båtførerprøven er egentlig overflødig med mindre du har planer om å reise langt med stor båt. 

Anonymkode: cde72...ae9

Tenkte å starte i det små😀

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kurs som blant Anna kalles «ta roret jenter». Sjekk om noe sånt finnes i ditt område. Båtstell kan en betaleseg ut av. Det er ikke veldig dyrt engang. Å kjøre skjærgårdsjeep kan de fleste klare å lære seg. 

Anonymkode: 17c63...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Ta båtførerprøven selv om du ikke MÅ. 

Jeg lærte masse av den, sjeldent dumt å ha teorien i bunn når du skal ut i praksis. 

Anonymkode: e7bda...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...