Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre stk som skal på biltur. De er et par og jeg reiser alene. Det har blitt snakk om å dele utgiftene 50/50, men jeg mener vi skal dele på 3. er dette feil? De argumenterer for at på noen steder (noen airbnber) så betaler man for selve leiligheten og ikke per person. Men vi er jo fortsatt tre inntekter? 🤔 samma med bil utgifter, de vil dele 50/50 

Anonymkode: e3826...c90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dere er jo tre personer, så dere betaler 1/3 hver. 

Anonymkode: 28ce9...744

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Del på tre

Anonymkode: 103f6...657

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere deler selvsagt på tre.

Anonymkode: f82e4...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere var tre venner og de ikke var et par. Hvordan ville dere fordelt?

Dere skal selvsagt ha det som utgangspunkt.  Du skal ikke lastes med større kostnader fordi de velger å være et par.

Anonymkode: fd3c3...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten er de mentalt tilbakestående, eller sleipe og kalkulerende. Uansett, finn deg heller noen som ikke er fette-dumme å dra på biltur/ferie med. Lykke til!

Anonymkode: 9ae08...83d

• Liker 1
Skrevet

Mye bør deles på tre. Mat spiser alle, og man får ikke kvantumsrabatt av å være to. Hotell faktureres normalt pr rom, og et kjærestepar sover i samme seng på ett rom. Det gjør de antagelig i en AirBnB også. Kjæresteparet bruker like mange seter i en bil som en singel, og samme gjelder drivstoff.

Så logisk sett kan det meste deles på tre, kanskje med unntak av overnatting 

AnonymBruker
Skrevet

Og et par som deler et hotellrom deler regningen på to. Du forteller ikke kjæresten at han får ta hele beløpet, da han uansett måtte betalt det samme om han reiste alene. 

Anonymkode: 5134f...19a

Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er tre stk som skal på biltur. De er et par og jeg reiser alene. Det har blitt snakk om å dele utgiftene 50/50, men jeg mener vi skal dele på 3. er dette feil? De argumenterer for at på noen steder (noen airbnber) så betaler man for selve leiligheten og ikke per person. Men vi er jo fortsatt tre inntekter? 🤔 samma med bil utgifter, de vil dele 50/50 

Anonymkode: e3826...c90

Selvfølgelig deles på tre det som gjelder felles utgifter som feks bilen, eller dropp turen, er mitt forslag

AnonymBruker
Skrevet

Deles i utgangspunktet på tre, men den som eier bilen skal betale litt mindre pga slitasje og forsikring. 

Anonymkode: d721b...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiste to familier sammen, hvor det var jeg og samboer og en som var singel, og fordelte på antall voksne med inntekt. Vi tok det som en selvfølge at vi skulle betale pr voksen, og det var også vi som foreslo det. 

Anonymkode: 53aa7...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...