Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Kjæresten og jeg har vært sammen i 2 år nå og planlegger å flytte sammen, men det er en ting med han som begynner å gå meg på nervene og nesten gjør meg nervøs for om vi kommer til å funke. Jeg føler han er så avhengig av telefon. Han føler han ikke er mye på telefon fordi han sitter ikke nødvendigvis så lenge på den av gangen. For meg er det logisk å legge fra meg mobilen mest mulig når vi er i lag, mens han benytter hver «mulighet» til å sjekke og vær litt på mobilen. Bare i dag for eksempel: jeg var våken da han våknet og lå egentlig bare å ventet på at han skulle våkne, men da han våknet så han ikke på meg en gang før han åpnet mobilen og begynte å svare på snaps. Så skulle vi opp på badet for å dusje, vi begynte å gå opp trappen i lag, men da jeg hadde kommet opp, skrudd på vannet, kledd av meg osv sto han fortsatt midt i trappet for å se en video på Facebook. Så skulle vi spise frokost i lag (vi og sønnen hans). Typen ble ferdig å spise før oss og satt seg da på mobilen sekundet han var ferdig og frem til jeg foreslo å rydde av bordet, så det var bare jeg og sønnen hans som snakket i lag mens han meldte seg helt ut. Så skulle vi på butikken å handle inn til en bedre middag som vi skulle lage i lag. Han slo av bilen og åpnet mobilen for å svare på memes kompisen hadde sendt og se en short-video som broren hadde sendt, mens jeg bare sitter å venter på at han skal bli ferdig så vi kan gå inn å handle. Så begynner vi å lage middag som vi skulle gjør i lag, mens han bruker mesteparten av tiden på mobilen. Så skulle han legge sønnen mens jeg skulle henge opp en klesvask, men hver gang jeg ser inn på badet så styrer barnet for seg selv mens han sitter klistret inn i mobilen og sier «puss tenna», «ta av genseren», «gå på do» osv…

Kjenner jeg begynner å bli litt gal av dette, men samtidig er dette eneste «problemet» vårt. Jeg har tatt det opp med han før, men da virker han ikke enig i at han er mye på telefon, men sier han skal skjerpe seg. Det varer bare et par dager, så er alt glemt igjen. Hva hadde dere gjort? Bare prøvd å ikke la det irritere dere for mye, eller prøve å ta det opp enda en gang?

Anonymkode: 71acb...3ce

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt sammen, er mitt råd. Den telefonbruken kommer til å føre til at du blir alene i det hjemmet. Han er allerede lite 'til stedet' selv om han fysisk er der. Det blir ikke noe bedre av å flytte sammen, tvert i mot. 

Han klarer ikke å dra bort øynene fra skjermen under kveldsstellet til sønnen.... Ikke noe å samle på han der. 

Husk kondom! 

Anonymkode: ab1bf...f43

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Be han sette på sperre for tidsbruk på telefonen. Feks 2-3t pr dag. Da skjønner han vel fort hvor mye av dagen han kaster bort på telefonen. 

Anonymkode: d4ac6...c13

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, dette er ikke en «liten» ting i seg selv. Dette er mye mobilbruk. Samtidig, enda værre er det at du tar opp et problem med han, han avfeier det/viser ikke vilje til endring. Det er et stort problem med tanke på kommunikasjon og samarbeid 

Anonymkode: 1df7b...fb1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

mobilbruk er en stoooor kjime til uenighet...  Dere kan  jo begge sjekke på mobilen hvor mye hver av dere bruker den.. kanskje får han sjokk men antagelig ikke når han har den holdningen til det når du tar det opp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bare et lite problem. Han melder seg jo ut ved hver eneste lille anledning og er ikke tilstede for barnet sitt. Hvem vil vedde på at barnet også kommer til å sitte med nesa i mobil så mye som mulig siden det har sett pappa gjøre det hele tiden? Veldig kjedelig og viser at han prioriterer kvalitetstid sammen lite. Mest sannsynlig blir dette verre og ikke bedre om dere flytter sammen, så du gjør rett i å nøle. 

Anonymkode: cf88b...635

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som min samboer. Han også bare MÅ ta opp mobilen og svare på alt mulig hele tiden eller sjekke noe. Jeg har sagt at jeg synes mobilen tar altfor mye plass i hverdagen, men han ser ikke selv hvor mye det forstyrrer. Tror han ser på det som kritikk når jeg spør om ikke mobilen kan ligge, i hvert fall når ungene er våkne. Må ta en ny prat med han nå, er så forbanna lei av å se han sitte med trynet langt nede i instagram og finn. Han mener han må være tilgjengelig og svare på meldinger på sekundet. Jeg mener at dersom det haster så ringer folk. Og folk dauer ikke av å få svar om 30 minutter heller. Har dessverre ingen råd, men hadde jeg visst hvor ille det kom til å bli etter ungene kom så er jeg ikke sikker på om jeg hadde valgt han om igjen. 

Anonymkode: ff667...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han høres ut som min samboer. Han også bare MÅ ta opp mobilen og svare på alt mulig hele tiden eller sjekke noe. Jeg har sagt at jeg synes mobilen tar altfor mye plass i hverdagen, men han ser ikke selv hvor mye det forstyrrer. Tror han ser på det som kritikk når jeg spør om ikke mobilen kan ligge, i hvert fall når ungene er våkne. Må ta en ny prat med han nå, er så forbanna lei av å se han sitte med trynet langt nede i instagram og finn. Han mener han må være tilgjengelig og svare på meldinger på sekundet. Jeg mener at dersom det haster så ringer folk. Og folk dauer ikke av å få svar om 30 minutter heller. Har dessverre ingen råd, men hadde jeg visst hvor ille det kom til å bli etter ungene kom så er jeg ikke sikker på om jeg hadde valgt han om igjen. 

Anonymkode: ff667...4cc

Skjønner deg godt, er så sinnsykt travelt. Min sier at han sjekker mobilen når han får ledig tid fordi da er han «effektiv». Men han er jo ikke det. Han bruker jo bare veldig mye ekstra, unødig tid på mobilen, og samtidig lar meg sitte der å vente på han/stirre i veggen/underholde hans unge…og når vi ikke er i lag og jeg prøver å få kontakt med han for å vite om vi trenger noe på butikken eller annet praktisk så må jeg gjerne vente en times tid på svar fordi «jeg kan ikke svare midt i et game»…mens når han skal tilbringe tid med meg så må alle andre få svar på den morsomme videoen/memen de sendte asap…blir gal

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner deg godt, er så sinnsykt travelt. Min sier at han sjekker mobilen når han får ledig tid fordi da er han «effektiv». Men han er jo ikke det. Han bruker jo bare veldig mye ekstra, unødig tid på mobilen, og samtidig lar meg sitte der å vente på han/stirre i veggen/underholde hans unge…og når vi ikke er i lag og jeg prøver å få kontakt med han for å vite om vi trenger noe på butikken eller annet praktisk så må jeg gjerne vente en times tid på svar fordi «jeg kan ikke svare midt i et game»…mens når han skal tilbringe tid med meg så må alle andre få svar på den morsomme videoen/memen de sendte asap…blir gal

ts

Herregud han høres jo ut som en tenåring..  stakkars deg og ikke minst stakkars barnet..tragisk rett og slett. Du må snakke med han igjen. Si at du ikke orker mere hvis han ikke skjerper seg!

Anonymkode: a0c65...12d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen er både spill- og mobilavhengig. Uten behandling hos psykolog vil dette bare bli verre og verre.

At dette er deres eneste problem, det er noe du bare lurer deg selv med. Dere har mange, store og alvorlige problemer som følge av hans avhengighet. 

Jeg hadde avsluttet forholdet, og etterpå ville jeg kontaktet barnets mor og fortalt hvor avhengig far er av mobil/spill, at det sterkt går utover samværet med barnet!

Anonymkode: f9286...8c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ts

Han respekterer deg ikke. Du er en fin barnevakt og lager sikkert god mat til han (og ungen).

Du bør for din egen del heller gå videre, for alle del ikke flytt sammen med han. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har kanskje rett. Jeg tenker nå det er et relativt lite problem, men når vi flytter sammen og får felles barn kommer det til å bli et stoooort problem…

ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere har kanskje rett. Jeg tenker nå det er et relativt lite problem, men når vi flytter sammen og får felles barn kommer det til å bli et stoooort problem…

ts

TS, det er ALLEREDE et stort problem. For meg ville det vært en dealbreaker bare det at han ser på mobilen før han seg på meg, når han våkner. Jeg ville følt meg som….et møbel? 

Anonymkode: dacd3...663

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts

"Når"? Ikke "hvis"? Han der er sykelig avhengig og gidder ikke en gang se på deg når han våkner før han griper mobilen.

Og ligger du seriøst og venter på at han skal våkne? Klarer du ikke en gang å stå opp og gå og dusje selv uten at han må være med?

Dere sover sammen,  du ligger og venter når du våkner for dere må stå opp sammen, gå opp trappen til badet sammen, dusje sammen, pusse tenner sammen, spise frokost sammen, handle sammen, lage middag sammen, spise middag sammen (den er jo grei) og i det hele tatt.... tar dere egentlig et skritt uten hverandre? 

Jeg hadde i alle fall tørna og blitt gal om jeg skulle hatt kjæresten på meg som en klegg hele døgnet. Det der er for mye for meg. 

Hadde det vært meg hadde jeg stått opp når jeg våknet, og gått og tatt den dusjen på egenhånd, uten følge.

Beklager om jeg høres krass ut, men du er i overkant avhengig. Han er avhengig av mobilen, du er avhengig av han.

Anonymkode: bd7d1...9c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp igjen og be han sjekke skjermtiden hans, så får han en ganske objektiv indikator. Vanskelig å argumentere mot tallet som står der.

Anonymkode: a6bf5...946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

NÅR?? Du burde sagt HVIS. 

Høres ut som du planlegger å fortsette planene om å flytte sammen og få barn sammen... Han vil ikke endre seg. Han har null problemer med all tiden han bruker på mobilen, annet enn maset fra deg. 

Du ber om å bli enslig forsørger.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt sammen med ham! Dump ham!

Og etterpå informerer du hans barns mor om at far er så spill- og mobilavhengig at det går utover barnet!

Anonymkode: f9286...8c7

AnonymBruker
Skrevet

«Det eneste problemet» ja… Men dette blir et veldig stort problem senere også, og det blir verre. Ikke flytt sammen. 

Anonymkode: 6a939...941

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er sånn, og blir bare irritert om jeg påpeker det til henne. Så ikke tro du kan endre oppførsel, du må velge om det er noe du ønsker leve med eller ikke 

Anonymkode: c6656...bab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 15.19):

Kjæresten min er sånn, og blir bare irritert om jeg påpeker det til henne. Så ikke tro du kan endre oppførsel, du må velge om det er noe du ønsker leve med eller ikke 

Anonymkode: c6656...bab

Jepp

Akseptere eller hive på dør

Anonymkode: 679b9...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...