AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Jeg er nylig separert, og har to barn. Det er 5 år i mellom de, og de er gutt og jente. De har altså litt forskjellige interesser. Når jeg bodde sammen med eksmannen delte vi oss av og til. Nå er jeg jo alene med de annenhver helg, og blir avhengig av barnevakt hvis jeg skal gjøre noe med eldste gutten som ikke passer minste. Han er for eksempel veldig glad i terrengsykling, og nå i sommer vil han gjerne dra å bade, men gjerne en plass han kan trene på å dødse. Og på disse tingene kan jeg ikke ha minste med på slep uten at det blir masete. Jeg har tenkt på om det er innenfor å spørre eksen, men er så redd for å få slengt i trynet at jeg ikke klarer ha de alene i helgene. Og han hadde jo sett fram til egentid i helg for å gjøre som han vil. Hvordan løser dere slike problemer? Vil dette bare løse seg selv, eller blander dere ikke helger? Minste er for liten til å være alene hjemme. Anonymkode: cc9b6...950
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Jeg samarbeider med eksen og gjør som tidligere. Anonymkode: 89449...d2a
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Hvor gamle er de? Går vel fint ann å ta begge med på det meste? eller hør med eksen(far til barna) om han kan ha en av og til så tar dere egentid med hver av de og bytt på det. Har 2 tette og vant til å dra de med på alt alene overalt.. Anonymkode: 4b8ed...ce2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Jeg har gutt og jente med 3,5 års mellomrom, og vi har av og til en unge hver og bytter så vi begge får egentid med begge barna. Det går fint an å lage en slik samværsordning om dere ønsker Anonymkode: 7abe8...5cf
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Dette er jo dessverre en av konsekvensene med samlivsbrudd. Barna mister egentiden med foreldre. Har det likt selv, og her jobber eksen alle helger jeg har barna, så han er ikke tilgjengelig… Anonymkode: 0f4d4...424 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Hør med han i god tid før den aktuelle helgen kommer, om han også vil sette pris på om dere avtaler egentid med hver av barna innimellom, feks at han henter/mottar et barn noen timer din helg, og at du henter/mottar samme barn noen timer av hans neste helg hvis det passer. Når det er avtalt som en generell ting dere kan du spørre om en aktuell helg/situasjon. "Truls har lyst til å dra å bade et sted med litt bratte stup i helga, og det passer ikke så bra å ta med Silje, har du mulighet til å enten gjøre noe annet med Silje noen timer eller ta med han?" Anonymkode: c79e1...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Vi har valgt å ikke ha samme flyttelasset for begge barna og annen hver gang 10 dager. Slik er vår turnu: Fredag - barn 1 fra mor til far. Alenehelg med far. Barn 2 har alenehelg med mor. Mandag flytter barn 2 til far. Begge barna er hos mor til neste mandag og flytter da til far. Fredag flytter barn 1 fra far til mor. Barn 2 kommer mandag. Etter en uke flytter begge tilbake til far. I løpet av fire uker har vi en helg med begge barn, en helg med hvert av barna, og en helg uten barn. Er det noe spesielt bytter vi. Anonymkode: 529bc...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Helt vanlig å være to i begynnelsen, og ta det gradvis, i gode relasjoner der man bare ikke går sammen som par. Har til og med venninner som ferierer to uker med eksen i år. For å overleve, og samtidig gi barna en fin opplevelse. Og de stiller opp og samarbeider i hverandres uker, til alles beste. Anonymkode: 86ab3...f54 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er nylig separert, og har to barn. Det er 5 år i mellom de, og de er gutt og jente. De har altså litt forskjellige interesser. Når jeg bodde sammen med eksmannen delte vi oss av og til. Nå er jeg jo alene med de annenhver helg, og blir avhengig av barnevakt hvis jeg skal gjøre noe med eldste gutten som ikke passer minste. Han er for eksempel veldig glad i terrengsykling, og nå i sommer vil han gjerne dra å bade, men gjerne en plass han kan trene på å dødse. Og på disse tingene kan jeg ikke ha minste med på slep uten at det blir masete. Jeg har tenkt på om det er innenfor å spørre eksen, men er så redd for å få slengt i trynet at jeg ikke klarer ha de alene i helgene. Og han hadde jo sett fram til egentid i helg for å gjøre som han vil. Hvordan løser dere slike problemer? Vil dette bare løse seg selv, eller blander dere ikke helger? Minste er for liten til å være alene hjemme. Anonymkode: cc9b6...950 Vi samarbeider. Det er viktig for ungene at vi som foreldre kan være venner og hjelpe hverandre når vi kan. Anonymkode: a8e5b...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå