Gå til innhold

Hvorfor lukter bher med padding surt etter en stund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser på alle friidrettsjentene så er de temmelig flatbrysta de også. Ha de puppene du har og bruk en vanlig BH

Anonymkode: d220b...6f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ser på alle friidrettsjentene så er de temmelig flatbrysta de også. Ha de puppene du har og bruk en vanlig BH

Anonymkode: d220b...6f5

Hva har friidrettsjentene med dette og gjøre, og hvorfor er du sikker på at de ikke bruker bh med padding? Hvorfor anser du ikke bh med padding som vanlig bh? 

Anonymkode: 598ac...2b0

Skrevet

Klær jeg trener i vasker jeg på 60 grader, har du prøvd det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med en del lukt i mine (vaskes etter 1 dags bruk). 

Det som funker best her er å bruke tynne, bøylefrie bh-er i bomull uten padding, og så bruker jeg sånn vanlig bh-innlegg/løs padding mellom bh og bryst men UTEN å ha det i "lommen" til paddingen. 

Må vel ikke være bøylefri bh, men bh-er med bøyle har ofte ikke løs padding. 

Aner ikke hvorfor dette fungerer, men det gjør det hvertfall for meg. Må også unngå syntetiske bh-er. 

Tror puppenes form og generelt individuelle, kroppslige forskjeller også spiller inn på om man plages med sur lukt i bh-er. Jeg svetter mye under puppene, så i en bh blir det ganske klamt og det lukter fort surt hvis jeg ikke har riktig bh og bruker løs padding. Var aldri et problem for meg før jeg fikk barn, men nå henger puppene en god del mer enn før. 😂

Anonymkode: 1a57a...aa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter også med en del lukt i mine (vaskes etter 1 dags bruk). 

Det som funker best her er å bruke tynne, bøylefrie bh-er i bomull uten padding, og så bruker jeg sånn vanlig bh-innlegg/løs padding mellom bh og bryst men UTEN å ha det i "lommen" til paddingen. 

Må vel ikke være bøylefri bh, men bh-er med bøyle har ofte ikke løs padding. 

Aner ikke hvorfor dette fungerer, men det gjør det hvertfall for meg. Må også unngå syntetiske bh-er. 

Tror puppenes form og generelt individuelle, kroppslige forskjeller også spiller inn på om man plages med sur lukt i bh-er. Jeg svetter mye under puppene, så i en bh blir det ganske klamt og det lukter fort surt hvis jeg ikke har riktig bh og bruker løs padding. Var aldri et problem for meg før jeg fikk barn, men nå henger puppene en god del mer enn før. 😂

Kom forresten på hvorfor jeg tror dette trikset funker for meg! Med løs padding vil den ikke legge seg under brystet, og derfor ikke bli liggende der det er mer klamt. Der er det altså kun bomull mot huden. Med en bøylebh eller paddingen i bh-ens lomme vil innlegget forme seg også noe under brystet der det er klamt, og det blir fortere sur lukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd 

Anonymkode: d4ab9...89a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 8.59):

Har brukt den ene som er tynn til trening og kanskje derfor den stinker? 

Har hatt de begge i frysen uten at lukten forsvant. Har tørket de over ovn, i solsteiken og på vanlig tørkestiv i stuen , med avtrekk. Har ikke tørketrommel.

Skal prøve å vaske de kun i eddik, hvis ikke må jeg kaste de.

ts

Anonymkode: 7cd1c...918

Jeg hadde lagt de i eddikvann over natten og så hatt eddik i maskinen dagen etter 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende du bruker for mye såpe og skyllemiddel når du vasker?

De fleste bruker for mye, spesielt skyllemiddel bygger seg opp på både tøy og maskin og kan føre til sur lukt. Prøv å rense maskinen skikkelig og regelmessig, pass på å kjøre kokvask med jevne mellomrom spesielt om du bruker hurtigvask funksjonen ofte. Dette forhindrer oppbygnig av midler i maskinen og forlenger levetiden dens i tilegg til at tøyet blir renere.

Anonymkode: 61fe0...28b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker også bh-ene mine (med og uten padding) ganske sjeldent, bortsett fra sports-bher, de vaskes etter hver bruk. Aldri opplevd noe lukt, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være ekkelt. 
Hvis jeg får sur lukt i tøy (som regel er det treningstøy som har blitt liggende vått), vasker jeg på 60 grader med litt eddik som skyllemiddel, det bruker å fjerne lukt.

Anonymkode: c2542...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 22.47):

Kan det hende du bruker for mye såpe og skyllemiddel når du vasker?

De fleste bruker for mye, spesielt skyllemiddel bygger seg opp på både tøy og maskin og kan føre til sur lukt. Prøv å rense maskinen skikkelig og regelmessig, pass på å kjøre kokvask med jevne mellomrom spesielt om du bruker hurtigvask funksjonen ofte. Dette forhindrer oppbygnig av midler i maskinen og forlenger levetiden dens i tilegg til at tøyet blir renere.

Anonymkode: 61fe0...28b

Dette! 

Jeg vasker med neutral såpe og ingen skyllemiddel. Har også på dobbel skylling for å være heeelt sikker på at all såpe er borte. Aldri vært plaget med lukt etter jeg begynte med det.

Anonymkode: 2373c...d68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BH sitter tett på kroppen, og tar til seg fett og svette fra huden. Såperester kan også sette seg i. Eddik kan hjelpe noe på lukt, men vil jo ikke gjøre hele plagget rent. Jeg bruker gallesåpe på den slags innimellom, gnir inn og jobber litt med plagget. Det kan være behov for å gjenta et par ganger. Ofte kommer det ut ganske mørkt grått vann, så tydelig at det sitter mye greier i stoffet. Slenger dem i vaskemaskinen etterpå.

Anonymkode: 2487f...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...